Windows 10 kommer kunna aktiveras med nyckel för Windows 7, 8 och 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Awakeruad:

Jo, där vet man. Och vad gäller Windows 10 så vet Microsoft, men vägrar säga något.

Men jag noterar ditt försök att förringa problemet.

Hur kan du veta om Windows 7? Jag är genuint intresserad av att höra hur du tagit reda på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Hur kan du veta om Windows 7? Jag är genuint intresserad av att höra hur du tagit reda på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag är genuint intresserad av att få svar på mina frågor. Du har kontakter i Microsoft, varför inte ställa frågorna till dem? Jag är säker på att det är fler än jag som vore intresserad av att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Awakeruad:

Och jag är genuint intresserad av att få svar på mina frågor. Du har kontakter i Microsoft, varför inte ställa frågorna till dem? Jag är säker på att det är fler än jag som vore intresserad av att få svar.

Du lär aldrig få svar på dina frågor. Som jag trodde vet du ingenting om svaren på frågorna för Windows 7 heller så du vet exakt lika lite om Windows 7 som Windows 10. Rent hypotetiskt skulle det alltså kunna vara så att Microsoft spionerar 100% på allt alla användare gör med Windows 7 och helt har slutat med det i Windows 10 efter alla avslöjanden om NSA m.m för att de är rädda för att bli upptäckta. Rent hypotetiskt alltså.

Nä jag känner ingen på Microsoft, möjligen kan jag skrapa fram någon mailadress men det kan väl vem som helst? satya.nadella@microsoft.com typ?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det beror ju på, jag har en Lenovo dator hemma med en Windows 7 pro nyckel på men ingen recovery ISO att intallera det från. Då är det trevligt om man kan ta den Windows 7 nyckeln och skriva in direkt i windows 10 installationen.

Hittar du en MSDN-iso kan du använda den. Du kanske måste aktivera via telefonen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gal33r:

Hittar du en MSDN-iso kan du använda den. Du kanske måste aktivera via telefonen dock.

Det kan jag fixa, trodde inte det funkade.

Ska testa, tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

@Pumpdave: Om man gjorde en ren installation då man uppgraderade? Går det ändå?
Sen hittar jag inget alternativ som i guiden att gå tillbaka till 8.1 i min dator.. :S

Jag antar att om du installerat 8.1 först och sedan uppgraderar så kan du gå bakåt. Om du menar en nyinstallation på det sättet så borde det fungera. Men om Win10 installerats från början så går det nog inte.

Testa iaf att göra detta:

Start menyn --> Av/På --> håll nere SHIFT och tryck på Omstart. Släpp inte shift förens du får en meny. --> Felsökning --> Avancerat --> Gå tillbaka till föregående Version.

Detta borde kunna fungera.

Permalänk
Medlem

Jag har nu precis installerat Windows 10 Pro Insider Preview med en Windows 8.1 Pro key.

Det står längst ner till höger:
Windows 10 Pro Insider Preview
EVALUATION COPY. Build 10565

Frågan är om licensen kommer upphöra och min windows 8.1 nyckel är förbrukad.

Permalänk
Skrivet av dblade:

Jag har nu precis installerat Windows 10 Pro Insider Preview med en Windows 8.1 Pro key.

Det står längst ner till höger:
Windows 10 Pro Insider Preview
EVALUATION COPY. Build 10565

Frågan är om licensen kommer upphöra och min windows 8.1 nyckel är förbrukad.

Gå in på Inställningar-Uppdatering/säkerhet-Aktivering
Där står om och hur din utvärderingsversion av Windows 10 är aktiverad
Alternativen finns under "Get more info" (länk till Microsoft)

Om du i kommandotolken skriver "winver" (sökrutan fungerar inte i Build 10565 utan Cortana) så får
du info om när din utvärderingsversion upphör. De är inte oändliga.

Har du en äkta Windows-licens med produktnyckel för 8.1 så kan du installera RTM-versionen av Windows 10
som kostnadsfri uppgradering och aktivera den med produktnyckeln:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-...
Varför installerade du för övrigt utvärderingsversionen 10565 och inte RTM-versionen 10240 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Gå in på Inställningar-Uppdatering/säkerhet-Aktivering
Där står om och hur din utvärderingsversion av Windows 10 är aktiverad
Alternativen finns under "Get more info" (länk till Microsoft)

Om du i kommandotolken skriver "winver" (sökrutan fungerar inte i Build 10565 utan Cortana) så får
du info om när din utvärderingsversion upphör. De är inte oändliga.

Har du en äkta Windows-licens med produktnyckel för 8.1 så kan du installera RTM-versionen av Windows 10
som kostnadsfri uppgradering och aktivera den med produktnyckeln:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-...
Varför installerade du för övrigt utvärderingsversionen 10565 och inte RTM-versionen 10240 ?

Tack.

Utvärderingsversionen skulle sluta gälla nästa sommar.

Installerade 10565 pga. tipset från artikeln att man skulle slippa installera först Windows 8.1 och sedan uppdatera till 10:an.

Jo, jag lyckades köra in en RTM 10240 utan problem, som ren installation och den är fortfarande aktiverad, så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Om man aktiverar en preview build med en nyckel från 7, kommer den att sluta vara en preview då? Man slutar få nya byggen och allt vad det innebär?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)