Bilder på ditt senaste inköp (2015)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Intressant kamera, vad är det för modell? Jag har aldrig sett en justerbar sökare förut.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Otroligt bra videokvalitét, imponerande!
Skadar inte att det var bra filmat också.

Mitt senaste inköp... blev lite av en besvikelse...
Köpte en amerikansk dreamcast här i marknaden och får hem den, den vägrar läsa mina boot discs (för importerade spel).

Hade vid tifllället inga amerikanska spel att prova så började misstänka att det var lasern som strulade.
Efter mycket pysslande utan framgång beställde jag ett amerikanskt spel och det visade sig att lasern fungerade felfritt.
Däremot fick jag tag på en modell som vägrar läsa brända boot discs!
Nåväl, blev att beställa en japansk som sedan moddas med custom BIOS.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Entusiast

Dem glömde pingvinstången, riktigt besviken. :/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Otroligt bra videokvalitét, imponerande!
Skadar inte att det var bra filmat också.

Mitt senaste inköp... blev lite av en besvikelse...
Köpte en amerikansk dreamcast här i marknaden och får hem den, den vägrar läsa mina boot discs (för importerade spel).

http://i.imgur.com/g5wiLEH.jpg

Hade vid tifllället inga amerikanska spel att prova så började misstänka att det var lasern som strulade.
Efter mycket pysslande utan framgång beställde jag ett amerikanskt spel och det visade sig att lasern fungerade felfritt.
Däremot fick jag tag på en modell som vägrar läsa brända boot discs!
Nåväl, blev att beställa en japansk som sedan moddas med custom BIOS.

Kolla om det är en 0:a eller en 2:a under maskinen bredvid [NTSC] loggan, dessa läser ej brända skivor ( MIL-CD stöds ej)

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Kolla om det är en 0:a eller en 2:a under maskinen bredvid [NTSC] loggan, dessa läser ej brända skivor ( MIL-CD stöds ej)

Det är den senaste modellen, 2 producerad i December.
Enligt min research ska VISSA av dom klara av boot discs, men inte alla.
Den här gör det inte

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Det är den senaste modellen, 2 producerad i December.
Enligt min research ska VISSA av dom klara av boot discs, men inte alla.
Den här gör det inte

Ja, vissa fungerar och jävligt få stöder MIL-CD och därav jag säger nej automatiskt till revision 2.
Inte bara det.
GDROM läsaren är ren skit på rev 2 modellerna jämfört med Rev 1, de dör snabbare än du kan säga ordet skit.

Skaffa en rev 1 (PAL) som finns överallt här och kör på dem istället genom en bootskiva (->Codebreaker<-), och kör fan inte på UTOPIA Boot Disc, sämre skit får du leta efter. Om du nu vill ha en till enhet att spela på det vill säga.

Min levde i ~9 år innan lasern dog helt (REV 1 Tidig 2000-tal).

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Intressant kamera, vad är det för modell? Jag har aldrig sett en justerbar sökare förut.

En Canon xc10.

Permalänk
Hjälpsam

Ligger hos polaren (sambeställning) hämtas i morgon. Lil3der 1m akrobat/3d flygplan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad är detta för tangentbord??

Det är inget tangentbord utan vita keycaps till mekanisktangentbord

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

En Canon xc10.

Aha, hade fått för mig att det var en DSLR så jag blev lite smått förbryllad

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

En E30 från -88, 318

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Det är inget tangentbord utan vita keycaps till mekanisktangentbord

Jaha! Där blev man smått förvirrad, tyckte det såg ut som ett väääldigt fräscht tangentbord! xD

Men vilka key caps är dessa då?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mina Granite keycaps!
Nu ska jag bara beställa ett tangentbord så jag kan använda dom.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick äntligen mina Granite keycaps!
Nu ska jag bara beställa ett tangentbord så jag kan använda dom.
http://i.imgur.com/OGAYWHe.jpg

Oj! Är det dessa du har beställt?

https://www.massdrop.com/buy/granite-keycap-set

Var det möjligtvis från massdrop? Hur mycket kostade hela setet för dig i så fall?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Oj! Är det dessa du har beställt?

https://www.massdrop.com/buy/granite-keycap-set

Var det möjligtvis från massdrop? Hur mycket kostade hela setet för dig i så fall?

