@Andreaz1: Bäst tänker jag mest mest prestanda för pengarna.
Lättare spel i så fall. FM 15/16 när det kommer ut, Runescape på medium. "Portabla" små spel som man kan spela på typ buss/tåg etc.
Har tänkt uppgradera Ram minnet i framtiden till 16 gb bara för att.
Huvudsaken är egentligen att den ska vara lätt att ta med överallt och kunna ge mig lite av en "wow" känsla i webbläsaren, hehe.
Klen processor och integrerad grafik, bortsett från det ser det dock relativt ok ut prestandamässigt med tanke på prislappen.
16gb ram i den datorn är helt onödigt, 8gb räcker gott och väl.
I och med att det är en Acer V3-331/371 bör du räkna med att det är 50/50 att touchpaden pajjar första veckorna och att du måste skicka in den på reparation (Googla). Efter eventuell reparation kommer den troligtvis fungera väl.
@Fastback: För i helvete. Kanske dum fråga, men varför går touchpaden sönder? Läst lite om det, men min enda tanke har varit att de kommit åt "lås" funktionen som sitter på tocuhpaden.
Klickade nämligen hem den förut, och syftet är att den ska vara så portabel som möjligt. Därför valde jag en med SSD.
Jag vet inte riktigt varför annat än att det tycks vara hårdvarufel så inget som man kan laga själv om man nu inte har reservdelar och är bra på att löda. Har du tur så håller din. Har du otur är det väl bara att skicka in den så snabbt som möjligt istället för att försöka lösa det själv.
@Fastback: Fått datorn nu. RIKTIGT "B" touchpad måste jag säga. Väldigt missnöjd med den.
Är också missnöjd med skärmen. Min första tanke var "corny", skit skumt verkligen. Obehaglig att titta på! Är typ som en hinna med smuts över skärmen.
@Fastback: Fått datorn nu. RIKTIGT "B" touchpad måste jag säga. Väldigt missnöjd med den.
Är också missnöjd med skärmen. Min första tanke var "corny", skit skumt verkligen. Obehaglig att titta på! Är typ som en hinna med smuts över skärmen.