Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Klart jag gör, men orkar inte förklara allt. Han får läsa sidebaren på /r/DIY_eJuice sen kan jag svara på övriga frågor

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, frågor kommer nog så småningom.

Skrivet av lejon74:

Jag har köpt DIY jucier från rökutaneld.se i 1,1/2-2år, tycker dom funkar bra.

har jag inget framblandat tar det mig 4min att fixa en 30ml flaska, sen ska den ju andas ut bubblorna ett tag efter bara, men bäst är ju om man har lite framförhållning så dom steepas lite med.

det är nog duktigt mkt billigare än köbe", särskilt om man te.x köper 1L.

Ska kollas upp, tackar!

Skrivet av MuffinManxD:

Här säljer de massor med olika aromer: http://1life.dk/category/bland-selv-38/ Jag köpte upp en himla massa där ifrån från Perfumers Apprentice, men hört bra om Capella och Flavor west o Flavor Art med.
Köp PG o VG här: http://www.pgw.se/

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har inga rewraps hemma, har nog inget att göra det med hemma heller så det blir ett litet problem.

Aj, men de klarar sig ett tag till.
Jag köpte de här: https://www.fasttech.com/products/0/10012801/2155602-18650-ba...
En dollar för 50 wraps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Aj, men de klarar sig ett tag till.
Jag köpte de här: https://www.fasttech.com/products/0/10012801/2155602-18650-ba...
En dollar för 50 wraps.

Hmm har inget att rewrapa med dock :/ Men det är min siegili som har gjort det och den använder jag inte längre så nu år det nog inga problem

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Hmm har inget att rewrapa med dock :/ Men det är min siegili som har gjort det och den använder jag inte längre så nu år det nog inga problem

Min sigelei har också gjort några små scratches på mina batteri, det är normalt. Ska du beställa är det bara o klippa av det förra wrappet, o sätta på det nya, sätta på hårfönen och bam, klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Min sigelei har också gjort några små scratches på mina batteri, det är normalt. Ska du beställa är det bara o klippa av det förra wrappet, o sätta på det nya, sätta på hårfönen och bam, klar.

Har ingen hårfön och absolut inga planer på att köpa en

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har ingen hårfön och absolut inga planer på att köpa en

Funkar säkert över brödrosten annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har haft samma coil i, i ungefär 3 månader (eller när jag nu köpte den) i min Cthulhu. Rewickar en gång var 3e dag ungefär, smakar lika bra som ny.

Men ja, det var nog hög tid att byta coil endå..

Permalänk
Proffsmoddare

Jah Man!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tjo! Är Aspire Premium Kit en bra nybörjarlösning om man vill börja/testa o vejpa?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Tjo! Är Aspire Premium Kit en bra nybörjarlösning om man vill börja/testa o vejpa?

Finns inte mycket bättre för någon som precis ska börja!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Tjo! Är Aspire Premium Kit en bra nybörjarlösning om man vill börja/testa o vejpa?

Skrivet av Zippeer:

Finns inte mycket bättre för någon som precis ska börja!

Jag håller med, köpte mitt Premium och är skitnöjd! Jag rökte ungefär ett paket cigg om dagen och nu med den här har jag dragit ner på det till 3-4 stycken, känner mig mycket fräschare i munnen och har fått klart bättre flås. Snart är jag helt rökfri förhoppningsvis.

Enda som jag inte gillar ( vet inte om det är vanligt ) är att det nån gång ibland bubblar upp en droppe e-juice i munnen och det smakar inte så gott. Det kanske betyder att man ska byta något? Har fortfarande inte bytt min första coil (?) men vad jag läst ska den bytas när det börjar smaka illa och det smakar fortfarande precis som när jag började för ett gäng veckor sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Tjo! Är Aspire Premium Kit en bra nybörjarlösning om man vill börja/testa o vejpa?

Själv hade jag valt https://www.fasttech.com/products/3032/10012619/3270600-istic... och https://www.fasttech.com/products/0/10009139/1816500-mini-bot... det är halva priset och kloner men jag har kloner och det är inga problem och funkar mycket bra. Nackdelen är att det tar lite längre tid att få hem det. Batteriet är mycket bättre för du kan använda den om du vill köra upp till 20w vilket kan vara bra sen om du vill byta upp dig + att du kan ladda den med usb och röka samtidigt.

