www.datorreparation.se? Säljer datorer på Tradera? AlinaNet?

Permalänk
Medlem

www.datorreparation.se? Säljer datorer på Tradera? AlinaNet?

Då jag själv driver företag där jag ger support och utför installationer/service på IT-utrustning så söker jag runt lite på google ibland för att de hur konkurrenter har det.

Lite rolig läsning på deras hemsida och i deras annonser

Min huvudfråga är. Är inte deras information gällande datorerna missledande?

Mvh Micke

Just i det här fallet fick jag ett skumt reklammail (spam):
-----------------------------------------------------------------------------
Hej Mikael,
Fungerar inte Din dator som det ska? Inga problem.
Vi reparerar den åt dig oavsett felet
Följande ingår i reparationen:
• Reparation av stationära och bärbara datorer oavsett märke
• Felsökning/kontroll
• Byte av trasiga hårdvara
• Uppgradering av hårdvara
• Professionell backup och återställning av data
Snabb service - Endast 899 kr inkl.moms. (gratis Hämtning och lämning )
Boka nu : bokning.datorreparation.se eller 08-12148699
Mvh
Datorreparation.se & Ipadreparation.se

Om du inte längre önskar mottaga denna e-post: Nej tack, jag önskar inga bra erbjudanden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På deras hemsida www.datorreparation.se (underbart många grammatik och stavfel på den sidan)
hittade jag at de säljer datorer. Här är några frågor gällande deras annons:

Kontots namn är AlinaNet? Känns som om det skulle kunna vara där för att se ut som Alina Systems (Alina.se)
Datorbeskrivningen är skriven på dålig svenska och med motsägelser som att de använder RAID men datorn innehåller bara 1st 2TB HDD å en SSD med 256GB

eller de skriver:Vi har även ... rationalisera datorns RAID-konfiguration. (Undrar vad det innebär)

"MDAGD - Gaming - WARRIOR SH PRO är en professionell speldator med ultrasnabb spelprestanda i snygg design och utvalda komponenter av fullständig högsta kvalitet. Dator kombinera prioritering av speldata för fördröjningsfritt spelande i nätverket, avancerad ljud design för kristallklart ljud vid samtal i spelet.

Stor omsorg har vi lagt vid val av komponenterna, montering och kabeldragning för att få det mest optimala luftflödet och prestanda vid mycket snabba och intensiva spel. Vi har även finjustera systemprestanda och rationalisera datorns RAID-konfiguration för snabbare datahämtning och säkerhetskopiering.

Observera att denna dator använder sig av extrem hög spelteknologi för att minimera tiden till segern"

Permalänk
Permalänk

Jag vill bara inflika att vi inte har något med AlinaNet att göra och har tidigare även anmält företaget till Tradera för varumärkesintrång.

Mvh,
David

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kollat lite på firman, drivs av Alina Dominguez därav namnet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

"uppgradering av hårdvara" om jag då ger dem min dator, byter de ut mitt 770 mot ett 970 kanske?

felskrivning
Visa signatur

FD Define R4 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Intel Core i7 4790K @ 4300 Mhz | Hyper EVO 212 | Gigabyte Geforce GTX 980ti Extreme Gaming | G.Skill Ripjaws 16GB (4x4GB) DDR3 2133Mhz | PSU Aerocool Templarius 850W Silver | SSD Samsung 850 EVO 120GB | Acer Predator GN246HLB 144HZ + Benq 60HZ | Steelseries Rival | Razer Blackwidow Chroma RGB Mechanical Keyboard | Corsair Void Yellowjacket Edition 7.1 | Apple iPhone 6 Plus|

Permalänk
Medlem

Haha, fan ska dom knipsa av dom kablarna för att "fixa" datorn för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarle:

Haha, fan ska dom knipsa av dom kablarna för att "fixa" datorn för

Sedan koppla in i modermodemet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

haha bästa bilden

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Men, en glödlampa i nätdelen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Vad gör glödlampan i nätaggregatet?

EDIT: MadFred hann före...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

http://www.lagadatorstockholm.se/
Har samma telefonnummer.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Men, en glödlampa i nätdelen...

Jag undrar om de fick den att lysa när de kopplade in den i parrallell-porten
Sedan fick de ta tången för att få loss kabeln igen

Permalänk
Medlem

Å sen vill jag veta hur man rationaliserar datorns RAID-konfiguration. Å hur det förbättrar den utan att ha identiska diskar?

Permalänk
Avstängd

Haha, vilken bild @Bloodsbane

Vet inte alls vad som pågår där och varför är det en glödlampa i nätagget? Att slita ut molex på det där sättet med en tång kan nog inte vara så bra och vem har molex anslutningar i IO-panelen?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Haha, vilken bild @Bloodsbane

Vet inte alls vad som pågår där och varför är det en glödlampa i nätagget? Att slita ut molex på det där sättet med en tång kan nog inte vara så bra och vem har molex anslutningar i IO-panelen?

