StarCraft 2 tråden

Permalänk
Medlem

Spelat klart nu, kändes väl ändå som ett värdigt slut för huvudstoryn efter alla dessa år, man blev tårögd flera gånger under det här spelet

Permalänk
Medlem

Måste säga att protoss storyn var den sämsta av dom tre, inte dålig men sämre än dom förra två. Heart of the Swarm är den jag finner bäst, mycket för att den var mest intressant med primal zerg delen.

Slutet var helt ok, var rädd att dom skulle göra något super deppigt slut för att försöka få drama poäng.

Det som störde mig mest är hur jobbigt Protoss pratar, formaliteter och hela det, hela tiden! Friend <insert name>!, honor this, bravery that, bla bla bla.
Sen att dom fick med en autobot också... Skulle gjort den rösten bättre

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag körde hela protoss storyn i ett svep, blev galet less på hur protoss pratar efter ett tag.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag körde hela protoss storyn i ett svep, blev galet less på hur protoss pratar efter ett tag.

Haha kände precis likadant. I början lyssnade man efter ett tag blev det space direkt efter man läst va dom skulle komma att säga

Permalänk
Medlem

Dialogen är ju så klyschig, platt och upprepande att det blir bra störigt i längden ja.

Jag tycker ändå kampanjen var HELT OKEJ. Det är ett riktigt kul och bra spel i grunden, hade gärna sett lite bättre och längre kampanj.
Tog mig 2 dagar att klara av...

Permalänk
Medlem

Hur är svårighetsgraden på brutal i Legacy? WoL hade helt ok svårighetsgrad medan HotS var ett skämt på brutal.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Jag har inte spelat SC2 på ett tag, är det mycket förändringar med nya expansionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagleErik:

Jag har inte spelat SC2 på ett tag, är det mycket förändringar med nya expansionen?

Ja, det är väldigt stor skillnad tycker jag.
Många nya enheter och många saker som förändrats på dom gamla.
Går inte alls att spela som förut tycker jag det lilla jag försökt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar den nya expansionen starkt.
Dock så hatar jag dem för hur det började... Taro ruul asz gamle vän, Taro ruul asz.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Hur gick det med macro mechanics? Blizzard var på väg att ta bort dem men lade sedan (tyvärr) tillbaks dem, har det hänt något sedan dess? Hörde något om att man kunde queue upp larva injects men vet inte om det stämmer eller inte. Vad hände?

Permalänk
Entusiast

@siglolmic:
Man kan köa upp larvae injects det stämmer, Nexus slänger mindre effektiva chronoboosts fast de är aktiva tills man byter byggnad och Mules är även de mindre effektiva. De valde alltså att mötas i mitten någonstans mellan inga macro mechanics och de gamla. Jag gillade nog patchen där de var borttagna bäst faktiskt precis som du själv, ser inte riktigt poängen med macro mechanics som inte är lika viktiga.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@siglolmic:
Man kan köa upp larvae injects det stämmer, Nexus slänger mindre effektiva chronoboosts fast de är aktiva tills man byter byggnad och Mules är även de mindre effektiva. De valde alltså att mötas i mitten någonstans mellan inga macro mechanics och de gamla. Jag gillade nog patchen där de var borttagna bäst faktiskt precis som du själv, ser inte riktigt poängen med macro mechanics som inte är lika viktiga.

Försökte testa på min HotS-klient då jag inte köpt lotv än men där hade inget ändrats så måste fråga:
Kan man queua upp injects oändligt antal gånger och då få samma resultat som om man hade autocast? Annars känns det som om det var samma som innan (förutsatt att man inte låter queenen gå över 50 energy)

Permalänk
Entusiast

@siglolmic:
Att köa upp en inject kostar fortfarande energi direkt när du gör det, så du kan inte köa upp mer än du har energi för vid tillfället. Fördelen är att man kan slänga på en inject när en annan är halvklar ifall du ändå är vid ditt hatchery och har energi över. Eller om man är sämre och har sparat massa energi så kan man bränna allt på en gång så håller det ett tag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av molzzon:

Min (mindre bra) syn på kampanjen i Legacy of the void... Vilket magplask till kampanj!

Det börjar bra med episk inro-film men sen är det enbart utför och halvvägs så känns detta inte alls som en AAA titel borde göra. Detta är mera bara en "reskin" av Heart of the swarm som i sin tur enbart är en "reskin" av Wings of liberty fast denna gång med än sämre manus.

Sen har vi avslutning på denna saga som är i samma nivå som Mass Effect 3, eller detta är f-n sämre. Grattis Blizzard hur kan man göra en avslutning som är sämre än Mass Effect 3... Jag som alltid varit övertygad på att Blizzard enbart släpper bra och välgjorda spel. Den som godkänt detta spel kan inte haft en QA (Quality Assurance) värt namnet, för mig är varumärket Blizzard = kvalitet helt borta.

Dold text

Jag spelade klart LOTV-kampanjen i helgen och kan tyvärr bara hålla med dig! Tycker att storyn bara har blivit sämre och sämre för varje expansion av SC2 och avslutningen är ju bara sämst som sagt...

