Grafikkort för 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Grafikkort för 3 skärmar

Helt novis inom grafik osv numer sen man haft en "vilo"period på ett gäng år.
Har 3st 24" som vilar sig nu och vil ha ett grafikkort som klarar av att spela HD film utan lagg och det förekommer spel. typ arma 3, cs osv..

Sitter ett EVGA GeForce GT 740 SC GDDR5 HDMI 2xDVI 2GB i datorn nu... "räcker" det till 3 skärmare och möjlig "eyefinity" vid spel osv ?

Visa signatur

Workstation : i7 4690k | Asus MAXIMUS VII FORMULA | 32gb RAM | Gigabyte GT760 4gb | 3x Benq | Winslow 10

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är 3st 1080P skärmar så finns det inte en chans att ett GT 740 räcker för att spela på alla tre. Det beror lite på vad du tänker spela, men du vill förmodligen ha ett eller gärna två kraftiga grafikkort typ GTX 980Ti för att kunna spela på alla tre skärmarna.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkz:

Helt novis inom grafik osv numer sen man haft en "vilo"period på ett gäng år.
Har 3st 24" som vilar sig nu och vil ha ett grafikkort som klarar av att spela HD film utan lagg och det förekommer spel. typ arma 3, cs osv..

Sitter ett EVGA GeForce GT 740 SC GDDR5 HDMI 2xDVI 2GB i datorn nu... "räcker" det till 3 skärmare och möjlig "eyefinity" vid spel osv ?

Skrivet av giplet:

Om det är 3st 1080P skärmar så finns det inte en chans att ett GT 740 räcker för att spela på alla tre. Det beror lite på vad du tänker spela, men du vill förmodligen ha ett eller gärna två kraftiga grafikkort typ GTX 980Ti för att kunna spela på alla tre skärmarna.

Ja precis, om du ska spela de senare spelen med ögongodis så krävs ett GTX980Ti eller R9 Fury/X eller tom två av samma. Men är det lite äldre mindre krävande, så räcker det med något lägre prestandakort, kanske GTX9X0 och R9 390/X.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkz:

Helt novis inom grafik osv numer sen man haft en "vilo"period på ett gäng år.
Har 3st 24" som vilar sig nu och vil ha ett grafikkort som klarar av att spela HD film utan lagg och det förekommer spel. typ arma 3, cs osv..

Sitter ett EVGA GeForce GT 740 SC GDDR5 HDMI 2xDVI 2GB i datorn nu... "räcker" det till 3 skärmare och möjlig "eyefinity" vid spel osv ?

Arma 3 kan du nog glömma tror jag.

Permalänk

Lånar tråden, sitter på 3st 24'' skärmar med upplösning 1920x1200. Tänker bara spela på mittenskärmen men kommer ett GTX 970 palla att multitaska på alla tre samtidigt? Som sagt kommer endast spela på mittenskärmen och sen multitaska t.ex CAD, Chrome och Word på alla tre samtidigt, pallar ett 970 det måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Lånar tråden, sitter på 3st 24'' skärmar med upplösning 1920x1200. Tänker bara spela på mittenskärmen men kommer ett GTX 970 palla att multitaska på alla tre samtidigt? Som sagt kommer endast spela på mittenskärmen och sen multitaska t.ex CAD, Chrome och Word på alla tre samtidigt, pallar ett 970 det måntro?

Ja

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Lånar tråden, sitter på 3st 24'' skärmar med upplösning 1920x1200. Tänker bara spela på mittenskärmen men kommer ett GTX 970 palla att multitaska på alla tre samtidigt? Som sagt kommer endast spela på mittenskärmen och sen multitaska t.ex CAD, Chrome och Word på alla tre samtidigt, pallar ett 970 det måntro?