Frågan är väl egentligen varför han har en s.k råttsvans bakpå huvudet

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

"Vänligen notera att DatorReparation.se har skapat vissa områden av Tjänsten som kan ha innehåll som endast är avsett för vuxna. Du måste därför vara minst 18 år för att besöka sådana områden."

Det är ju datorp*rr de sysslar med! Jag menar, vem tänder inte på att sätta glödlampan i agget liksom?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Bilden är ju hemskt, varför har han/de plockat isär nätagget och monterat en lampa inuti det...?

Permalänk
Skrivet av shadowfang:

Då jag själv driver företag där jag ger support och utför installationer/service på IT-utrustning så söker jag runt lite på google ibland för att de hur konkurrenter har det.

Lite rolig läsning på deras hemsida och i deras annonser

Min huvudfråga är. Är inte deras information gällande datorerna missledande?

Mvh Micke

Just i det här fallet fick jag ett skumt reklammail (spam):
-----------------------------------------------------------------------------
Hej Mikael,
Fungerar inte Din dator som det ska? Inga problem.
Vi reparerar den åt dig oavsett felet
Följande ingår i reparationen:
• Reparation av stationära och bärbara datorer oavsett märke
• Felsökning/kontroll
• Byte av trasiga hårdvara
• Uppgradering av hårdvara
• Professionell backup och återställning av data
Snabb service - Endast 899 kr inkl.moms. (gratis Hämtning och lämning )
Boka nu : bokning.datorreparation.se eller 08-12148699
Mvh
Datorreparation.se & Ipadreparation.se

Om du inte längre önskar mottaga denna e-post: Nej tack, jag önskar inga bra erbjudanden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På deras hemsida www.datorreparation.se (underbart många grammatik och stavfel på den sidan)
hittade jag at de säljer datorer. Här är några frågor gällande deras annons:

Kontots namn är AlinaNet? Känns som om det skulle kunna vara där för att se ut som Alina Systems (Alina.se)
Datorbeskrivningen är skriven på dålig svenska och med motsägelser som att de använder RAID men datorn innehåller bara 1st 2TB HDD å en SSD med 256GB

eller de skriver:Vi har även ... rationalisera datorns RAID-konfiguration. (Undrar vad det innebär)

"MDAGD - Gaming - WARRIOR SH PRO är en professionell speldator med ultrasnabb spelprestanda i snygg design och utvalda komponenter av fullständig högsta kvalitet. Dator kombinera prioritering av speldata för fördröjningsfritt spelande i nätverket, avancerad ljud design för kristallklart ljud vid samtal i spelet.

Stor omsorg har vi lagt vid val av komponenterna, montering och kabeldragning för att få det mest optimala luftflödet och prestanda vid mycket snabba och intensiva spel. Vi har även finjustera systemprestanda och rationalisera datorns RAID-konfiguration för snabbare datahämtning och säkerhetskopiering.

Observera att denna dator använder sig av extrem hög spelteknologi för att minimera tiden till segern"

Typ som Tech&Meck.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Gillar speciellt att deras GTX 980 har en VGA port på sig. Unikt iaf

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Älskar glödlampan

Frågan är också, vad gör denna snubbe med cpun och kylaren?

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Älskar glödlampan

Frågan är också, vad gör denna snubbe med cpun och kylaren?
http://i.imgur.com/fzsdVHb.jpg

Dessutom en Socket 7 ? cpu.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Dessutom en Socket 7 ? cpu.. ^^

.
Tror det är en socket 370 Celeron. Har själv några här hemma, men är inte helt säker.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

@compaq älskaren:
Vet inte själv vad de är, men 370 är de inte, alldeles för många pins på den för å va de!!!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Skrivet av prozzac:

@compaq älskaren:
Vet inte själv vad de är, men 370 är de inte, alldeles för många pins på den för å va de!!!

Det där är en socket 370 celeron.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det beror på att jag är trött eller om det kan va alkoholen. Men jag kan inte sluta skratta! Att en avbitartång och en glödlampa kan va så roligt Helt underbart!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det ser ut som att killen svävar? Följ hans tröja så ser det ut som att benen svänger upp i luften

Edit: ahh, han ligger på ett golv! Haha

Permalänk

Hahahaa, tror det är dags för vissa här inne och go o lägga sig XD

Permalänk
Medlem

Skrattade nästa så att jag Spydde när jag såg bilden. Tror det blev en aning mycket mat ikväll....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Zarle:

Haha, fan ska dom knipsa av dom kablarna för att "fixa" datorn för

Den passade inte i DVI porten så då måste man ju klippa bort den:D så man kan trycka in sladdarna.:p

Skickades från m.sweclockers.com