Permalänk
Medlem

När jag började köpte jag ett liknande paket med ett svagare batteri och sämre tank för runt 500 men det blev att jag köpte helt nytt batteri och tank några månader till. Det är bättre att börja med lite bättre än att köpa helt nytt efter någon månad. Det är iallafall min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har ingen hårfön och absolut inga planer på att köpa en

Du kan inte låna en av någon?

Skrivet av KKay:

Funkar säkert över brödrosten annars

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju alltid testa o lägga den i brödrosten istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Finns inte mycket bättre för någon som precis ska börja!

Skrivet av tintinj:

Jag håller med, köpte mitt Premium och är skitnöjd! Jag rökte ungefär ett paket cigg om dagen och nu med den här har jag dragit ner på det till 3-4 stycken, känner mig mycket fräschare i munnen och har fått klart bättre flås. Snart är jag helt rökfri förhoppningsvis.

Sådärja, beställt en nu! Första steget mot att bli cigarettfri!

Något speciellt man bör tänka på? Kan verkligen ingenting om vejping.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Sådärja, beställt en nu! Första steget mot att bli cigarettfri!

Något speciellt man bör tänka på? Kan verkligen ingenting om vejping.

Jag har börjat med 12mg nikotin och den här: https://www.cigoteket.se/e-cigg/e-liquid/tobak/
God smak och så får man i sig lite nikotin som verkligen hjälper att stilla begäret.
Kompisen köpte samma e-juice men helt utan nikotin och han kom och bad mig om en påfyllning rätt snabbt och sen köpte han också en med nikotin. Så om du vill sluta röka och känner att nikotinbegäret är stort rekommenderar jag att i alla fall börja med nikotin i e-juicen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Sådärja, beställt en nu! Första steget mot att bli cigarettfri!

Något speciellt man bör tänka på? Kan verkligen ingenting om vejping.

Glöm inte att blöta ner coilen med juicen och låta den dra ca. en kvart i tanken innan du drar första blosset, annars kan du bränna bomullen o då är det bara att kasta coilen. Läs instruktionerna noga så ska det gå fint
Finns nog massvis med bra videos på youtube om det kitet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska vara glad eller sur just nu..

La ner min Nemesis i väskan och sen har fire knappen tydligen skruvat av sig själv så att den har legat och "auto fireat" i väskan.. Hur länge har jag ingen aning om batteriet var relativt ny laddat.(Självklart så hade jag låst fire knappen innan jag la ner den i väskan)

Så nu vill jag inte använda den nå mer men det har även resulterat i att drip tippen till min Mutation XS har smält och sitter inge bra längre..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vet inte om jag ska vara glad eller sur just nu..

La ner min Nemesis i väskan och sen har fire knappen tydligen skruvat av sig själv så att den har legat och "auto fireat" i väskan.. Hur länge har jag ingen aning om batteriet var relativt ny laddat.(Självklart så hade jag låst fire knappen innan jag la ner den i väskan)

Så nu vill jag inte använda den nå mer men det har även resulterat i att drip tippen till min Mutation XS har smält och sitter inge bra längre..

Sjuk story.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vet inte om jag ska vara glad eller sur just nu..

La ner min Nemesis i väskan och sen har fire knappen tydligen skruvat av sig själv så att den har legat och "auto fireat" i väskan.. Hur länge har jag ingen aning om batteriet var relativt ny laddat.(Självklart så hade jag låst fire knappen innan jag la ner den i väskan)

Så nu vill jag inte använda den nå mer men det har även resulterat i att drip tippen till min Mutation XS har smält och sitter inge bra längre..

