Permalänk

Köp av laptop i Australien

Hejsan!

Tänkte köpa en macbook pro här i Australien så att jag kan bland annat kolla på och redigera mina gopro hero 4 videos.

Jag funderar på hur det är med moms, skatt, tull och dylikt. Har hört på något ställe att man får tillbaka 10% när man åker tillbaka till sverige igen inom 60 dagar? Kan man inte bara köpa den här sedan använda den i några månader här och plocka hem den i handbagaget och så på så sätt slippa moms och sådant. De kan väl inte veta att jag köpt den här?

Tack på förhand!

Permalänk

Vet inte om detta är olagligt eller inte men.....

Lixom du skulle kunna bara köpa en laptop och ta ut den ur orginal förpackningen sen in i väskan.

Permalänk
Medlem

Bara att ta med hem. Det är inga som helst problem.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Inga problem så länge du har den uppackad.

Permalänk

Okey tack! Tror ni det räcker med 128 gb plus en 1 tb extern hårddsik eller måste man köra 256 modellen? Ska köra lite ps, sony vegas etc med gopro 120 fps filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ichoosedis:

Okey tack! Tror ni det räcker med 128 gb plus en 1 tb extern hårddsik eller måste man köra 256 modellen? Ska köra lite ps, sony vegas etc med gopro 120 fps filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som att du behöver 256GB-modellen.

Permalänk
Medlem

Visar du kvittot på flyplatsen när du åker hem får du tillbaks GST (moms), ja.