Permalänk
Medlem

Hittad i föräldrarnas källare

Hittade en av mina gamla datorer i föräldrarnas källare. Vill minnas att det är ett hopplock av gamla rester som blev över när jag bytte upp mig från AMD 64 3200+ till Intels E6600 conroe (?)

Nostalgi är olika för många av oss. Vissa har säkert gamla MMX som nostalgiska objekt. Visst, jag har använt dem också. Men det var kring P4, AMD 64 eran jag började bygga själv och framförallt intressera mig för hårdvaran i längre utsträckning än antal MHz och storlek på minnet.

Chassit är ju... inte så snyggt. Men minns att det var ett väldans rymligt midtower som var gammalt även då (2004-2005). Jag minns tyvärr inte vad maskeringstejpen vid floppyn har för funktion!

Datorns specs.
Moderkort: ASUS K8V-VM 754 VIA K8M890 Micro ATX
CPU: AMD64 3200+
Minne: 2x256MB DDR400
HDD: Nån vanlig Seagate 7200rpm 120GB. Minns att jag betalade närmare 1200:- för den.
Grafikkort: Nvidia 8400gs. Ursprungligen hade jag ett ti4600. Då med ett moderkort som hade AGP.

Datorn användes till att testa olika linux distar.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

@pwntato:

Hehe vad roligt. Jag gjorde ett liknande fynd hos mina föräldrar i somras.
I ett gammalt Antec Sonata (första versionen) huserar en AMD Athlon 64 x2 Dual Core 3600+ med PCI-e och hela 4GB ram

Vill minnas att den agerade server back in the days runt 2005. Men vad man ska ha den till nu vet jag dock ej.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Antec Sonata var riktigt bra chassin för sin tid! Hade ett Sonata II med en Core2duo e6600 och scythe ninja kylare på

Permalänk
Medlem

Grafikkortet ser ut som ett 1800 ifrån ati ?