Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en till min lillebror i julklapp. Lite sent att komma på nu så blir bråttom med invite. Extremt störande att komma på det idag och inte i helgen när det varit fritt att beställa utan invite. Har någon en över, vänlig skicka ett pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av javaa:

Tänkte köpa en till min lillebror i julklapp. Lite sent att komma på nu så blir bråttom med invite. Extremt störande att komma på det idag och inte i helgen när det varit fritt att beställa utan invite. Har någon en över, vänlig skicka ett pm.

VÄnte tiden har varit extremt kort på OP x faktiskt.. skriv upp dig på deras invite lista så kanske du får mail inom några dagar bara..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hotfix för lagg i Chrome och tangentbordet ute nu, 2.1.3-x.

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplevt att FB-appen stängs av helt plötsligt utan att ge en krasch-rapport? Detta händer lite för ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Hotfix för lagg i Chrome och tangentbordet ute nu, 2.1.3-x.

Krysset som brukade finnas uppe i högra hörnet när man klickat på en av touch knapparna och fick fram senast använda programmen, försvann den för dig med efter hotfixen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Krysset som brukade finnas uppe i högra hörnet när man klickat på en av touch knapparna och fick fram senast använda programmen, försvann den för dig med efter hotfixen?

Nä det är ett vitt kryss till höger om Google-fältet som stänger alla appar för mig på 2.1.3-x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Nä det är ett vitt kryss till höger om Google-fältet som stänger alla appar för mig på 2.1.3-x

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket märkligt, helt borta för mig. Måste stänga av appar en och en nu. Inte för att det tar lång tid men man vill ju gärna ha den knappen där.

Permalänk
Medlem

Är detta en passande lur för en väldigt teknikhandikappad mamma? Är menyer på svenska åtminstone?

Edit: Och hur är detta företag gällande garantiärenden?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Är detta en passande lur för en väldigt teknikhandikappad mamma? Är menyer på svenska åtminstone?

Edit: Och hur är detta företag gällande garantiärenden?

Luren i sig är ganska ren Android men det är ett kinesiskt företag som enbart säljer på webben så det där med garanti och support för en teknikhandikappad mor... Nja, hon ska nog gå till elgiganten istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Är detta en passande lur för en väldigt teknikhandikappad mamma? Är menyer på svenska åtminstone?

Edit: Och hur är detta företag gällande garantiärenden?

När man har teknikhandikappade föräldrar så får man nog vara beredd att hjälpa dom med allt ändå.. Oavsett märke på mobilen.. Borde inte vara något problem för henne att ha oneplus X jämfört med någon annan telefon bara du är beredd på att hjälpa med allt..
Givetvis kan allt väljas på svenska precis som med en samsung eller annan telefon

Skrivet av mixxo:

Mycket märkligt, helt borta för mig. Måste stänga av appar en och en nu. Inte för att det tar lång tid men man vill ju gärna ha den knappen där.

samma här.. väldigt märkligt indeed...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2 telefoner med en månads mellanrum.
Den andra kom med ett skärmskydd på redan.. ALltså repskydd eller vad man skall kalla det.. Jag tror inte min första telefon gjorde det, kan ha fel dock..

Hur som helst, Vad tror ni om detta skyddet? Verkar det vara bra? Har köpt till en premium screenprotector från deras webshop även för denna mobilen men funderar på att låta orginalskyddet sitta kvar istället.. Det sitter helt perfekt till skillnad från när man behöver montera det själv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har köpt 2 telefoner med en månads mellanrum.
Den andra kom med ett skärmskydd på redan.. ALltså repskydd eller vad man skall kalla det.. Jag tror inte min första telefon gjorde det, kan ha fel dock..

Hur som helst, Vad tror ni om detta skyddet? Verkar det vara bra? Har köpt till en premium screenprotector från deras webshop även för denna mobilen men funderar på att låta orginalskyddet sitta kvar istället.. Det sitter helt perfekt till skillnad från när man behöver montera det själv

Jag fick ett färdigt skärmskydd monterat och det verkar sitta riktigt bra. Men som med de flesta skydd lär det väl börja åka upp från kanterna förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

När man har teknikhandikappade föräldrar så får man nog vara beredd att hjälpa dom med allt ändå.. Oavsett märke på mobilen.. Borde inte vara något problem för henne att ha oneplus X jämfört med någon annan telefon bara du är beredd på att hjälpa med allt..
Givetvis kan allt väljas på svenska precis som med en samsung eller annan telefon

samma här.. väldigt märkligt indeed...

Chromebook och Windows Phone är perfekt

Chromebook kan de inte göra fel på och de vet hur chrome ikonen ser ut.

Windows Phone är bara att trycka på de stora tilesen så händer det saker som de står tydligt vad det är och sen finns de ju inte så mycket mer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Mycket märkligt, helt borta för mig. Måste stänga av appar en och en nu. Inte för att det tar lång tid men man vill ju gärna ha den knappen där.

Starta om telefonen i felsäkert läge, sen starta om den som vanligt. Då kom mitt kryss fram iaf.
Felsäkert läge:Ta fram avstängningsmenyn och tryck och håll kvar på "stänga av" tills den frågar efter "starta om i felsäkert läge".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Samtal väntar funkar inte på min. Nån mer som testat
Och inte swish så klart

Annars riktigt nöjd gick från Samsung s6 till opx pga Bluetooth bryter hela tiden på min s6 men inte på denna

Batteritiden ser lovande ut...

Nåt.skumt med wifi med.. Samsung ca 120mbit opx 40mbit

Jag har samma problem med Samtal väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Starta om telefonen i felsäkert läge, sen starta om den som vanligt. Då kom mitt kryss fram iaf.
Felsäkert läge:Ta fram avstängningsmenyn och tryck och håll kvar på "stänga av" tills den frågar efter "starta om i felsäkert läge".

Den ville inte komma fram i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Den ville inte komma fram i alla fall

Hittade även ett tips om att gå in och leta upp google appen,tvinga den till avslutning och sedan aktivera den igen. Vet inte om det fungerar......

Permalänk
Medlem

jag har beställlt än men ångra mig , så jag ska skicka tillbaka den! eller är det värt att behålla den?

Hur är det med garantin? och funkar det ta på hemförsäkring om nått händer beställer från kina?

Och hur är det med swish problemet? funkar det?
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

jag har beställlt än men ångra mig , så jag ska skicka tillbaka den! eller är det värt att behålla den?

Hur är det med garantin? och funkar det ta på hemförsäkring om nått händer beställer från kina?

Och hur är det med swish problemet? funkar det?
mvh

Garantin med Oneplus verkar fungera skitbra, åtminstone i det enda fallet jag känner till. En av mina vänner hade en Oneplus One och hade fel med ljudet. Han felanmälde detta och en vecka senare hade han en utbytesenhet i brevlådan, och skickade bara in sin defekta enhet till Oneplus(givetvis stod de för frakten!).

Hemförsäkringen bör rent spontant täcka allt utöver garantin, sålänge du har kvitto. Men det är bara en kvalificerad gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Och hur är det med swish problemet? funkar det?

Swish fungerar, Swish var faktiskt ganska snabba med att ändra vad det nu var de behövde ändra bakom kulisserna för att det skulle hoppa igång...

Dagens bugg: nu när jag lyssnade på musik från SD-kortet i Play Music via BT så blev det tyst efter varje låt. Tittade på telefonen och den visade att den spelade upp nästa spår, men det kom inget ljud tills jag tryckte på seekbaren. Då blev det ljud. Udda. Kan dock rapportera att mitt stänga-allt-kryss är alltjämt närvarandes.

För den som är bekväm med att flasha ROM och känner att Oxygen är lite som att vara ständig betatestare så kan man nu pröva CM 12.1 om man vill, som släppts i en "officiell" version där allt (ska) fungerar.

Finns här: http://forum.xda-developers.com/oneplus-x/development/rom-cya...

Permalänk
Medlem

Beställde just en Oneplus X och ett dbrand backcover skin så man slipper fingeravtrycksmagnet på baksidan. Någon som har erfarenhet av dbrandskins? Är dom jobbiga att applicera? Några övriga tips till en förstagångsanvändare av Oneplus X?

Permalänk
Medlem

@pålis: dbrand skin har jag varit sugen på att beställa till min. Men man fick med en rätt nice genomskinligt skal till.

Permalänk
Medlem

Hur är det med standard program på One plus x?
Är den fylld med blotware som tex en telefon från sony?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Hur är det med standard program på One plus x?
Är den fylld med blotware som tex en telefon från sony?

Ingen bloat. Bara en radio-app för FM-funktionen

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problem med ett par saker som dyker upp när telefonen varit igång i några dagar:

1. Auto rotate slutar funka
2. Ena simkortet visar "Emergency calls only" fast det funkar att ringa/smsa
3. Mikrofonen mutas i samtal när skärmen släcker sig. Slå på och av högtalartelefon löser det. Sjukt irriterande.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det är ju upp till dig om du anser det är värt det. Telefonen är prisvärd för slanten, men den går ju inte jämnföra med en flaggskeppstelefon.
Garantin är väl som den är, Jag fick problem med min oneplus och dom hjälpte inte mig mycket, Jag fick en liten rabatt så jag fick köpa en ny telefon för halva priset ungefär. Hemförsäkring är ju samma än vad du köper, dom tittar bara på värdet och vad den kostar att köpa idag. Men eftersom självrisken ofta är rätt hög så får man inte ut många kronor för en billig telefon.

Skrivet av zAEBBE:

jag har beställlt än men ångra mig , så jag ska skicka tillbaka den! eller är det värt att behålla den?

Hur är det med garantin? och funkar det ta på hemförsäkring om nått händer beställer från kina?

Och hur är det med swish problemet? funkar det?
mvh

Permalänk
Medlem

@pålis:

Tja. Jag har beställt en sånt. Fick redan 2 veckor sen. Helt okej måste jag säga. Det var absolut inte svårt att sätta på.

Permalänk
Medlem

Köpte telefonen vid release och är helnöjd. När man köper elektronik så kan man ofta bli nöjd med produkten men samtidigt så har man fått betala alldeles för mycket. I detta fall så tycker jag verkligen att jag har fått valuta för mina pengar.

+Hastighet
+skärm
+inge bloatware
+Ger en riktig premiumkänsla
+smarta lösningar såsom dual-sim eller extra minne i samma utrymme som simkortet
+batteritid
+fysiska stör ej switchen
+känsla och placering volym/powerknapp
+användarupplevelse generellt
+priset, löjligt billig för vad man får jämfört med andra i samma prisklass

-Fingeravtryck
-Även fast den ska vara reptålig så blir det mindre repor på baksidan av telefonen
-Högtalarna (tycker alla telefoners högtalare är värdelösa iofs)
-Taktila knapparna är inte upplysta

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

@pålis: dbrand skin har jag varit sugen på att beställa till min. Men man fick med en rätt nice genomskinligt skal till.

Personligen gillar jag inte skal men klarar inte av glasbaksida heller så skin verkar vara bästa lösningen. Förhoppningsvis blir det ingea problem att applicera. Kostade bara 130kr inkl. frakt. Kan försöka posta en bild när skinet är på

Skrivet av nDre:

@pålis:

Tja. Jag har beställt en sånt. Fick redan 2 veckor sen. Helt okej måste jag säga. Det var absolut inte svårt att sätta på.

Fick shipping-notification häromdagen så den är förhoopningsvis frame snart. Verkar skickas från London så borde inte ta så lång tid. Är nästan lite orolig hur mycket jag tenderar att mecka när jag har Android-tlfn, inte så mycket för att man måste men för att man kan Flasha Xposed, leta moduler, skriva Tasker-macros, hitta launchers, leta ikon-teman etc.

Permalänk
Medlem

@pålis:

Jag fick min från Toronto. Det var typ 2 veckor till jag fick hem.