Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Min köplats på halebop har gått från 5 till 4. Någon som hoppat av eller tror ni de har skickat ut? Xl versionen

Permalänk

Köpte min 950 igår och det är en riktigt trevlig mobil. alla som kört wp förut kommer garanterat älska den.
Enda saken jag undrar över ...jag har hello aktiverat och det funkar i sig jättebra, men det går ju låsa upp mobilen genom att svepa underifrån iaf?
Har jag missat nått?

Edit...hade missat att inloggningen var inställd på 15min så det löste sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Köpte min 950 igår och det är en riktigt trevlig mobil. alla som kört wp förut kommer garanterat älska den.
Enda saken jag undrar över ...jag har hello aktiverat och det funkar i sig jättebra, men det går ju låsa upp mobilen genom att svepa underifrån iaf?
Har jag missat nått?

Direkt ur lådan var iallafall min 950 inställd på att kräva inloggning efter 15 minuter. "Windows Hello" kommer fram även om det inte behövs i dessa fall (vilket nog är en bugg), men att svepa upp funkar som det skall.
Om du vill ha krav på inloggning varje gång se till att välja det i "Inloggningsalternativ" bland inställningarna.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Nej du måste lägga in Windows Insider själv om jag förstått rätt, jag fick appen med för jag körde restore ifrån en backup när jag installerade telefonen. Btw så står det även att den senaste uppdateringen kommer för 950/950XL nästa vecka nån gång.

En fråga, är det någon som upplelver dålig ljudkvalitet i samtal med 950 XL ? Tycker ljudet inte är särskilt skarpt på något sätt.

http://wmpoweruser.com/lumia-950-xl-950-lg-lancet-and-more-to-get-windows-10-mobile-insider-builds-starting-early-next-week/

Permalänk

Tycker det lite synd att man ej kan väcka telefon med ett dubbel touch på skärmen. Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Tycker det lite synd att man ej kan väcka telefon med ett dubbel touch på skärmen. Eller har jag missat något?

Ska komma i senare uppdatering Kanske den som ska komma nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min köplats på halebop har gått från 5 till 4. Någon som hoppat av eller tror ni de har skickat ut? Xl versionen

Jag har gått från 16 till 14 men det var redan förra veckan och supporten sade att det blir så när folk avbokar..

Bara att tacka..

Permalänk

har haft problem/saknat möjlighet att få in tidigare telefoner (1020 och 930) på tvn men på denna tryckte jag bara på continium och så funkade det....riktigt bra även om det är en liten seghet ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Ja, jag och en kollega fick våra Svarta 950 Dual SIM igår. De är inköpta från Dustin.

Funderar på att köpa en 950 dual sim, hur funkar det? Kan man köra båda simkorten samtidigt så jag kan ringa och bli uppringd både på mitt privata och jobbnumret utan att behöva fippla med inställningar innan jag ringer?

Permalänk
Medlem

Går det att sänka ljuset på lås skärmens klocka/datum/info?
Och går det att göra något åt den gigantiska texten som typ messenger har? blir fan inte klok på skiten, folk på mils avstånd kan läsa vad det står.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Gratis displaydock beställd och på väg med UPS. Får se hur det fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Nu när man väntar på Lumia 950xl så vill man se MER av den Varför finns det inga Phone vs 950xl ute!.. Finns en Lumia 930vs950.. men vill ha mer, vill se en Z5 camera vs Lumia 950 camera. Då Sony skriver ut att de har en bästa kameran på telefoner nu :<

Permalänk
Avstängd

Riktigt sugen på denna mobil, överge Android.

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban_z:

Funderar på att köpa en 950 dual sim, hur funkar det? Kan man köra båda simkorten samtidigt så jag kan ringa och bli uppringd både på mitt privata och jobbnumret utan att behöva fippla med inställningar innan jag ringer?

Har inte provat att stoppa in två simkort ännu, men på startskärmen finns det en "Ring" tile och en "Meddelande"-tile för varje simkort. I statusraden högst upp ser man även en täckningssymbol för varje sim. Inställningar för simkort är duplicerade så man kan ha roaming påslaget på ett simkort och avslaget på ett annat. Det finns även en inställning "Smart dubbelsim" som nog inte är tillgänglig på enheter utan stöd för dubbla simkort, men utan att stoppa i ett andra simkort vet jag inte vad den erbjuder för funktion.

