Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@philipborg: Är det inte lättare att bara skriva 1080p ist?

Nja. Nu anger du bara höjden vilket brukar vara tillräckligt då dem flesta kör 16:9 skärmar och det har blivit en inofficiell standard. Jag gillar däremot inte termen 1080p, även om jag ofta råkar använda den, då jag finner den lite bristande i information då den inte säger någonting alls om bredden på skärmen, även om 16:9 menas. Finns progressiva skärmar med 1080 pixlar i bredden men 2560 i bredden som jag har sett folk kalla, även om inte så ofta, "1080p". På SC är det däremot väldigt ovanligt.

Kan däremot mycket möjligt bara vara jag som tror folk förvirrar sig på det även om jag själv aldrig har gjort det. Har fått lite som vana att skriva namnen på upplösningarna men kom på att TS kanske inte visste vad Full HD innebar så redigerade inlägget. Kanske är så att mitt försök att skapa mindre förvirring egentligen bara skapar mer förvirring. Tack för feedback, kommer nog byta till att bara skriva ut upplösningen t.ex. 1920x1080 för att göra det så tydligt som möjligt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Entusiast

@philipborg:
Tycker inte alls att FHD är så dumt, men det känns ineffektivt ifall man samtidigt måste förklara vad man menar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

@philipborg:
Tycker inte alls att FHD är så dumt, men det känns ineffektivt ifall man samtidigt måste förklara vad man menar.

Varför inte skriva Full-HD?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Byt till Fractal Design integra