StarCraft 2 tråden

Permalänk
Medlem

Jag har testat ett par matcher nu med Zerg, och för mig som inte är världens bästa på att hålla 14 queens igång permanent i en lång match är det en riktigt skön patch. Ska bli intressant att se vad riktigt duktiga spelare kan göra med spelet då de inte måste sitta barnvakt åt sina queens.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Entusiast

Webhallen inkluderar nu förbokningskoder vid beställning om ni vill ha access till betan samt Whispers of Oblivion. Värt att tilläggas är att Legacy of the Void är standalone, alltså om ni är ny till Sc2 så behövs inte Wings of Liberty samt Heart of the Swarm för att spela det.

Edit: Visade sig att man inte får Whispers of Oblivion med koden från Webhallen utan enbart beta-access. Lite tråkigt då säkert många nappade på detta och det stod faktiskt på produkt beskrivning att det inkluderades..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Webhallen inkluderar nu förbokningskoder vid beställning om ni vill ha access till betan samt Whispers of Oblivion. Värt att tilläggas är att Legacy of the Void är standalone, alltså om ni är ny till Sc2 så behövs inte Wings of Liberty samt Heart of the Swarm för att spela det.

Glad i hågen gick jag och beställde direkt och fick en nyckel, tyvärr verkar webhallen ha gjort fel för man får inga prologue missions via den. Jag dubbelkollade även med blizzard support. Webhallens sida säger inte heller något om preorder-bonusen längre.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Glad i hågen gick jag och beställde direkt och fick en nyckel, tyvärr verkar webhallen ha gjort fel för man får inga prologue missions via den. Jag dubbelkollade även med blizzard support. Webhallens sida säger inte heller något om preorder-bonusen längre.

Jag har gjort samma sak. Man får väl hoppas på det bästa. Är iofs inte hela världen ändå, jag har ändå tänkt köpa CE så det får la gå.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Entusiast

Tråkigt.. Jag hade även jag lite problem när jag skulle redeema den, efter lite brottning med Blizzards support så gav de mig prologue access.. Jag hade redan beta sedan innan så, koden ni använde gav den er iallafall betan? Enligt webhallens produkt beskrivning så skulle man fått prologue med koden, jävla miss av dem..

Med lite tur så får de en till hög koder när Blizzard gett upp sin timed exclusive.. Visserligen har dem ju sagt att dem ska ge alla tillgång till uppdragen efter ett tag, oavsett preorder eller ej men det kan ju dröja till strax innan LotV släpps med lite otur..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tråkigt.. Jag hade även jag lite problem när jag skulle redeema den, efter lite brottning med Blizzards support så gav de mig prologue access.. Jag hade redan beta sedan innan så, koden ni använde gav den er iallafall betan? Enligt webhallens produkt beskrivning så skulle man fått prologue med koden, jävla miss av dem..

Med lite tur så får de en till hög koder när Blizzard gett upp sin timed exclusive.. Visserligen har dem ju sagt att dem ska ge alla tillgång till uppdragen efter ett tag, oavsett preorder eller ej men det kan ju dröja till strax innan LotV släpps med lite otur..

Jag får kanske maila webhallen, jag fick ingenting så att säga då jag var lite sen. Kanske kan de vara snälla när de väl får koder.
För övrigt var det rätt lustigt att du råkade snubbla in på min stream idag=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Entusiast

Release date: 10 November.

#LotV #StarCraft

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Videon gjorde nog ingen besviken! Kommer bli 2 långa månader!
@Firkraag:

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Entusiast

Patch 3.0 för Heart of the Swarm är släppt, med ny UI, tillgång till LotV prologue uppdragen och lite annat gott:
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/19913940

Det bör vara lite enklare att hänga med i SweClockers gruppen nu också med nya chattsystemet så se gärna till att ni har chat aktiverat för denna gruppen och om ni inte redan är medlem så är det väl ett bra tillfälle att gå med kanske!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skoj att det är lite liv kring SC2 på sweclockers

Har precis börjat lira lite igen (och gått över till LotV), så är bedrövlig på alla vis. Inte för att jag någonsin var särskilt bra, men nu vågar jag inte ens kolla mina gamla replays.

LotV är i alla fall riktigt skoj. Ser fram emot detta!

Permalänk
Medlem

yay fler som lirar SC2, jag har börjat ta upp det igen nu när void ska släppas

Visa signatur

It´s the chase not the kill.

Permalänk
Medlem

Då var det dags för lite drama: http://www.teamliquid.net/forum/starcraft-2/496866-yoda-b4-ge...

Två Prime-spelare, lagets coach, koreansk eSports-profil plus lite andra mer eller mindre ljusskygga individer i saftig skandal.

Permalänk
Medlem

Otroligt positiva nyheter för kommande skedet av SC2!

https://www.reddit.com/r/starcraft/comments/3rvj57/skins_voic...

Världens bästa spel se ut att få sig en ordentlig comeback i och med LOTV, missa inte heller Blizzcon finalen som snart börjar!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Entusiast

@BlommaNN:
Ja det har onekligen varit många goda nyheter för Sc2: LotV under BlizzCon. Ser fram emot finalen också!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Inte kört sen cirka 2012 då jag peakade Top 8 Master/Low Grandmaster
Fick skaplig lust att lira igen ju

Permalänk
Entusiast

Hostar finalerna nu om ni vill in å tjöta lite med andra Svenskar som kollar:
http://www.twitch.tv/firkraagtv

Just nu är det Semi #2.