För min del var det möjligheten att köra med dubbla simkort som lockade då det vid utlandsresor ibland har känts som en bra grej. Då dualsim-versionen av Lumia 950 hade samma pris som enkelsimversionen på Dustin när vi beställde mobilerna där så kändes det rätt bra att få en extra funktion på köpet. Vad jag vet ger man inte upp något för att få dualsim-funktionen i detta fallet så varför inte ta en telefon-modell som har stöd för det?

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoomBox86:

Riktigt sugen på denna mobil, överge Android.

precis gjort det, känns bra.
gillar windows 10 mobile

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

precis gjort det, känns bra.
gillar windows 10 mobile

Samma här, känns som ett bra OS. Saknar inte android över huvud taget i dagsläget.

Permalänk
Avstängd

Enda som trycker emot är detta-

''Videouppspelning
30 fps
Codecs: H.263, H.264/AVC, MPEG-4, VC-1, Windows-video, H.265/HEVC
Videostreaming: YouTube-bläddring och videostreaming, streaming från videotjänster och Internet, progressiv videonedladdning, videouppladdningsapp''

30FPS är man trött på, jag vill ta steget till +60FPS

Och inspelningen verkar inte ha 60fps heller :(...30FPS 4k, står dock inget om 1080P är 60FPS.

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoomBox86:

Enda som trycker emot är detta-

''Videouppspelning
30 fps
Codecs: H.263, H.264/AVC, MPEG-4, VC-1, Windows-video, H.265/HEVC
Videostreaming: YouTube-bläddring och videostreaming, streaming från videotjänster och Internet, progressiv videonedladdning, videouppladdningsapp''

30FPS är man trött på, jag vill ta steget till +60FPS

Och inspelningen verkar inte ha 60fps heller :(...30FPS 4k, står dock inget om 1080P är 60FPS.

Finns flera lägen på 1080p
60fps
30fps
24fps

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Går det att sänka ljuset på lås skärmens klocka/datum/info?
Och går det att göra något åt den gigantiska texten som typ messenger har? blir fan inte klok på skiten, folk på mils avstånd kan läsa vad det står.

Sänka ljuset går inte vad jag vet men det går att ändra färg till rött vilket kanske är mindre störande? Jag har så att den går över till rött kväll/natt.

Har två problem som jag inte hittar lösning på, får regelbundet avisering med felmeddelandet att "kontoinställnigar för mail@mail är inaktuella". Mailen är min jobbmail som är MS Exchange. Kan inte förstå vad som är problemet, mailen fungerar som den ska förutom de regelbundna felmeddelandena. Det andra är att ibland när jag har plockat upp telefonen ur fickan så har den lyst rött från iris-läsaren vilket verkar dra mycket batteri. Kan vara att knapparna trycks in av misstag i fickan, är storleksmässigt gränsfall för den typ av jeans jag har..

Har en Microsoft Wireless display adapter och det var inga problem att koppla upp mot den och se Continuum, ser faktiskt stor potential Continuum i framförallt på jobbet men även hemma.

Har haft 920, 520, 930. 920 är en av de bästa telefonerna jag har ägt, 930 kändes som för lite uppgradering mot 920 medan 950XL ger mig nästan samma känsla som gamla 920 vilket är positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Sänka ljuset går inte vad jag vet men det går att ändra färg till rött vilket kanske är mindre störande? Jag har så att den går över till rött kväll/natt.

Har två problem som jag inte hittar lösning på, får regelbundet avisering med felmeddelandet att "kontoinställnigar för mail@mail är inaktuella". Mailen är min jobbmail som är MS Exchange. Kan inte förstå vad som är problemet, mailen fungerar som den ska förutom de regelbundna felmeddelandena. Det andra är att ibland när jag har plockat upp telefonen ur fickan så har den lyst rött från iris-läsaren vilket verkar dra mycket batteri. Kan vara att knapparna trycks in av misstag i fickan, är storleksmässigt gränsfall för den typ av jeans jag har..

Har en Microsoft Wireless display adapter och det var inga problem att koppla upp mot den och se Continuum, ser faktiskt stor potential Continuum i framförallt på jobbet men även hemma.

