Kan jag överklocka med det här moderkortet ?

Permalänk

Kan jag överklocka med det här moderkortet ?

Har ett msi h77ma-g43 och tänkte överklocka min i5 3570k.

Permalänk
Medlem

Möjligtvis att du kan klocka minimalt men för att få tillgång till att ändra multiplier och vcore så behöver du en bräda med z77 chipset.
h77 bör man bara köpa om man inte har planer på överklockning (i vilket fall en K-processor blir väldigt onödig)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToadofTerror:

Har ett msi h77ma-g43 och tänkte överklocka min i5 3570k.

Går ej att klocka på h77 moderkort tyvärr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Går ej att klocka på h77 moderkort tyvärr

Är vi egentligen helt säkra på det? MSI hävdar att OC genie ger en "garanterad" 36%'ig ökning i "3D spel prestanda", Intel hävdar att 3 serien K versioner ska gå att överklocka.
Jag har aldrig provat, och det hålls för sant, men, det kostar egentligen inget att prova.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.