[18+] Rainbow Six Siege sökes till seriöst lir

Permalänk
Medlem

[18+] Rainbow Six Siege sökes till seriöst lir

Hej allesammans.

Intro

Testade på Rainbow Six här om dagen. Hade inte läst något om det så gick in med 0 förväntningar och blev överraskad! Tyckte det var riktigt roligt, tyvärr är det ett Ubisoft spel och det bruka innebära stora multiplayer bekymmer. Hur som så hade jag ett fåtal problem så skall ikke klaga!

Det hade varit kul om vi kunde få ihop en lina på helst 5 personer endast, men om fler än så är sugna kan vi alltid starta fler divisioner.
Har lirat CS i 10 år ca. så kan panga bra. Men förväntar mig inte att de som ansöker är några FPS kungar utan så länge ni är villiga att köra koordinerade anfall/förvsar, komma på lite schyssta taktiker osv. så är det helt ok!

Ser helst att ni som ansöker är 18+ men självklart kan vissa undantag ske!

Använd blankett.

Nickname:
Ålder:
Hur mycket kan du spela per vecka ca:
Under vilka tider kan du spela:
Tidigare FPS erfarenhet:
Hur vill du bli kontaktad:
Övrigt:

Ni får gärna använda blanketten och skicka svar i PM om ni ej vill lägga ut det i tråden! Mvh

Permalänk
Medlem

Bra initiativ.

Nickname: TorvaldsTumme
Ålder: 26
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Beror lite på om det är tenta den veckan men mellan 10-15 timmar.
Under vilka tider kan du spela: Eftersom det är ganska lite lektionstid och mycket uppsatser så har jag ganska flexibla tider. Kvällar passar dock så klart bäst.
Tidigare FPS erfarenhet: Har lirat en hel del NS2, CS:S och BF3 och 4. Lirade CoD 4 för många år sedan(promod). Är absolut helt okej men knappast någon HS-kung. Tycker om taktiska shooters generellt.
Hur vill du bli kontaktad: PM här funkar fint
Övrigt: Kan säga att min tidigare erfarenhet har lärt mig att det viktigaste är alltid att faktiskt komma igång. Att faktiskt dyka upp i tid och göra det regelbundet verkar vara det som nästan alltid blir problemet. Skills etc kommer med tiden, men disciplinen verkar många ha problem med så jag söker främst folk som faktiskt inte ger upp och gör annat efter typ 2 veckor

Permalänk
Medlem

@Umbrellas: Bra skrivet i övrigt. attitydproblem och brist på engagemang är vanligt förekommande. Dyker man inte upp då vi ska spela, och dessutom gör det till en vana så kan man lämna omedelbart! Får vi ihop tillräckligt med folk för att bygga en eller 2 linor så ska schema komma så fort som möjligt. Hellre att vi lirar EN DAG tillsammans varje vecka än 5 dagar varav 3 saknas eller drar AFK var 5e minut.

Permalänk
Medlem

Finfint initiativ! Skrev en liten halvhjärtad rad om att jag söker kompisar att lira med i andra tråden. Här kommer en mer något utförlig:

Nickname: RagHank (mitt Uplay-namn, så adda på bara! )
Ålder: 30
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Varierar lite hur mycket det är på jobbet och där hemma.
Under vilka tider kan du spela: Kvällar och helger.
Tidigare FPS erfarenhet: Spelat sen den tiden då man "lutade sig mot lagget" på Q1. Har haft lite uppehåll, men är tillbaka och spelar nu igen sen några år tillbaka. På det senaste har det mest blivit CS:Go och BF4.
Hur vill du bli kontaktad: Skicka PM eller lägg till mig direkt på Uplay (se ovan)
Övrigt: Är med i ett "spelnätverk"/CS:Go-klan, så vi är några därifrån som kommer att testa på RB6S. Vi har egen TS3-server och föredrar helt klart den Voip´en som kommunikationsväg.

Fotnot: Jag spelar först och främst för att ha roligt. Självklart vill jag köra seriöst, men tyngdpunkten skall för mig ligga på att ha roligt tillsammans. Skrattar hellre och förlorar än vinner och det är bister stämning Men självklart försöker man få till ett bra och seriöst teamplay och smiska motståndarna. Under helgerna blir det ofta en del rusdrycker vid lirandet och detta kan tendera till att lustiga och inte dödsseriösa situationer uppstår ingame.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Nickname: xgnuttenx
Ålder: 31
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Varierar, men räknar med ca 10-20 timmar.
Under vilka tider kan du spela: Kvällar och helger.
Tidigare FPS erfarenhet: Antar att vi räknar hyfsat fräscha spel, CS:GO, BF3, COD:BO/Ghosts/AW.
Hur vill du bli kontaktad: PM, Uplay
Övrigt: Så länge man har roligt tillsammans och kan skratta åt misstag så är jag glad. Men jag förväntar mig gameface on när det blir allvar. Är lite RTS-nörd, därför känns RB6 helt rätt för mig med mer strategitänk.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Roligt att ni är taggade! Ser att de flesta av er hänger med i FPS trenden. CS,COD,BF. Bra Bra!
Jag slänger ett PM till var och en så får ni min uplay. Om ni är sugna kan vi ju köra ett CS lir kanske? Får vi tjabbat lite.

PS: Om fler är sugna så fortsätt skriv. Don't be shy

Permalänk
Medlem

Lirat 68 timmar Closed och Open beta men väntar med att köpa för jag hört rykten att de tagit bort Ak12 på Fuze, min favorit operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Lirat 68 timmar Closed och Open beta men väntar med att köpa för jag hört rykten att de tagit bort Ak12 på Fuze, min favorit operatör.

Aj.. Så allvarligt? Vi får hålla det öppet då t.v.!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

@Umbrellas: Bra skrivet i övrigt. attitydproblem och brist på engagemang är vanligt förekommande. Dyker man inte upp då vi ska spela, och dessutom gör det till en vana så kan man lämna omedelbart! Får vi ihop tillräckligt med folk för att bygga en eller 2 linor så ska schema komma så fort som möjligt. Hellre att vi lirar EN DAG tillsammans varje vecka än 5 dagar varav 3 saknas eller drar AFK var 5e minut.

Håller med. Jag lirar ärligt talat tillsammans en gång i veckan men regelbundet istället för att alla säger att vi kör typ 5 ggr per vecka men istället så blir det stackatoartat när det väl sätts igång. Det är bättre att börja på en bas som alla kan komma överens om även om det blir relativt sällan. Sen får vi vara ärliga med att alla inte alltid komma kunna så det blir bra med ersättare

Det är trots allt ett spel vi lirar och ingen karriär. Det ska vara kul och jag ser ingen motsättning mot att det får vara seriöst också så länge man inte blir bajsnödigt allvarlig hela tiden

Jag själv kommer levla den första veckan(orna) innan jag kommer lira mer seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Om ett vapen är avgörande om du köper och spelar spelet, skulle jag rekommendera att inte köpa det. Det känns som ett svagt argument för att spela. Även om jag nu vet att Ak12 finns då jag låste upp Fuze själv.
Många som gillar Fuze och kommer vara snabba på att ta honom. Även om han inte passar i t.ex. hostage.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Nickname: mull54
Ålder: 20
Hur mycket kan du spela per vecka ca: 5-15h beroende på jobb och plugg.
Under vilka tider kan du spela: Kvällar fungerar bäst vanligtvis
Tidigare FPS erfarenhet: Har kört mycket BF:BC2, BF3, BF4 och en hel del MW2 när man var ungre. Är långt ifrån bra på FPS men man kan bara bli bättre
Hur vill du bli kontaktad: PM
Övrigt: Detta kan bli riktigt bra. Hoppas verkligen att Siege håller i längden.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk

Nickname: Count_Sandpaper (uplay)
Ålder: 24
Hur mycket kan du spela per vecka ca: 10-20 (beroende på hur mycket det är på plugget)
Under vilka tider kan du spela: Varierar, men som dom flesta andra på kvällen
Tidigare FPS erfarenhet: CoD4 spelade en del i några klaner, BF:BC2/BF3/BF4 (spelade här mest för skojs skull), Insurgency ganska mycket nu på senare tid
Hur vill du bli kontaktad: Lägg gärna till mig på uplay
Övrigt: Har inte jättemycket erfarenhet av att spela på en 'seriösare' nivå dock tycker jag det är jäkligt kul att spela tillsammans med folk som kör med mic o pratar ihop sig

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Har skickat PM till er!

Permalänk

Du får PM

Permalänk
Medlem

@gnuttenx:

Älskar newbies som dödar gisslan med en breach från denna älskade char

Permalänk
Medlem

Nickname: Xcerat på Uplay
Ålder: 33
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Efter jobb och barnen så e man fri på kvällarna, kl 20.00 framåt ungefär, men de kan förstås skifta.
Under vilka tider kan du spela: Från: 19-20:00 framåt på vardagar, helger ungefär detsamma
Tidigare FPS erfarenhet: CS, Alla Black ops, alla Battlefield utom battelfront.
Hur vill du bli kontaktad: Ingame funkar bra.
Övrigt: körde taktiskt i CS på högre nivå på 1.6 med klan, annars har de bara varit casuall spelande.
Det hade varit grymt att få ihop ett lag och köra taktiskt spelande,
Det gäller alla som vill ha någon att spela med så är det bara att adda mig.

Permalänk

Nickname: Mstjaerna på Uplay
Ålder: 25
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Beror på, är pappaledig nu men nån gång i veckan på kvällar när sonen sover.
Under vilka tider kan du spela: 20.00-?
Tidigare FPS erfarenhet: CS,DoD Source, Battlefield 2/2142/3/4
Hur vill du bli kontaktad: PM/Uplay
Övrigt: Spelat i en seriös DoD Source klan och spelar även med bekanta på BF4

Permalänk
Medlem

Har gärna fler att spela med!
Precis börjat så är lite ringrostig

Nickname: Kajlie
Ålder: 30
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Varierar. Svårt att sätta timmar men brukar spela 4-5 kvällar varje vecka.
Under vilka tider kan du spela: Vardagar 18-23 Helger varierar
Tidigare FPS erfarenhet: Spelat FPS sen Doom. Men inte så seriöst på senare tid.
Hur vill du bli kontaktad: Här eller på Uplay (Kajlie)
Övrigt:

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

någon som kör rankat?

Permalänk
Medlem

Nickname: Fjod
Ålder: 33
Hur mycket kan du spela per vecka ca: varierar per vecka, men ca 2-3h per tillfälle.
Under vilka tider kan du spela: Eftersom jag jobbar skift så blir var 3:e vecka helt spelfri, resterande veckor går kvällar bra från kl 19-20
Tidigare FPS erfarenhet: Har spelat FPS sen DOOM, Lirat CoD fram till MW2. Kört alla BF spelen utom 2142, lirade BF1942 samt BF2 i rätt seriösa klaner.
Hur vill du bli kontaktad: PM funkar
Övrigt:

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Nickname: BetaQube

Ålder: 24

Hur mycket kan du spela per vecka ca: Har väldigt varierande arbetstider, sannolikt är det onsdagar efter kl 16:00 som det går. Inga helger tyvärr. Annars är det måndagar som jag är ledig.

Tidigare FPS erfarenhet: CoD (2 och 3), BF(3 och 4), Payday 2, Borderlands 2 och Combat Arms som jag spelade hyfsat kompetitivt för alldeles många år sedan.

Hur vill du bli kontaktad: Till att börja med PM går bra, tycker jag spelet är kul och det blir något seriöst av det här är det nog SMS eller telefon.

Övrigt: Vill bara poängtera att det ska först och främst vara kul, ska kunna skratta även när man blir totalt överkörd. Folk ska få göra misstag utan att bli hängd

Permalänk

Spelade ett par game med lite grabbar från denna tråden. As kul!

Adda mig: wasabilemon

Permalänk
Geeks Gaming

Nickname:JinxSwe
Ålder: 27
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Typ alltid
Under vilka tider kan du spela: Typ alltid
Tidigare FPS erfarenhet: Typ allt som har med fps spel att göra. CoD, CS, BF... Börja seriöst med online gaming med CoD:Uo och var med i en taktiskt amerikansk klan
Hur vill du bli kontaktad: Steam, uplay bara att söka på JinxSwe eller pma
Övrigt:

Vi sitter några stycken på SweClockers teamspeak och kör, ni får mer än gärna joina oss. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-sweclockers-tea...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Lite off topic men spelar det någon roll om man har spelet på steam eller uplay? Använder dom samma servrar eller är Steam och Uplay-spelare isolerade ifrån varandra?

Permalänk
Medlem

@tachiibou:
Spelet launchas bara från steam, allt annat går genom uplay!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad är det med UPlay och deras jävla serverdatorer. Har försökt logga in på UPlay i flera dagar nu och fan vad det tar tid att ens ladda fram hemsidan. Sedan när man väl loggar in så står det Error. An error occurred while processing your request.
Varför kan inte ett sådant stort bolag SATSA pengar på bättre stabilitet. Om de nu satsat så mycket på att RBS ska bli ett esport spel, då måste de fan också se till att deras nät orkar med trafiken. ARGH :$ Sorry men man blir lack när man inte förstår hur ett så stort bolag skiter i att lägga pengar på underhåll.

Permalänk

@Legitimt: inga problem på min sida varken i förrgår,går eller idag

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Nickname: Shaggy
Hur mycket kan du spela per vecka ca: Beror på jobb
Under vilka tider kan du spela: 18-sova
Tidigare FPS erfarenhet: cs:go, fallout 4,payday2,d3,sniper elite,farcry,cod
Övrigt:

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem

Nickname: Kaptenroed
Ålder: 35
Hur mycket kan du spela per vecka ca: 20+
Under vilka tider kan du spela: någon timme mitt på dagen och samtliga kvällar efter 20
Tidigare FPS erfarenhet: cS 1.6,cs:go, mw2, cod blops
Hur vill du bli kontaktad: pm eller på Uplay.
Övrigt: Kramgo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEELM:

Nickname: Shaggy
Övrigt:

Nickname: Shaggysu
Övrigt:

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.