Har haft 920, 520, 930. 920 är en av de bästa telefonerna jag har ägt, 930 kändes som för lite uppgradering mot 920 medan 950XL ger mig nästan samma känsla som gamla 920 vilket är positivt.

jag gjorde så att den försvinner efter en stund.
och så kommer den fram när man tar i mobilen.

Till ditt problem,
hade med svårt att få in exchange servern.
tog bort den och sen skapade jag en nytt konto, men nu valde jag avancerat istället och Exchange där så funkade det direkt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Någon här som bokat ett Mozo Cover?? Jag har bokat Brown/Silver från Inet. Leveransen har dock försenats gång på gång.. , är 10/12 nu.. hoppas det kmr då.. .

åå hoppas Halebop snart kan skicka min mobil!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Någon här som bokat ett Mozo Cover?? Jag har bokat Brown/Silver från Inet. Leveransen har dock försenats gång på gång.. , är 10/12 nu.. hoppas det kmr då.. .

åå hoppas Halebop snart kan skicka min mobil!!

Tänkt göra det men inte blivit av för de har förseningar läste jag.

nån som kan connecta till vpa2 enterprise wifi?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kontakta precis Halebop igen och det är verkligen sjukt dålig support man får där via chatten och små dryga är dem också.. förstår verkligen hur de inte kan veta något om leveransen överhuvudtaget... ska man behöva vänta och vänta.. får man den ens innan jul?? Har haft Halebop snart 10 år och supporten har vart lika dålig hela tiden.. tur att de fungerar så bra i övrigt med teckning, priser etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Kontakta precis Halebop igen och det är verkligen sjukt dålig support man får där via chatten och små dryga är dem också.. förstår verkligen hur de inte kan veta något om leveransen överhuvudtaget... ska man behöva vänta och vänta.. får man den ens innan jul?? Har haft Halebop snart 10 år och supporten har vart lika dålig hela tiden.. tur att de fungerar så bra i övrigt med teckning, priser etc..

Ang 950xl?

Jag väntar som satan med :'( och inget svar får man, har de ingen koll på vad de beställt hem till sitt lager? Rädd att de dröjer ännu mer :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Ang 950xl?

Jag väntar som satan med :'( och inget svar får man, har de ingen koll på vad de beställt hem till sitt lager? Rädd att de dröjer ännu mer :'(

A precis 950 XL, hon var as dryg.. "Du får vänta! skrev hon.. fattar inte hur de inte kan veta något överhuvudtaget om en leverans.. känns helt sjukt faktiskt... Kommer dock ihåg den gången jag boka Galaxy S3, var precis samma sak..

Ja tyvärr får vi nog vänta länge.. :(, hoppas bara man får den innan jul.. jag sålde precis min gamla nu också.. så man sitter utan mobil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Mailen är min jobbmail som är MS Exchange. Kan inte förstå vad som är problemet, mailen fungerar som den ska förutom de regelbundna felmeddelandena.

utan att veta så klassar jag detta som en bugg, när jag körde betan på min 925 fick jag kanske detta "fel" 10 gånger om dagen fast allt fungerade perfekt. på min 950xl har jag än så länge bara fått detta meddelande en gång

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban_z:

Funderar på att köpa en 950 dual sim, hur funkar det? Kan man köra båda simkorten samtidigt så jag kan ringa och bli uppringd både på mitt privata och jobbnumret utan att behöva fippla med inställningar innan jag ringer?

Lite info från MS: http://www.microsoft.com/en/mobile/lumia-dual-sim/

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Vad jag vet ger man inte upp något för att få dualsim-funktionen i detta fallet så varför inte ta en telefon-modell som har stöd för det?

Du ger upp LTE cat9 och 3 carrier aggregation.
Med dualsim tror jag main sim har LTE cat6 och 2 carrier agggregation medan andra sim inte har någon carrier aggregation.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Master of Overkill

Funkar riktigt bra


950 XL VIT

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Funkar riktigt bra

http://i.imgur.com/LBYw9OZ.png

950 XL VIT

Helvete vilken snygg startskärm!!

Påminde om "hyperexpert" startskräm:
http://forums.windowscentral.com/microsoft-lumia-950-xl/39534...