Underhållsfritt antivirusprogram

Permalänk
Medlem

Underhållsfritt antivirusprogram

Jag hjälper en bekant med att hitta ett nytt antivirusprogram till Windows 8.1
För tillfället används AVG Free, men det är väldigt mycket pop-up meddelanden, aktiva val och omstarter. Finns det något bra antivirusprogram som sköter sig själv? Det behöver inte vara gratis.

Är det hel fel att köra utan 3:e parts antivirus i Windows 8.1?

Permalänk
Medlem

@Krafo: Kör Nod32, har inte upplevt att det vill ha någon interaktion. Det bara meddelar lite snabbt när det uppdaterat.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Använder bitdefender, säger varken bu eller bä efter man har stängt av notisen för alla hemsidor som blockeras, sköter sig själv skulle jag säga

Permalänk
Medlem

Jag kör Norton Security. Inga pop-ups, bara en månadsrapport och en snabb textflash (typ som när man får ett mejl) som visar vad programmet just genomfört för åtgärd.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag använder trend mickro. Mycket stabilt och ingen jobbig popup sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag använder trend mickro. Mycket stabilt och ingen jobbig popup sak.

Trend Micro avråder jag folk starkt från att använda. Det är tyvärr ett antivirus-program som släpper igenom alltför mycket skräp.

Inte heller deras tyngre Deep security-plattform är inte att lita på, har sett att det släppt igenom olika typer av ransomware och virus vid flertalet tillfällen, tyvärr.

Nod32 kör jag själv och är mycket nöjd med det.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Trend Micro avråder jag folk starkt från att använda. Det är tyvärr ett antivirus-program som släpper igenom alltför mycket skräp.

Inte heller deras tyngre Deep security-plattform är inte att lita på, har sett att det släppt igenom olika typer av ransomware och virus vid flertalet tillfällen, tyvärr.

Nod32 kör jag själv och är mycket nöjd med det.

/M

Har kört Trend i tre år nu och har inte haft det minsta problem med tycker det är mycket pålitligt. Men Jag kan också rekommendera Norton vilket var det första jag använde.

Permalänk
Medlem

Nod32 har jag använt själv för många år sedan, glädjande att höra att det levererar fortfarande. Det blir nog till att köpa en licens!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krafo:

Nod32 har jag använt själv för många år sedan, glädjande att höra att det levererar fortfarande. Det blir nog till att köpa en licens!

Inte bara lever, ett av de bästa också för den delen Bra val.

/M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@MaxB @SirMacke:

Jag knep en "3 användare i 2 år licens" från cdon för ynka 470kr.
100kr billigare tack vare @Dreagone som skänkte en kod, tackar.

Så det blir även NOD32 på min dator, samt ytterligare en annan.
Gick inte att motstå när det kostade 78kr för en dator i ett år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krafo:

@MaxB @SirMacke:

Jag knep en "3 användare i 2 år licens" från cdon för ynka 470kr.
100kr billigare tack vare @Dreagone som skänkte en kod, tackar.

Så det blir även NOD32 på min dator, samt ytterligare en annan.
Gick inte att motstå när det kostade 78kr för en dator i ett år

Kommer ny version inom någon månad, om du inte orkar vänta så kan du hämta hem senaste beta, finns tillgänglig på Eset egna forum. Det som är så smidigt är att licensen gäller för alla versioner, om du köper smart Security så gäller det för alla tidigare och nästkommande så länge din licens är giltlig. Det som är nytt inför v9 är UI:et plus en del andra förbättringar under skalet. Ytterligare nyhet är en Security feature för säkrare betalning så att det inte går att läcka information till utomstående.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Kommer ny version inom någon månad, om du inte orkar vänta så kan du hämta hem senaste beta, finns tillgänglig på Eset egna forum. Det som är så smidigt är att licensen gäller för alla versioner, om du köper smart Security så gäller det för alla tidigare och nästkommande så länge din licens är giltlig.

Fast det gäller väl de flesta, om inte alla, antivirusprogram.