Corsair HX750, Semi-Passiv, Guld

Permalänk
Medlem

Corsair HX750, Semi-Passiv, Guld

Haj

Klev upp ett pinnhål vad gäller effekt och får då detta agg till övers.
Det är semipassivt, vilket innebär att vid små effektuttag är fläkten oftast helt stilla och snurrar upp först när datorn belastas.

Har som "mest" drivit en rigg med 780ti SLI och en i7@4.5GHz utan några bekymmer med detta agg.

Inte hört något spoltjut alls från denna.

Inte mycket att säga annars, kablarna har jag ett komplett set av, kvitto har jag liggande digitalt om jag inte missminner mig, skriver en notis när jag hittat det.

Utgångsbud 500:-, släpper den direkt för 800:- eller snarlikt bud (allt exklusive frakt).

Finns seriöst intresse av att se bilder, selfies eller annat kan detta naturligtvis ordnas.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Mig veterligen är det inte semipassivt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Mig veterligen är det inte semipassivt.

Jaha, och vad grundar du det på?

Står fläkten fullständigt stilla under låg belastning och kommer igång först när grafikkortet/en belastas - är inte det vad som anses semipassivt?

Permalänk
Medlem

Vid en snabb googling fick jag reda på att det var 80+Silver-standard, men efter en bättre googling står det faktiskt klart att det är 80+Guld. Uppdaterade rubriken i annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jaha, och vad grundar du det på?

Står fläkten fullständigt stilla under låg belastning och kommer igång först när grafikkortet/en belastas - är inte det vad som anses semipassivt?

Jag har två st som på bilden.
Det finns en nyare som är Gold och semipassiv men ser inte ut som på bilden.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag har två st som på bilden.
Det finns en nyare som är Gold och semipassiv men ser inte ut som på bilden.

Ja, då kan du ha rätt - jag jämförde bilden jag lade upp med mitt agg, och det var inte exakt samma. Jag hittade ny bild med rätt agg, hade ingen aning om att den uppdaterats en gång - trodde att det var då de lade till "i" efter namnet. Nåväl, jag vidhåller att mitt agg är semipassivt och guldklassat.

Permalänk
Medlem

300kr + frakt.

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcelo:

300kr + frakt.

Fint. Nuvarande bud är 600:- och upphämtning. Har hittat pdf på kvittot, inhandlat oktober 2012.

Permalänk
Medlem

Ser på Corsairs hemsida att det är 7 års garanti på detta agg, så till vintern 2019 sitter man lugnt i båten.

Permalänk
Medlem

Är detta sålt?

Visa signatur

Intel i7 5820K @4.6GHz (Corsair H110i Gt ) * Corsair Vengeance Lpx DDR4 16GB 2666MHz * Msi X99A Sli Plus * EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ * Samsung 950 PRO 256GB M.2 *Samsung 840 Evo 500gb Corsair Obsidian 450D * Corsair Ax-1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mippe_20:

Är detta sålt?

Tjena, ja tyvärr, missat att ta ner annonsen. Gick för 600.