Optimal förbrukning för mitt Nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Optimal förbrukning för mitt Nätaggregat?

Hej!
Jag uppdaterar min dator nu till helgen och kommer få ett GTX 680 över. Jag undrar om mitt nätaggregat klarar av att driva det här extra grafikkortet? För att få lite mer ''PPD''. Tanken är att allt ska kunna arbeta under tung belastning när jag sover/jobbar.
Relevant specifikation på det nya systemet ser ut så här:
i7 6700k (Noctua NH-U12P)
MSI GTX 980Ti Gaming 6G (Twin Frozer)
Be Quiet Dark Pro 750W gold

Min väggadapter för att mäta systemets elförbrukning har gått sönder så jag kan inte mäta själv, och efter en del forskning på nätet känner jag mig mer osäker på den totala förbrukningen under riktigt tung totalbelastning.
För övrigt har GTX 680 kortet en stor eftermarknadskylare från Artic Cooling. Om detta funkar, vilken överklockningsmarginal skulle jag då kunna ha? Noll? Allt kommer att köras i stock speed till en början, överklockning kommer jag ge mig in i så småningom när jag har mer tid i höst.

Mvh Pirri

Permalänk
Medlem

Hela systemet ser ut såhär:

Gigabyte Z170X-UD3
i7 6700k (Noctua NH-U12P)
Crucial 2x8GB DDR4 2400MHz
MSI GTX 980Ti Gaming 6G (Twin Frozer)
Asus Xonar Essence STX
Be Quiet Dark Pro 750W gold
Lagring 1 SSD 2 mekanisk
Ett gäng 120/140mm Noctua fläktar
+ GTX 680?

Permalänk
Medlem

En snabb överslagsberäkning indikerar att det systemet (inklusive en GTX 680) drar lite drygt 600W vid full belastning.
Ett 750W nätaggregat av bra kvalitet bör inte ha några problem med att driva det.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för dom klocka och snabba svaren Erik och 47an! Nu känns det stadigt!