Storyn i Starcraft och Brood War var så mycket bättre och hade ett helt annat djup! Varför gjorde de om Starcraft till att nästan bara handla om Amon, Xelnaga och profetian?!? Det är ju samspelet/konflikterna mellan Protoss/Zerg/Terran och deras karaktärer som gör Starcraft-storyn intressant. Det här med att införa en gemensam fiende så att alla helt plötsligt blir "bästa kompisar" och att allt är förutbestämt av en enkelspårig profetia tog ju död på all dynamik i storyn. Sjukt tråkig storyline som man dessutom redan sett i andra Blizzard-produkter...

Dold text

Skrivet av Citrona:

Jag körde hela protoss storyn i ett svep, blev galet less på hur protoss pratar efter ett tag.

Skrivet av Phero:

Haha kände precis likadant. I början lyssnade man efter ett tag blev det space direkt efter man läst va dom skulle komma att säga

Skrivet av Kilroy:

Dialogen är ju så klyschig, platt och upprepande att det blir bra störigt i längden ja.

Jag tycker ändå kampanjen var HELT OKEJ. Det är ett riktigt kul och bra spel i grunden, hade gärna sett lite bättre och längre kampanj.
Tog mig 2 dagar att klara av...

Kanske därför som jag gillade Alarak så skarpt. Han kommer ju in och bryter av det högtravande språket med sitt narcissistiska snack!

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Alltså, Storyn har ju inte varit SC2s starka sida, vilket är tråkigt då jag tycker storyn i SC och Brood War var riktigt bra.

Men med tanke på hur jävla lång tid dom haft på sig, kunde det inte varit lite bättre?

Dom kan inte ha ägnat många arbetstimmar åt det manuset.

Däremot tycker jag uppdragen är varierade och bra uppbyggda.

Permalänk
Medlem

Mjo får hålla med ovan. Försöker se det lite som så att man får vara glad åt det som är bra med SC2 och inte navelskåda för mycket. Blir bara lite märkligt när spelet i övrigt är snudd på överdrivet polerat.

Men shit, LotV är hårt. Aldrig varit med om att jag tappat så mycket efter någon veckas avbrott. Tilt direkt.

Permalänk
Medlem

Vet ni någonstans man kan köpa det nya riktigt billig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Vet ni någonstans man kan köpa det nya riktigt billig?

259 :- hos Oneplay är lägsta jag sett. Kanske är billigare på G2A eller liknande.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa koder och sånt, har inget paypal och är för feg för att använda mitt kort xD (?)

Permalänk
Medlem

Hej, jag har ett litet problem här när jag kör starcraft 2, får fps drops till 10 fps när jag kör vs A.I. och blir attackerad utav alla fyra A.I. samtidigt
Har 280x som grafikkort och kört på olika datorer med 3570k respektive 3930k, är det vanligt med dessa drops på 1080p och maxade inställningar?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Layon:
Har inte stött på samma problem då jag har en skylake själv, men sannolikt lär det va din cpu som flaskar då sc2 är mer krävande av cpu än gpu.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

@Tollen: du fixar paypal på 1 minut du bara länkar ditt kort i paypal, som en extra lager innan du betalar med ditt kort typ.

annars så är det säkert att köpa keys på sidor som g2a etc har köpt mycket koder online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

@Layon:
Har inte stött på samma problem då jag har en skylake själv, men sannolikt lär det va din cpu som flaskar då sc2 är mer krävande av cpu än gpu.

Det jag misstänkte är IPC, processorhastighet då jag kör stockspeed och RAM-speed då jag kör 1600MHz-minnen; tror du att du hade orkat testa att köra en 1vs4 bara för att kolla fps drops när man blir "swarmed"?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Kan testa, men hur kör man 1vs4? Var så länge sedan jag spelade. Under unranked hittar jag nåt som heter 3VSAI, är det den du menar?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Kan testa, men hur kör man 1vs4? Var så länge sedan jag spelade. Under unranked hittar jag nåt som heter 3VSAI, är det den du menar?

Multiplayer/custom/create game så väljer man melee, 4v4 sen lägger man bara till A.I. och flyttar ner dom.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Layon:
Testade och det flöt på mkt bra. Kunde dock inte se fps:en när man höll muspekaren över menu-knappen som man kunde i HOTS men fpsen sviktade aldrig under striderna

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

@Layon:
Testade och det flöt på mkt bra. Kunde dock inte se fps:en när man höll muspekaren över menu-knappen som man kunde i HOTS men fpsen sviktade aldrig under striderna

Okej, tackar, då är väl den föråldrade IPC:n förmodligenstörsta problemet

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Layon:
Sannolikt! Glömde förresten skriva att jag har ett Radeon6950 med 1900x1200 och högsta på allt.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Entusiast

Ny patch imorgon och ny säsong:
http://us.battle.net/sc2/en/blog/20059667

Dags att börja lira lite igen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tänkte börja köra lite Starcraft igen men är riktigt kass. Några idéer på vilka banor och svårighetsgrader jag bör köra på för att få hyfsat realistiskt motstånd så jag sedan är redo att äntra laddern på lägsta nivån?