Pixlig/grynig bild när jag ser på videor

Permalänk
Avstängd

Pixlig/grynig bild när jag ser på videor

Hej!

Min dator/skärm har som sagt Pixlig/grynig bild när jag ser på videor eller filmer det märks mest när det är mörka bakgrunder.

Det jag har gjort/prövat: Uppdaterat modekort och grafikkorts drivrutiner och prövat annan skärm

Mwh/jesper

Permalänk
Medlem

Händer detta om du tittar på video över huvud taget eller handlar det just om YouTube? Själv tycker jag just YouTube kan se riktigt dåligt ut. Antar att det har att göra med den extrema kompressionen de behöver köra för att få plats med all video.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

@SweCake: Alltid eller bara ibland? vissa processer kan "blöda" igenom i vissa färger i tex vlc.
Vad är det för källa du ser film/klipp från? en del hårdare komprimering syns lätt i mörkare partier.
Kanske modermodemet som jävlas annars?

Permalänk
Hedersmedlem

@SweCake: För att kunna få rätt hjälp och underlätta för andra som försöker analysera ditt problem, läs denna tråden och komplettera ditt inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro