Överklocking av Gigabyte gtx 970 g1 gaming 4gb

Permalänk
Inaktiv

Överklocking av Gigabyte gtx 970 g1 gaming 4gb

Tjena överklockat mitt kort i msi afterburner core clock +150 memory+200 det funkar asbra när man kör furmark test och då håller allt sig stabilt. Efter ett tags spelande lyser skärmen upp i någon färg beror på bakgrunden och sedan dras klocken ner igen..?

Är nybörjare på överklockning så har ingen idé vad som händer eller vad jag gör fel.

Permalänk
Medlem

låter som att överklockningen inte är stabil och det kraschar. kommer det upp en liten ruta om att drivrutinen har kraschat också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av versions:

låter som att överklockningen inte är stabil och det kraschar. kommer det upp en liten ruta om att drivrutinen har kraschat också?

Precis !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

då är din överklockning helt enkelt inte stabil. vissa spel är duktigare än andra på att bryta ner överklockningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon175067:

Då får du testa att sänka något av de du överklockat och se vilket det är som fallerar. Tippar på att det är GPU:n som spökar, så sänk detta med 20 -30 MHz.

Har du bra luftflöde i ditt chassi?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Då får du testa att sänka något av de du överklockat och se vilket det är som fallerar. Tippar på att det är GPU:n som spökar, så sänk detta med 20 -30 MHz.

Har du bra luftflöde i ditt chassi?

Precis köpt mitt grafikkort kan jag tilllägga okej! jag ahr aldrig sett det gå över 65 grader när jag haft HW monitor på i bakgrunden och GPU-Z. Kör Bitfenix prodigy mini itx chassit.