Edit: Fantastiska matcher, härligt avslut på expansionen. GG!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Hostar finalerna nu om ni vill in å tjöta lite med andra Svenskar som kollar:
http://www.twitch.tv/firkraagtv

Just nu är det Semi #2.

Ja kom och mys <3, jag och firkraag har trevligt

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Inte kört sen cirka 2012 då jag peakade Top 8 Master/Low Grandmaster
Fick skaplig lust att lira igen ju

Nice! Jag var själv high master i säsong 1 av HOTS innan jag slutade helt. Fick inv till void betan för några veckor sedan, och måste säga att det var längesen. Ett datorspel var så pass roligt som LOTV - betan. Så skicka gärna iväg ett pm så får vi se till att lira (även ni andra ifall ni är runt master) hade varit kanon kul!

Minns även att ''CORE'' var väldigt aktiv back in the days, hur är det med det nu för tiden? Om jag inte minns helt fel så var det välla du @Firkraag som var ansvarig?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Entusiast

@BlommaNN:
Vi ligger mellan Diamond och Master league, CORE lever fortf och även du har varit medlem där under kortare perioder om du minns det. Ifall det är av intresse kan jag lägga till på skype och slänga in dig i gruppen om du vill. Vi har tagit det lite kyligt nu under slutet av HotS men det kommer gå hett till efter LotV släpps är jag säker på.

http://nios.kr/sc2/eu/clan/detail/CORE

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@BlommaNN:
Vi ligger mellan Diamond och Master league, CORE lever fortf och även du har varit medlem där under kortare perioder om du minns det. Ifall det är av intresse kan jag lägga till på skype och slänga in dig i gruppen om du vill. Vi har tagit det lite kyligt nu under slutet av HotS men det kommer gå hett till efter LotV släpps är jag säker på.

http://nios.kr/sc2/eu/clan/detail/CORE

Jaförfan, självklart minns jag och såklart är jag med!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Tjena! Ni som lagt in "Whispers of void" key:n Räcker det med den för att sedan kunna köra "Legacy of The void"???

Jag loggade in på battlenet imorse för att kolla lite och där kan köra Whispers men står att jag måste köpa LoTv??

Jag har förbeställt från cdon, fysisk kopia som kommer idag, kommer det en ny nyckel då eller som jag kan lägga in för att spela??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Entusiast

@Chichin:
Du måste vänta tills du får hem din kopia från cdon, nyckeln där ger dig tillgång till Legacy. Den nyckeln du talar om gäller bara för prologen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@Chichin:
Du måste vänta tills du får hem din kopia från cdon, nyckeln där ger dig tillgång till Legacy. Den nyckeln du talar om gäller bara för prologen.

Stort tack:-) Ska ligga i brevlådan hemma nu då isåfall, om inte kommer nån på posten att få någon form av uppfostrande brev!;-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Min (mindre bra) syn på kampanjen i Legacy of the void... Vilket magplask till kampanj!

Det börjar bra med episk inro-film men sen är det enbart utför och halvvägs så känns detta inte alls som en AAA titel borde göra. Detta är mera bara en "reskin" av Heart of the swarm som i sin tur enbart är en "reskin" av Wings of liberty fast denna gång med än sämre manus.

Sen har vi avslutning på denna saga som är i samma nivå som Mass Effect 3, eller detta är f-n sämre. Grattis Blizzard hur kan man göra en avslutning som är sämre än Mass Effect 3... Jag som alltid varit övertygad på att Blizzard enbart släpper bra och välgjorda spel. Den som godkänt detta spel kan inte haft en QA (Quality Assurance) värt namnet, för mig är varumärket Blizzard = kvalitet helt borta.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Nice! Jag var själv high master i säsong 1 av HOTS innan jag slutade helt. Fick inv till void betan för några veckor sedan, och måste säga att det var längesen. Ett datorspel var så pass roligt som LOTV - betan. Så skicka gärna iväg ett pm så får vi se till att lira (även ni andra ifall ni är runt master) hade varit kanon kul!

Minns även att ''CORE'' var väldigt aktiv back in the days, hur är det med det nu för tiden? Om jag inte minns helt fel så var det välla du @Firkraag som var ansvarig?

Fick Betan samma vecka de började skicka ut nycklar, men spelade inte så mycket som jag borde.
Så fort jag får pengar får det bli att köpa direkt

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kört SC2 sen 2012/2013. Tyckte det var väldigt roligt då, men lite tomt ändå.

Är det många förändringar sen dess? Är det värt skaffa båda expansionerna?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Nu har jag inte kört SC2 sen 2012/2013. Tyckte det var väldigt roligt då, men lite tomt ändå.

Är det många förändringar sen dess? Är det värt skaffa båda expansionerna?

Den senaste (lotv) är standalone, så du behöver bara köpa båda om du vill kunna spela bådas kampanj.

Permalänk
Medlem

Hur omfattande är kampanjen jämfört med HotS/WoL?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Hur omfattande är kampanjen jämfört med HotS/WoL?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte spelat klart men det har blivit en hel del så jag tycker nog att den är rätt så omfattande hittills!:-) Jag gillar spelet skarpt!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Hur omfattande är kampanjen jämfört med HotS/WoL?

Skickades från m.sweclockers.com

Den är betydligt längre!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks