Permalänk
Medlem

OnePlus X

Tänkte jag startar tråden om OnePlus X, då jag lyckats få tag på en Invite kommer telefonen att inhandlas den 5/11 då den släpps till försäljning.
Jag själv velade fram och tillbaks, först med att inhandla en Beg One+1, sedan tittade jag på One+2, bestämde mig till slut att köpa Ny istället och när jag efter lite häng på One+ forumet lyckats fått en invite upptäckte jag att det släpptes en Ny telefon X, kollade lite hands on reviews, och vart heltänd på den av 2 anledningar, lite mindre, då 5.5 som de andra telefonerna är kändes lite stort då jag kommer från IP 5s, samt priset, helt perfekta 2549:-, sedan var den ju jäkligt snygg, kanske lite IP kopia, men ändå

https://www.youtube.com/watch?v=xxSEhMoqj1M

Så tanken med tråden är väl att diskutera telefonen, innan , när den beställs, samt efter. Invites får hållas till den andra befintliga OnePlus tråden

EDIT:

23/11. Nu fungerar Swish att aktivera på OPX igen

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!
Har själv varit nära att köpa en One+2, mycket fin hård och mjukvara för pengarna. Men inte vågat köpa pga dess storlek. Så när jag såg att de presenterade en mindre telefon så blev jag riktigt sugen!
Det enda jag är lite fundersam till är hur halkig den kommer vara, med glas på båda sidorna :/ Hade gärna sett att den hade haft samma baksida som One+2

Permalänk
Medlem

Det är ju Gorilla Glass, som sitter där, också på baksidan, men det är klart visst är glas mer repbenäget än plast. Jag som själv är ganska allergisk mot repor, betyder det att, precis som man hade på sin Iphone 4, så får man slänga på ett skal där bak. Tråkigt jag vet, men det är nog lösningen, om man vill undvika rispor
Kommer att finnas skal att köpa till OPX också direkt i butik.

Visa signatur

Permalänk

16gb...

Vad kan ett minneskort göra? Vet att folk har klagat att man knappt kan lägga nåt på det, stämmer det? Skillnad på att ha 32gb internt, och 16gb internt och 16gb minneskort?

Permalänk
Medlem

För min egen del hal jag aldrig haft en telefon med mer än 16GB, och jag har aldrig lyckats att fylla ens det, men det är jag, jag lagrar mina saker på andra sätt än i telefonen.

Med Oneplus X så finns det möjligheten att stoppa i ett SD kort på upp till 128GB, man använder då den kombinerade sim/SD platsen till det, vill man däremot som jag använda den slotten till ett till simkort (dual sim) så får man nöja sig med 16 GB, och för mig fungerar det.

Men vill man ha både Dual och massor med utrymme internt då är inte X rätt telefon, utan då är det såklart OP2 64GB som gäller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på den här telefonen, en rimlig uppföljare till min Galaxy Nexus från 2012 (börjar ha för lite RAM för dagens appar, 1Gb räcker inte). Synd bara att den varianten av X med keramisk baksida kostar 400€ eller motsvarande, och endast görs i få exemplar, då jag inte heller gillar tanken med glas på baksidan eftersom det kommer att vara glatt, bli repigt och få massor av fingeravtryck. Blir skal på helt enkelt, för 1500kr betalar jag inte för en annan baksida på telefonen.

I vilken takt rullas invites ut förresten? Jag skrev upp mig förra veckan, så jag väntar mig inte att få en snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

I vilken takt rullas invites ut förresten? Jag skrev upp mig förra veckan, så jag väntar mig inte att få en snart.

De säger ju att invites ska komma snabbare för X än de gjort för de andra modellerna, samt att invites inte skall behövas alls från och med december

källa: https://blog.oneplus.net/2015/10/the-oneplus-x-invite-system/

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag är sugen på den här telefonen, en rimlig uppföljare till min Galaxy Nexus från 2012 (börjar ha för lite RAM för dagens appar, 1Gb räcker inte). Synd bara att den varianten av X med keramisk baksida kostar 400€ eller motsvarande, och endast görs i få exemplar, då jag inte heller gillar tanken med glas på baksidan eftersom det kommer att vara glatt, bli repigt och få massor av fingeravtryck. Blir skal på helt enkelt, för 1500kr betalar jag inte för en annan baksida på telefonen.

Vad jag hört o läst på forumen hos OnePlus, så började Invites att skickas ut redan Torsdagen den 29/10, men de skickas ut enligt ordningen man skrev in sig.
Själv så fick jag en av en Österikare som inte skulle nyttja sin, och vi gjorde en sån där byta email modell så att jag fick den till mitt konto.
När telefonen sedan börjar säljas så kommer alla som köper att få egna invites att dela vidare.
Sedan kommer de ju att ha öppen försäljning, timvis var gång, samt "pop up stores", flera olika dagar, och i olika länder. så där får man väl ha lite koll på när detta händer. Även online försäljning.
Det är ju något som kan uppdateras här i tråden allt eftersom det kommer mer info.
Det florerar massa rykten, men väldigt lite exakta uttalanden.

I denna tråden kan ni läsa direkt vad som är sagt
https://forums.oneplus.net/threads/the-first-oneplus-x-invite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

16gb...

Vad kan ett minneskort göra? Vet att folk har klagat att man knappt kan lägga nåt på det, stämmer det? Skillnad på att ha 32gb internt, och 16gb internt och 16gb minneskort?

förstår personligen inte vad folk gör som kan behöva mer än 16gb.
sitter ni med 2000 högupplösta bilder eller 1000 flac tracks?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christley:

förstår personligen inte vad folk gör som kan behöva mer än 16gb.
sitter ni med 2000 högupplösta bilder eller 1000 flac tracks?

Man har snarare 10-13 gig ledigt. OSet reserverar en del.

Det jag har som tar plats är främst:
Here maps med lite offlinekartor på ca 1,5GB
Hearthstone - 1,5GB
Spotify med offlinelistor - 1gig
Bilder och filmklipp från kameran - 4 gig
Sedan har väl en del andra appar som webläsare, google maps och liknande en gig cachat.

Jag har inte fyllt mitt minne helt på 16 gig, men det är bra nära ;).

Back to topic.
Intressant lur till intressant pris. Men glasbaksida vete katten om jag vill ha alltså. Det är snyggt och så men föredrar en lur som inte spricker så lätt.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Back to topic.
Intressant lur till intressant pris. Men glasbaksida vete katten om jag vill ha alltså. Det är snyggt och så men föredrar en lur som inte spricker så lätt.

Jag håller med i viss mån då som jag sagt innan är allergisk mot rispor och repor, men är alltid försiktig med mina telefoner. hade ju min Iphone 4 i över 4 år, och när jag sålde den så såg den ny ut, och det fanns bara ytters få, och små hårfina rispor i glaset, (ta i trä)
och då hade jag bara sidoskyddet på i 4 år, alltså inget på baksidan, ej heller något på skärmen...(jinx, jinx, jinx)

har kollat lite mer reviews på den nu och det får nog bli den vita imorgon då jag kan beställa den...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på denna telefonen, fick en oneplus 2 invite men önskar jag hade fått en X istället. Även om min Samsung A5 jag köpte inte allt för längesen så är den väldigt seg, hoppas denna inte är det.

Hade en iPhone 4 väldigt länge som jag gillade skarpt med glas på båda sidorna så detta gillas skarpt, bambu baksida hade inte suttit fel det heller

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får en invite till denna - då slår jag till´, som ett komplement till min One+1.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Nice fick min invite idag, kommer lätt byta ut min Xperia Z3 compact, gick från OLED > LCD, var inte alls lika roligt.

Permalänk
Medlem

Skrev upp mig för invite i torsdags efter artikeln här på sweclockers kom upp och fick min invite idag, sex dagar senare. Så om det inte blivit rusning den senaste tiden behöver man inte vänta särskilt länge

Permalänk
Medlem

Precis lagt beställningen, 2 549kr + 220kr expressfrakt. Återkommer med första intryck när den har landat i brevlådan.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Tryckte precis hem en jag med, hade inte behövt expressfrakten dock men men. Blev ett flipcase också!

Har förövrigt lagt ut min Oneplus One här på marknaden om någon skulle vara intresserad.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Fick en invite igår jag med.
Är i valet och kvalet om jag dock vill köpa en.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Tråkigt att alla tillbehör är slut... Deras powerbank, extra strömadapter, alla protective cases, svarta silikonskalet och glasskärmskyddet var alla slut så det fick bli bara OPX, lite surt menmen

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix Z690-A | GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080 | CPU: i5-12600K @ 5,0GHz | AIO: Arctic Liquid Freezer II 420mm | PSU: Corsair RM750x | RAM: Corsair Vengeance Pro SL 32GB | SSDs: WD Black SN850X 1TB - Samsung 970 EVO 1TB - Samsung 850 EVO 1TB | Case: be quiet! Light Base 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Tråkigt att alla tillbehör är slut... Deras powerbank, extra strömadapter, alla protective cases, svarta silikonskalet och glasskärmskyddet var alla slut så det fick bli bara OPX, lite surt menmen

Crap, kan man beställa sånt i efterhand då :S? Sitter på en invite men velar jag med! Man vill ju ha powerbanken och något skal som skyddar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Rosewood case verkar finnas nu

Håller med, funderade på ett flip-case eller tempered glass, men båda är Out of stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Crap, kan man beställa sånt i efterhand då :S? Sitter på en invite men velar jag med! Man vill ju ha powerbanken och något skal som skyddar...

Ja det kan du göra men då får du ju betala frakten en gång till (den var på runt 230kr med express frakt vilket var det enda alternativet som var tillgängligt när jag beställde) :/

Skrivet av Aene:

Rosewood case verkar finnas nu

Håller med, funderade på ett flip-case eller tempered glass, men båda är Out of stock.

Fan, det var just Rosewood som jag var sugen på :/ Är du säker på att den går att beställa i samband med OPX? När jag beställde OPX kunde man välja skal samtidigt men där var alla slut, gick dock sen in i Store och kollade och där fanns Rosewood i lager, men inte i EU.. Så när jag skulle betala så stod det att jag var tvungen att betala två fraktkostnader då skalet och OPX inte fanns på samma lagerställe

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix Z690-A | GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080 | CPU: i5-12600K @ 5,0GHz | AIO: Arctic Liquid Freezer II 420mm | PSU: Corsair RM750x | RAM: Corsair Vengeance Pro SL 32GB | SSDs: WD Black SN850X 1TB - Samsung 970 EVO 1TB - Samsung 850 EVO 1TB | Case: be quiet! Light Base 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Ja det kan du göra men då får du ju betala frakten en gång till (den var på runt 230kr med express frakt vilket var det enda alternativet som var tillgängligt när jag beställde) :/

Fan, det var just Rosewood som jag var sugen på :/ Är du säker på att den går att beställa i samband med OPX? När jag beställde OPX kunde man välja skal samtidigt men där var alla slut, gick dock sen in i Store och kollade och där fanns Rosewood i lager, men inte i EU.. Så när jag skulle betala så stod det att jag var tvungen att betala två fraktkostnader då skalet och OPX inte fanns på samma lagerställe

Får erkänna att jag inte kollade så noga, men går jag in på OPX-sidan nu, väljer att beställa så får jag välja Rosewood. Så det verkar gå att beställa samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Får erkänna att jag inte kollade så noga, men går jag in på OPX-sidan nu, väljer att beställa så får jag välja Rosewood. Så det verkar gå att beställa samtidigt.

Ja, ser det också nu... Aja :S Men det ska tydligen följa med ett transparant silikonskal samt ett förapplicerat skärmskydd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Samma här, fick inte med det härdade glaset i beställningen,, men men får ta det senare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kommer att kunna beställa med vanlig frakt snart? Är inte intresserad av att betala 233kr i fraktkostnader i onödan. Såg att de inte heller hade Sandstone-skalet i lager.. blir nog att vänta.

Permalänk
Medlem

Har en X-tra OP X invite som jag tror går att dela,
EU8D-20D7-66E8-5211

meddela gärna om den funkade så ja vet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej gick ej

Skrivet av Blacksheep:

Har en X-tra OP X invite som jag tror går att dela,
EU8D-20D7-66E8-5211

meddela gärna om den funkade så ja vet

Nej gick ej, måste aktiveras av dess ägare eller nåt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nej gick ej, måste aktiveras av dess ägare eller nåt...

ok då är den bunden till min email adress..men det går att lösa, om du vill
du får göra en account med min email adress
de skickar accept länk, jag godkänner den.
sedan loggar du in och claimar inviten medans min adress är kvar.
sedan så går du in i account security och ändrar till ny emailadress o tar bort min, sedan är inviten din..

Pma mig om du vill köra den varianten så fixar vi det, det funkar, gjorde själv så till min första invite.

Om inte @ramlösa vill så kan jag fixa det till någon som vill,, PMa bara så fixar vi

EDIT: tagen av forumanvändare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

verkar som att powerbanken går att få nu iaf Blir en sådan och så får vi hur det blir med flipcase om nu telefonen kommer med något siliconskydd samt skärmskydd!