Spela ljud från två olika enheter, i ett headset?

Permalänk

Spela ljud från två olika enheter, i ett headset?

Tjena! Har länge tänkt på detta, går det att tillexempel koppla in mina 3.5mm jack hörlurar i både min dator och mobil samtidigt o spela ljud från både mobilen och datorn samtidigt i ett par hörlurar utan att behöva köpa dyra förstärkare eller mixerbord?

Och om det är ett USB headset går det lösa då??

Tack för snabba svar!

Permalänk
Hedersmedlem

@EliasHill: Med 2st analoga utgångar till ett headset så kommer signalerna att störa varandra och riskera kortslutning. Det enklaste sättet att lösa ditt problem borde vara att koppla in telefonen via USB i datorn och låta datorn sköta mixningen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Något jag gjorde förr när jag spelade PS3 när jag satt vid datorn och fortfarande ville prata med folk på Teamspeak och lyssna på musik, men även få ljudet från PS3'an i mina hörlurar var att koppla in PS3 via line-in på moderkortet. Sedan i windows valde jag "lyssna på denna enhet" eller liknande i ljud kontrollpanelen. Det borde du kunna göra med en kabel som har 3.5mm i bägge ändar, en i mobilen, en i datorns line-in.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Kolla in Logitech g933, släpps om ett par veckor. Kanske 633'an har samma funktion, minns inte.. Iaf möjlighet att koppla in ex mobil samtidigt som man har vanligt ljud från datorn, om man vill ringa samtidigt som man spelar utan att ta av sig^^ om! det är någon variant på vad du pratar om dock nyköp

Skickades från m.sweclockers.com

Felskrivning
Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Rekordmedlem

Om du kopplar in mobilen till ljudkortets line in på datorn och mixar ihop ljuden i datorn så borde det gå, annars är det svårt om du har usbanslutna lurar eftersom de innehåller ett eget ljudkort, har du däremot analogt anslutna lurar kan du skaffa en mixer men det innebär ju att du måste köpa den...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En mixer behöver ju inte vara dyr heller, finns billiga mixrar. Men tillkommer en del för kablarna som behövs. typ http://www.4sound.se/studio/mixer/analoge-mixere/behringer-xe...

Men som sagt tidigare kan du köra line in på ljudkortet och mixa i datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT