Uppgraderade min 4 år äldre laptop till windows 10 nyligen men vill nu göra en ren installation. Läste att man kan ladda ner filer för att göra boot-bara dvd-usb-minnen men undrar, eftersom jag har äkta kopian på dvd, om det går lika bra att köra med den? Någon som testat. Vill inte förlora min "äkta nyckel" som jag då erhållet av uppgraderingen.
/MVH snurren
Vet inte hur det kommer sig men den kan inte boota från USB. Finns som alternativ. Den jag har på skiva är win 10 home. Äkta kopia inhandlad på Netonnet. Undrar bara om det är någon funktion i den nedladdningsbara som gör att man kan skipa hela nyckel processerna som inte finns på skivan kanske?
Har använt den men det är en laptop från HP med förinstallerade program etc. Finns partioner på hårddisken ägnad åt HP. Vill rensa allt. Det gör inte reset-funktionen. Tycker bara den blivit långsammare att starta.
Jaha okej förlåt, missförstod första inlägget. Det är bara och ploppa i skivan. Nyckeln behöver du inte oroa dig över, den kommer automatiskt känna igen din dator även om du hoppar över aktiveringen vid installationen.
Jaha okej förlåt, missförstod första inlägget. Det är bara och ploppa i skivan. Nyckeln behöver du inte oroa dig över, den kommer automatiskt känna igen din dator även om du hoppar över aktiveringen vid installationen.
Ingen fara, dock en liten heads up. Om du skulle byta ut någon del i laptopen, moderkortet är vad jag tänker först och främst. Din win10 kan bråka lite och i värsta fall göra hela nyckeln ogiltig. Den är nämligen låst till hårdvarorna i din dator, det är även så operativsystemet känner igen din dator och aktiverar nyckeln automatiskt.
edit
Glömde nämna, detta är endast om du har en OEM nyckel. Har du retail kan du glömma vad jag precis nämnde. xD