Europeiska servrar vs Amerikanska

Permalänk
Medlem

Europeiska servrar vs Amerikanska

Varför är det så mycket fler högpingare på amerikanska servrar jämfört med Europeiska eller t.om Svenska? Jag hade älskat att ha 130 i ping och springa runt och låta de få en träff även om dom skjuter tillbaka innan det ens visas på min skärm och fortfarande döda dom. Så snart man frågar folk varför dom inte spelar i sin egen region så får man till svar "varför spelar inte du i en annan". Det är så jävla störande att ping har en så stor del i Battlefield att göra och när man dör så kan man rätt snabbt säga ifall spelaren har hög ping eller inte, Battlefield 4a är okej men fortfarande inte helt bra medans 3an är fortfarande lika äcklig.

Är uppe en artikel på sweclockers nu om fusk men frågan är fan om det inte är lättare att döda folk som fuskar än de som kommer in på en server med 100-150 ping. Kom inte med något att dom bara är bra när dom får en 10 accuracy med m16a3 och ändå instantdödar en medans man kan träffa varenda kula och ändå förlora.

Ville bara skriva av mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag tycker det är skitkul och ha godmode på och spela på amerikanska server. De kan inte döda mig LOL. man får dock ban ganska snabbt. De skriver bara Immortal go fcck yourself and play in your own country ehehe.
Personer från Turkiet och Ryssland är riktigt svåra att döda. Det hjälper lite att ha ett vapen med hög ROF. Att spela mot de med m416 eller ace23 kan du glömma.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tycker det är skitkul och ha godmode på och spela på amerikanska server. De kan inte döda mig LOL. man får dock ban ganska snabbt. De skriver bara Immortal go fcck yourself and play in your own country ehehe.
Personer från Turkiet och Ryssland är riktigt svåra att döda. Det hjälper lite att ha ett vapen med hög ROF. Att spela mot de med m416 eller ace23 kan du glömma.

Det funkade väl mest förr innan brazilianarna tog över deras servrar? Vet flera svenskar som spela på amerikanska bara för det gav ett övertag och det var inte lika poppis då med folk som spelade utanför deras region. Nu är jag långt ifrån en top notch spelare själv men det är ett rent helvete att vara på en server där 1-5 har hög ping.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det funkade väl mest förr innan brazilianarna tog över deras servrar? Vet flera svenskar som spela på amerikanska bara för det gav ett övertag och det var inte lika poppis då med folk som spelade utanför deras region. Nu är jag långt ifrån en top notch spelare själv men det är ett rent helvete att vara på en server där 1-5 har hög ping.

Det är en vardag i BF4 LOL. Det är minst 4-5 pers med hög ping på alla servers jag är inne på. Saken är att det inte är bara ping som gör det jobbigt. Tror många har packetloss så de kan ha låg ping och vara svåra att döda. Vår platoon hade ett tag egen server och jag har en vän som spelar mycket ESL. riktigt duktig. Han sa till mig ofta att kicka en kille från servern. jag frågade varför och han sa att den här killen spelar i deras platoon och är omöjlig att döda. När jag frågade varför sa han att killen sitter ute på landet och spelar med modem eller något lol. Går inte att döda honom sa han för killen är inte där man ser honom. Hans hitbox är helt off, så jag undrar hur många är egentligen som han :=)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk

Det är så där det blir när även FPS blivit achievements stinna XP fällor. Förr spelade folk på servrar där man fick en bra känsla och kunde prestera baserat på aim och reaktion. Det som hade just då var det enda som gällde, inte vad som stod på profilsidan nästa vecka eller vilka vapen du låste upp.

Visst fanns det problem med hög ping även då, men det var aldrig självvalt.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D