Jag är rätt så glad att jag inte har en mech mod

Liknande skedde mig i helgen. Kräftskiva...fylla...kände värmen i byxan..förstod inte vad det var, som var så varmt..var min iJust2 som legat i fickan och kört. Bara glad att det inte var en mech mod. "Kylflänsarna" var förjävligt varma och batteri-tuben med, och då har den 10sekundersavstängning...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vapemail! Drippern hade jag sedan innan dock.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Drippern hade jag sedan innan dock.

http://i.imgur.com/Bnl8eGk.jpg

Var försiktig med den modden en polare hade en sån och fireknappen skruvade ur sig ett par gånger varje dag den var helt jävla hopplös och det slutade med att han kastade den. Vet inte om hans var defekt från start men det kan vara värt att hålla koll.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Var försiktig med den modden en polare hade en sån och fireknappen skruvade ur sig ett par gånger varje dag den var helt jävla hopplös och det slutader med att han kastade den. Vet inte om hans var defekt från start men det kan vara värt att hålla koll.

Var ju mindre bra att höra, vet fan inte om batteriet klarar av att auto firea bygget rakt av..(tog en titt på steam engine och det klarar det nog inte)

men för 200kr så tyckte jag att det var värt ändå men ska hålla lite extra koll på den!

Edit: Tycker dock denna knapp känns väldigt mer robust än knappen på min nemesis.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag får sån jäkla throathit med min Subtank Nano + iPow 2, så jag har börjat snea mot vanliga cigg igen. Det är dock inget jag har lust med!

Någon som kan rekommendera ett bättre alternativ? Antingen mod + clearomizer, eller bara en ny clearomizer.

Har Aspire Nautilus sedan tidigare, men måste använda en polygrip för att öppna den (vilket leder till att jag inte använder den alls.

Tack på förhand!
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Drippern hade jag sedan innan dock.

http://i.imgur.com/Bnl8eGk.jpg

Gaaaah, Unicorn blood. Så jävla god... Måste snart beställa en ny flaska.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Har Aspire Nautilus sedan tidigare, men måste använda en polygrip för att öppna den (vilket leder till att jag inte använder den alls.

Tack på förhand!
Gorian

Jag har Nautilus mini och har alltid samma problem när jag ska fylla på vätska, men jag använder något av tyg ( i mitt fall en kökshandduk ) för att få bättre grepp och det fungerar mycket bättre än om jag försöker öppna med bara fingrarna vilket är stört omöjligt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa sånna skruvmejslar?

Permalänk
Skrivet av MedionR:

http://i.imgur.com/O3fTJZo.jpg

Någon som vet vart man kan köpa sånna skruvmejslar?

Biltema, Kjell o company, Claes ohlsson och Jula eller liknande har nog sådana skulle jag tro. Kostar inte så mycket heller, använder själv de dagligen
Jag tror jag betalade 20kr för ett sånt set, finns väl i alla möjliga prisklasser, men mina har hållt utmärkt. Minns dock inte var jag köpte de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag får sån jäkla throathit med min Subtank Nano + iPow 2, så jag har börjat snea mot vanliga cigg igen. Det är dock inget jag har lust med!

Någon som kan rekommendera ett bättre alternativ? Antingen mod + clearomizer, eller bara en ny clearomizer.

Har Aspire Nautilus sedan tidigare, men måste använda en polygrip för att öppna den (vilket leder till att jag inte använder den alls.

Tack på förhand!
Gorian

Vad har du för PG/VG i din juice?

Skrivet av MedionR:

http://i.imgur.com/O3fTJZo.jpg

Någon som vet vart man kan köpa sånna skruvmejslar?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Skruvmejslar-och...

Skrivet av MuffinManxD:

Biltema, Kjell o company, Claes ohlsson och Jula eller liknande har nog sådana skulle jag tro. Kostar inte så mycket heller, använder själv de dagligen

Finns inte på Kjell&Co eller claes ohlsson tyvärr.. Har letat som en tok på båda.. Då jag inte har gång avstånd eller lust att ta buss till biltema så har jag säkert letat i samma butik 2-3 ggr..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Planerar att köpa en ny mod framöver, någon som kan rekommendera något speciellt?
Siktar på någon med minst 70w och under tusenlappen.

Och sen hade jag en fundering, om jag köper en mod med plats för två 18650 får jag då ut dubbelt så många mAh?
Alltså, får jag ut 5 000 mAh om jag kör med två 2500 mAh?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden