Kodi: appar för websidor och viaplay

Permalänk
Medlem

Kodi: appar för websidor och viaplay

Hej!
Jag har installerat Kodi på min media pelare, och skulle vilja ha några appar på. Men jag har aldrig pysslat med Kodi förut så vet inte vad som är bra och dåliga appar. Skulle behöva lite tips mm.
Så jag undrar följande:

* Finns det någon app för att visa olika webbsidor t.ex. Aftonbladet, svt, mm
* Finns det någon app för viaplay?, jag har viaplay och skulle gärna vilja titta på det i kodi
* Youtube app, finns det någon vettig app som fungerar bra?
* Finns det några andra bra att ha appar att ladda ner?

Alla förslag är varmt välkomna!

Permalänk
Medlem

Du har svtplay,tv3 och youtube app som finns direkt i kodi's bibliotek samt ett plug-in Retrospect där du finner alla svenska kanaler 1-12.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för mediaspelare.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@MatteN: Det är en Raspberry Pi B 2
@bärplockaren: okej! får ta en titt där!

Permalänk
Medlem

Glöm Viaplay, Aftonbladet mm, de vanliga svenska playkanalerna (Retrospect) funkar däremot bra.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Men finns det ingen vettig webbläsare?, den som finns tar bara text och inga bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

Men finns det ingen vettig webbläsare?, den som finns tar bara text och inga bilder.

Nix, det ska komma en (html5 med hårdvaruacc) till OSMC nån gång i framtiden (kanske under hösten).
Annars får du väl köra Raspian och installera Kodi där, rätt mycket bökigare om du inte är van vid Linux.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

(kanske är detta inlägg på fel plats)
Jag har just skaffat Kodi och är en riktig nybörjare.
Jag fick inte air play att funka och gick in i inställningar och vald "uninstall" på appen air pin lite. Då försvann appen helt och nu hittar jag den inte.
Kan jag få tillbaka den och hur får jag airplay att fungera? Eller finns det någon annan bra app/program för air play att ladda ner? Jag har Ipad och Iphone som jag vill ska funka med airplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketforskaren112:

(kanske är detta inlägg på fel plats)
Jag har just skaffat Kodi och är en riktig nybörjare.
Jag fick inte air play att funka och gick in i inställningar och vald "uninstall" på appen air pin lite. Då försvann appen helt och nu hittar jag den inte.
Kan jag få tillbaka den och hur får jag airplay att fungera? Eller finns det någon annan bra app/program för air play att ladda ner? Jag har Ipad och Iphone som jag vill ska funka med airplay

Kör du iOS 9 så kommer AirPlay inte att funka med Kodi.

Permalänk

ja det gör jag! får hoppas att en lösning är på gång @0wing:

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketforskaren112:

ja det gör jag! får hoppas att en lösning är på gång @0wing:

Lösningen verkar bli endast musik utan metadata via AirPlay. Tyvärr har Apple gjort för stora ändringar den här gången.

Permalänk

men borde väl komma någon typ av ändring hos Kodi som gör detta möjligt igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketforskaren112:

men borde väl komma någon typ av ändring hos Kodi som gör detta möjligt igen?

Ja, det var det jag menade med lösning :).

https://github.com/xbmc/xbmc/pull/8180
Det är förstås möjligt att någon listar ut en komplett lösning utan förlorad funktionalitet i framtiden, men det är så här det verkar bli nu för att kunna använda AirPlay alls.