Ja, så länge du inte kör saker på de andra skärmarna som använder grafikkortet, typ 3D modellering.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Lånar tråden, sitter på 3st 24'' skärmar med upplösning 1920x1200. Tänker bara spela på mittenskärmen men kommer ett GTX 970 palla att multitaska på alla tre samtidigt? Som sagt kommer endast spela på mittenskärmen och sen multitaska t.ex CAD, Chrome och Word på alla tre samtidigt, pallar ett 970 det måntro?

Jag körde två eve online klienter (två olika skärmar) + två skärmar till för surf och sånt (4 skärmar totalt). Gick fin fint på Gamla GTX 770.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

980 ti kan knappast gå fel, bra price/performance men du kan nog köra en 780 ti till och med men då får du va redo att uppgradera om ett år typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ja, så länge du inte kör saker på de andra skärmarna som använder grafikkortet, typ 3D modellering.

går visst även om han skulle det. då jag har spelat crysis 3 samtidigt som jag CUDA encodat på en annan del av datorn på ett gtx titan

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

självklart är det inte säkert att jag kommer köra spel på alla samtidigt, men skulle va skojj att prova nåt spel så bara.. men vad i budget gpu klass kan ni tipsa om ?
Eller kan jag köra SLI med mitt kort, hittar ingen info om det nämligen.

Visa signatur

Workstation : i7 4690k | Asus MAXIMUS VII FORMULA | 32gb RAM | Gigabyte GT760 4gb | 3x Benq | Winslow 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkz:

självklart är det inte säkert att jag kommer köra spel på alla samtidigt, men skulle va skojj att prova nåt spel så bara.. men vad i budget gpu klass kan ni tipsa om ?
Eller kan jag köra SLI med mitt kort, hittar ingen info om det nämligen.

Nej, det kortet är för"dåligt" för att nVidia ska tillåta SLI. Vilken budget har du, så vi inte satsar för dåligt eller för högt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej, det kortet är för"dåligt" för att nVidia ska tillåta SLI. Vilken budget har du, så vi inte satsar för dåligt eller för högt?

Budget just nu är lika med 0 iom att juken nyss varit här, men framöver en 2-2500 skulle ja chansa på.. och jag är inte blyg för beg heller då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation : i7 4690k | Asus MAXIMUS VII FORMULA | 32gb RAM | Gigabyte GT760 4gb | 3x Benq | Winslow 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkz:

Budget just nu är lika med 0 iom att juken nyss varit här, men framöver en 2-2500 skulle ja chansa på.. och jag är inte blyg för beg heller då

Skickades från m.sweclockers.com

Tror mest bang for the buck är att försöka hitta ett beg AMD R9 290X, GTX 780Ti, R9 290 eller GTX 970 (i den ordningen). Nytt tycker jag inte är att tänka på med tanke på att du vill spela på tre skärmar och din budget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Mina 7970ghz gör ett galant jobb på 3 skärmar

Permalänk
Skrivet av henkz:

Helt novis inom grafik osv numer sen man haft en "vilo"period på ett gäng år.
Har 3st 24" som vilar sig nu och vil ha ett grafikkort som klarar av att spela HD film utan lagg och det förekommer spel. typ arma 3, cs osv..

Sitter ett EVGA GeForce GT 740 SC GDDR5 HDMI 2xDVI 2GB i datorn nu... "räcker" det till 3 skärmare och möjlig "eyefinity" vid spel osv ?

Well, för ett år sen körde jag cs go, minecraft, lol, flera need for speed och the crew på ett gtx 760 2gb på stabila fps i 5760x1080 (eller var de 5670x1080), så ett jättebra grafikkort krävs inte för minimum

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Det här borde funka bra, Köp 2 st och kör SLI : http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=8983553&hbx...

Permalänk
Medlem

@Hygglo:
haha jag beställde 4 på en gång... borde ju kunna köra duke3d i frän upplösning.

Dock är denna sak löst redan, fick tag på ett 7970 3gb för småpengar.

Visa signatur

Workstation : i7 4690k | Asus MAXIMUS VII FORMULA | 32gb RAM | Gigabyte GT760 4gb | 3x Benq | Winslow 10