Kan inte ta bort "black bars" i CS:GO längre?

Permalänk
Medlem

Kan inte ta bort "black bars" i CS:GO längre?

Tjo, jag har en ASUS VG24QE och den har och funkar fortfarande galant.

Men efter jag uppdaterade mina GPU drivrutiner till de senaste (för Windows 10) så helt plötsligt kom "black bars" tillbaks i CS:GO trots att inställningarna är samma osv. Jag gissar att uppdateringen ändrade någon inställning i Nvidia kontrollpanelen eller liknande.

Ja, jag har testat alla inställningar i kontrollpanelen med Aspect Ratio och testat att ändra fram och tillbaks, men inget har funkat. Har trippelcheckat med guides, de är och har alltid varit som de ska vara.

Jag testade även att ändra "ASCR" på skärmens inställningar till On men det hjälpte inte heller. Och Aspect Ratio inställningen är grå och står på "Full".

Så vad kan där mer finnas att kolla? Jag är säker på att drivrutinerna ändrade någon inställning, vad skulle det kunna vara? Eller kan det vara något annat eller bara att det är en bugg i denna versionen?

Jag har ett GTX 970 och kör just nu på 355.60 för Windows 10 64-bit.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

@Cranzle:

Jag antar att du vill spela 4:3 stretched, eller?

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

@Cranzle:

Jag antar att du vill spela 4:3 stretched, eller?

Oh ja, ursäkta att jag inte nämnde det, jag vill köra 4:3 stretched men den vill bara stanna på 16:9 med black bars.

Permalänk
Medlem

Nedgradera till äldre drivare.. Senaste Nvidia tillåter inte Stretched av någon anledning..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

Nedgradera till äldre drivare.. Senaste Nvidia tillåter inte Stretched av någon anledning..

Så det är drivrutinerna? Så frustrerande och onödigt :/

Permalänk
Avstängd

@Cranzle:
Jag förstod nästan det Nä, men nånting är definitivt trasigt med fullscreen/aspect ratio i Windows 10 eller senaste grafikdrivrutinerna. Har AMD (390x) och efter Windows 10-uppgraderingen kunde jag inte heller stretcha ut bilden.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/34lets/cant...

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Jag kan dock köra stretched med senaste drivarna, får gå in på min skärmmeny och ändra till "fill" så lirar det bra.. kör en Dell 2412U

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag får väl testa nedgradera igen till 353.62 och se vad som händer, om inte det funkar tar jag versionen innan det. Funkar inte det heller kan jag bara anta att det var en Windows 10 uppdatering och får väl vänta på en fix.. Tack för hjälpen än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Jag får väl testa nedgradera igen till 353.62 och se vad som händer, om inte det funkar tar jag versionen innan det. Funkar inte det heller kan jag bara anta att det var en Windows 10 uppdatering och får väl vänta på en fix.. Tack för hjälpen än så länge!

Kommer inte ihåg vilken version det är som fungerar men det det går absolut att lösa med nedgradering till äldre iaf.. Har sett flera som lyckats med det på Swerigs Techsupport

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

Kommer inte ihåg vilken version det är som fungerar men det det går absolut att lösa med nedgradering till äldre iaf.. Har sett flera som lyckats med det på Swerigs Techsupport

Jodå, den förra versionen fungerar perfekt med stretchen igen.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Varför spela med streched ?? varför inte widescreen? Jag är oerfaren med detta för när jag spelade CS fanns det endast 4:3 skärmar

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Varför spela med streched ?? varför inte widescreen? Jag är oerfaren med detta för när jag spelade CS fanns det endast 4:3 skärmar

Det blir precis vad det låter som, stretchat. Eftersom jag har en så bred skärm med så liten Aspect Ratio och så stretchar ut det blir pixlarna mycket större så det blir (tycker jag) lättare att sikta i CS. Såklart förlorar jag lite Field of View för det, men själva skjutandet i en 1v1 blir mycket lättare eftersom det koncentrerar på mitten av skärmen p.g.a stretchen. Bara kolla när någon AWP:ar i CS:GO med stretched så kommer du se vad jag menar, mOE är den som inspirerade mig till att börja använda det.

Permalänk
Medlem

Du behöver degradea dig ner, läs mer
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/49012319794760...

Finns säkert third-party program som kan göra en fix också, men själv tycker jag att man degradar och väntar tills nvidia har fixat det.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Du behöver degradea dig ner, läs mer
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/49012319794760...

Finns säkert third-party program som kan göra en fix också, men själv tycker jag att man degradar och väntar tills nvidia har fixat det.

Vet du någon fix för amd ?

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1NstaNT:

Vet du någon fix för amd ?

Nope och tydligen så har dom redan fixat black bars med nvidia med deras senaste uppdatering.

Visa signatur

/Ben~