Jag köpte mina ifrån en säljare här på Sweclockers
Missade tyvärr dessa när dom var på massdrop, så var ju lite deppig efter det

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Jag köpte mina ifrån en säljare här på Sweclockers
Missade tyvärr dessa när dom var på massdrop, så var ju lite deppig efter det

Samma här! Blir och vänta tills nästa massdrop för mig, finns en hel del requests redan! Men du får jättegärna återkomma med lite fler bilder när du skaffat ett tangentbord!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, jag har ett problem... But who cares? Jag har kul.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Äntligen ordentlig kvalitet på episk rulle.
Hoppas på regn imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Äntligen ordentlig kvalitet på episk rulle.
Hoppas på regn imorgon.

http://forumbilder.no/images/2015/08/13/IMG_20150813_185709.md.jpg

Herrejösses släppte de en Blu-ray version av denna film också? Dayum... Men ha så roligt xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Herrejösses släppte de en Blu-ray version av denna film också? Dayum... Men ha så roligt xD

Den går ju fortfarande på bio så varför inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jaha! Där blev man smått förvirrad, tyckte det såg ut som ett väääldigt fräscht tangentbord! xD

Men vilka key caps är dessa då?

Köpte mina hos maxfps

http://www.maxfps.se/keycaps/ducky/s4-keycap-109-set-white

finns även på inet.

http://www.inet.se/produkt/6607453/ducky-shine4-key-cap-109-a...

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Blev ett GTX 750 . (underst)

Ska in i min HTPC blir intressant om det väsnas eller duger med den lilla kylaren. R9 290 referens kylare som storleks referens
Edit Rättat fel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har hatat min kamerarygga sen dag ett men av någon outgrundlig anledning har jag valt att lida i fem år istället för att köpa ny.
Tills nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Har hatat min kamerarygga sen dag ett men av någon outgrundlig anledning har jag valt att lida i fem år istället för att köpa ny.
Tills nu

http://forumbilder.no/images/2015/08/15/IMG_20150815_115132.md.jpg

Ser bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blev ett GTX 750 ti. (underst)
http://i.imgur.com/8G2rUoI.jpg

Ska in i min HTPC blir intressant om det väsnas eller duger med den lilla kylaren. R9 290 referens kylare som storleks referens

Det är ett vanligt 750 och inte 750 ti, right? Tänkte så att du inte fått/köpt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det är ett vanligt 750 och inte 750 ti, right? Tänkte så att du inte fått/köpt fel

Haha har inte tänkt på det var inne på att köpa ett GTX 750 ti och slog till på detta för de var 400kr billigare än de andra nu kom förklaringen till det alltså (står 750 i annonsen så jag har inte blivit lura utan varit slarvig med att läsa) Men spelar ingen större roll prestandan duger gått till det jag kör på den datorn ändå spara ju några hundringar också. I värsta fall kanske man kan klocka upp det till ti prestanda.

Bästa hade varit ifall du inte sagt något så jag kunnat leva i tron om att ha ett ti
Kom att tänka på att 750 har ju en krets Nvidia skurit ner på någon som har koll på om de är samma skit i minnet som på 970? Vore ju värdelöst ifall jag inte ens får 2gb vram.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha har inte tänkt på det var inne på att köpa ett GTX 750 ti och slog till på detta för de var 400kr billigare än de andra nu kom förklaringen till det alltså (står 750 i annonsen så jag har inte blivit lura utan varit slarvig med att läsa) Men spelar ingen större roll prestandan duger gått till det jag kör på den datorn ändå spara ju några hundringar också. I värsta fall kanske man kan klocka upp det till ti prestanda.

Gjort samma sak när jag köpte SSD (Crucial v4) , bra pris och Crucial är ju fått bra betyg i tester. Missa totalt att jag köpte V4, hur som lämna tillbaks den för prestandan i windows var bedrövligt (100% hårddiskaktivitet så fort man surfa, två yootube flikar räckte).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ett par superbilliga solglasögon samt en liten väska till cykeln.

Köpte dessa för ett par veckor sedan men har bara använt dem senaste veckan, än så länge fungerar de riktigt bra!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Ett xbone damm... fyfan för svarta möbler! Passade på medans elgiganten körde lite rea på 500GB varianten. Vart lite mera sugen på ps4 men tycker det passa bättre med PC, WP och Xbone nu när W10 rullar ut

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Jubileumsmästare

En SLI-brygga från EVGA.

Något att dricka till kräftorna ikväll.

Visa signatur