Gått över till android från IOS, ändra emojis?

Permalänk
Medlem

Gått över till android från IOS, ändra emojis?

Köpte en Z5 compact för nån vecka sen då min gamla Iphone 4s gick i graven, övergången till android har ju gått väldigt smärtfritt tycker jag. Det som jag stör mig på mest är att androids emojis är så himla fula, skulle vilja ha så de ser ut som IOS varianten. Laddade ner nån fontpack på playstore men fick det inte att funka. Nån som kan hjälpa mig tips på nån app man kan ladda ner eller hur man bär sig åt. Behöver inte ha de nya som kom i ios 9.

Permalänk
Medlem

I en annan tråd nämndes nyligen att om du har root på telefonen kan du byta din telefons standardemojis med hjälp av denna app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stevenschoe...

I annat fall om du inte har root får du istället använda sådana meddelande-appar som använder sina egna emojis och inte de som ligger som standard i systemet, exempelvis whatsapp är en sådan app.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Lego Master

"Jag har köpt en Ferrari, kan någon hjälpa mig sätta fast rattmuffen?"

Huuuuuu.

Installera annars ett tredjepartstangentbord, typ SwiftKey, innehåller lite andra gladgubbar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Installera annars ett tredjepartstangentbord, typ SwiftKey, innehåller lite andra gladgubbar.

Fast den lösningen funkar väl inte? När jag gjorde så blev ändå emojis i själva texten som skrevs och mottogs de vanliga androidemojis trots att själva tangentbordet visade några andra på sina knappar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av valiant:

Fast den lösningen funkar väl inte? När jag gjorde så blev ändå emojis i själva texten som skrevs och mottogs de vanliga androidemojis trots att själva tangentbordet visade några andra på sina knappar.

Inte provat iof, använder dom inte själv, har bara sett dom i förbifarten när jag trycker fel på tangentbordet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield