Permalänk

Grafikkorts problem

http://imgur.com/Vek1cV9
JAg håller på att bygga min första dator. Jag har ett msi r9 gaming 8g grafikkort ett msi mate moderkort och ett fractal design 750w nätagg.

mitt grafikkort har två power connectors. 8 pin till vänster och 6pin till höger. (kortet är monterat)

fick en 6-8 adapter på köpet. Men min fråga är måste jag köra på båda 6pin och 8 pin eller bara en ?

Visa signatur

''つʕ ͡•ᴥ ͡• ʔつ(_̅_̅_̅FISSURE_̅_̲̅_''

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliver damberg:

Tjena!

JAg håller på att bygga min första dator. Jag har ett msi r9 gaming 8g grafikkort ett msi mate moderkort och ett fractal design 750w nätagg.

mitt grafikkort har två power connectors. 8 pin till vänster och 6pin till höger. (kortet är monterat)

fick en 6-8 adapter på köpet. Men min fråga är måste jag köra på båda 6pin och 8 pin eller bara en ?

Ja du behöver koppla in både 6 och 8pin i grafikkortet för annars får det inte nog med ström, använd dock inte adaptern utan kablarna direkt från nätaggregatet.

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk

@Mac83: det finns 6+2 cablar men 6pin sladen passar bara i mitten på 8pins honan vilket lämnar två hål på vardera sida.

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår inte vad du menar. Hur kan det bli två hål på varje sida?

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk

@Phantomcave: det löste sig. höll fel bara.

nästa problem. tangentbordet fungerar ej vid start

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@oliver damberg: Använder du en USB 3-port? Det kan vara så att de inte fungerar innan du installerat drivrutiner. Prova en USB 2 istället

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk

@Archaea: det var just det som var problemet.

Visa signatur