Stationär dator kopplad till TV, fel färger?

Permalänk
Medlem

Stationär dator kopplad till TV, fel färger?

Hej!

När jag kopplar min tv till min dator via HDMI så blinkar bilden till ibland, först helt svart en halv sekund sedan kommer bilden tillbaka fast med helt fel färger, med ett mintblått "överdrag". Felet fixar sig själv efter ca. 5-10 minuter, men detta är jävligt störande om man te.x. spelar eller ser på film.

Varför det här är så skumt är för att mitt ps4 till TVn fungerar felfritt, min bildskärm med HDMI fungerar felfritt, testat 2 olika HDMI sladdar till grafikkortet > tvn, men samma problem där.

TVn är 1080p och upplösningen är inställd på det.

Vad fan är felet? Är helt ställd, googlat på detta i ett halvår.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vi behöver mer detaljer.

Vilket grafikkort?
Vilka portar har den?
Hur är alla skärmar och TV kopplade?
Använder du adaptrar?

Permalänk
Medlem

Om du endast har TV'n kopplad till datorn där du i annat fall har din monitor kopplad, fungerar det då?

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vi behöver mer detaljer.

Vilket grafikkort?
Vilka portar har den?
Hur är alla skärmar och TV kopplade?
Använder du adaptrar?

Grafikkort: Radeon r9 290
Portar: DVI/HDMI/DP
Skärmen är kopplad i DP, tv HDMI
Ingen adapter.

Ja, fungerar om jag endast har TVn som skärm har jag nu kommit underfund med, skumt. <- Tar tillbaka det, hände just igen