Gigabyte GeForce GTX 970 grafikbug/lagg ?

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 970 grafikbug/lagg ?

har problem med 'lagspikes' men har inte dålig ping och blir även så när jag spelar offline spel.

har ett Gigabyte GeForce GTX 970 och kör för tillfället endast en skärm, att facebooka och kolla film går bra men när jag ska spela går de inte utan lagg.

i cs sitter jag på 5-15 ping och 300 fps. droppar dock ner till under 100 fps vartannat steg jag tar ingame.

i lol går de bra att lira när jag är solo, möter jag en gubbe som har animationer ( syndra med hennes klot ) så får jag lagg och tappar fps.

har nån en lösning på detta ? bjuder på stavfel och allt annat

MVH LESSKILLE.

Intel Core i7 4790K 4,0GHz
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem

Drivrutiner drivrutiner skulle ja kolla att ja har alla rätt och de nyaste först. Det gäller alla enheter till datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det stämmer men har hört att välidgt många haft problem med just gtx 970. Vet inte riktigt varför detta händer just gtx 970. Sen är ju 100 fps inte dåligt heller utan fullt spelbart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piao24:

Vet inte om det stämmer men har hört att välidgt många haft problem med just gtx 970. Vet inte riktigt varför detta händer just gtx 970. Sen är ju 100 fps inte dåligt heller utan fullt spelbart

Skickades från m.sweclockers.com

fast problemet är ju att de "stannar" till de droppar till 0 fps. har dock inte varit så hela tiden. de började för två veckor sen

Permalänk
Medlem

har uppdaterat gpu drivrutiner för nån dag sen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piao24:

Vet inte om det stämmer men har hört att välidgt många haft problem med just gtx 970. Vet inte riktigt varför detta händer just gtx 970. Sen är ju 100 fps inte dåligt heller utan fullt spelbart

Skickades från m.sweclockers.com

då har jag haft tur aldrig haft strul med mina 970 kort

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mentoos:

fast problemet är ju att de "stannar" till de droppar till 0 fps. har dock inte varit så hela tiden. de började för två veckor sen

Det där kan väl hända om minnet tar slut men har ju riktigt svårt att se det hända i CS.
Vad har du för temperatur på grafikkort/processor när du spelar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mentoos:

har uppdaterat gpu drivrutiner för nån dag sen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Var det likadant innan uppdateringen? Har du haft något annat grafikkort i datorn innan (läs AMD Radeon)?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Som sagt. Kolla ALLA drivrutiner. Låter som det kan vara någon konflikt någonstans som inte alls behöver vara grafikrutinen.
USB enheter kan tex skapa sådan problem bara för att ge ETT exempel.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har du för temps på CPU och GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

då har jag haft tur aldrig haft strul med mina 970 kort

Inte jag heller men mina kompisar har inte haft samma tur

Skickades från m.sweclockers.com