Permalänk
Medlem

Upgrade: AMD 7950 till?

Hej SweC!

Med Black Friday ett faktum om några timmar tänkte jag fråga om lite snabb hjälp.

Sitter idag på två skärmar, en spelskärm och en IPS-panel. Använder uppenbarligen spelskärmen till spel och IPSen till surfning och film.

Funderar på vilket grafikkort jag borde satsa på nu? Bör jag gå för ett GTX970 på Black Friday-rean eller ett motsvarande kort hos AMD? Eller är det mer värt att vänta till next-gen och se då? Det är väl inte allt för länge tills det är dags.

Spelar idag Fallout 4 som jag vill kräma upp så högt som möjligt. Kommer även köpa Battlefront vid GPU-köp.

Hjälp uppskattas!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera ett R9 390 för det är bättre och billigare än 970

Permalänk
Avstängd

Jag gick från just 7950 till 290 och jag upplevde det som en stor prestandaökning. Helt klart värt det och det kommer alltid att finnas någonting nytt runt hörnet att vänta på. Kör på bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Hej SweC!

Med Black Friday ett faktum om några timmar tänkte jag fråga om lite snabb hjälp.

Sitter idag på två skärmar, en spelskärm och en IPS-panel. Använder uppenbarligen spelskärmen till spel och IPSen till surfning och film.

Funderar på vilket grafikkort jag borde satsa på nu? Bör jag gå för ett GTX970 på Black Friday-rean eller ett motsvarande kort hos AMD? Eller är det mer värt att vänta till next-gen och se då? Det är väl inte allt för länge tills det är dags.

Spelar idag Fallout 4 som jag vill kräma upp så högt som möjligt. Kommer även köpa Battlefront vid GPU-köp.

Hjälp uppskattas!

ett fury x eller 980ti? vet ju inte din budget:P

Permalänk

Har inte AMD battlefront med vissa GPUer? (nu fick ju även Fury en boost och där finns nog mer prestanda att hämta) så jag hade sagt 980TI, Fury, eller 390/X beroende på fynd och budget!

Permalänk
Medlem

Gick från 7950 till 980ti och är helnöjd!!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

ett fury x eller 980ti? vet ju inte din budget:P

Jag skrev ju med 970 i beskrivningen men ingen budgetprislapp. Så där i krokarna +500 kanske så med ett bra kap max 3000.

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2