The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Quests i Novigrad kan vara lite bleka, men jag skulle inte kalla de oinspirerande. Det är ett helt annat läge där än i andra områden. Velen är dock mitt favoritområde. Det är så trasigt, men samtidigt en så jäkla mysig miljö på något sätt. Bloody Baron är enligt mig den bästa delen i spelet. Njöt av varje sekund!

Velen är förjävligt välgjort. Men för min del så blev jag bara tröttare och tröttare av att utforska Velen. Det är väldigt sargat som sagt. Men nu hårklyver jag bara, spelet är snudd på perfektion, allt har sin plats och ska fungera så att det blir en autentisk upplevelse. Vilket det blir... jag är bara extremt petig. Jag saknar dock miljöerna från Witcher 2, speciellt Flotsam. Skulle velat haft lite mer mysiga fantasy manéer över landskapen. CD Projekt gjorde det suber bra när (läs ej om ni inte klarat ut spelet):

det blir massa resande mellan olika världar. Visar på att de skulle ha klarat av att bygga en fantasyvärld à la Morrowind.

Dold text

Spelet är en oslagbar upplevelse oavsett. Blir att lägga ner ytterligare 200h+ när alla x-packs har släppts och förhoppningsvis Enhanced Edition.

Permalänk
Medlem

Tog precis död på min första Cockatrice. Det var riktigt jäkla nära ögat, hade slut på både Swallow och krubb bara halvvägs in i striden och slutade med att jag stog och svepte bärs istället. Så jag dödade min första Cockatrice kraftigt berusad.

Måste säga att Death March är precis lagom svårt för mig då jag ofta dör när jag klantar mig, men jag kan tänka mig att det är många mer hardcore-spelare som tycker det är för enkelt. Jag menar, om jag kan spela på den svårighetsgraden utan större problem bör det finnas ytterligare en svårighetsgrad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Tog precis död på min första Cockatrice. Det var riktigt jäkla nära ögat, hade slut på både Swallow och krubb bara halvvägs in i striden och slutade med att jag stog och svepte bärs istället. Så jag dödade min första Cockatrice kraftigt berusad.

Måste säga att Death March är precis lagom svårt för mig då jag ofta dör när jag klantar mig, men jag kan tänka mig att det är många mer hardcore-spelare som tycker det är för enkelt. Jag menar, om jag kan spela på den svårighetsgraden utan större problem bör det finnas ytterligare en svårighetsgrad...

Tyvärr är det bara "svårt" i början även på death marsh, visst du blir punished även senare i spelet men blir mycket lättare ju längre du kommer.

Finns en hel del mods ute på PC som bland annat ser till att monstrena alltid är din egen level och mods som ska göra combaten svårare och även rewardar att man blandar spells, light och heavy attacks. Har inte provat någon av dessa moddarna själv, men tyckte själv att death marsh var på tok för enkelt. Fortfarande ett helt fantastiskt spel, troligen ett av de bästa spelen jag någonsin kört. Har någon provat någon mod som gör om combaten får ni gärna berätta hur ni upplevde den.

Permalänk
Medlem

Tyckte novigrad hade en miljö som skiljde sig rätt starkt ifrån Velen vilket var kul, var Skellige som blev lite väl mycket för min del då det liknade Velen mer när man kom dit efter novigrad.

Permalänk

Någon som kört ner DLC-paketen? http://www.gog.com/game/the_witcher_3_wild_hunt_free_dlc_prog...

Om installerar dem, dyker de då upp per automatik ingame i ett redan aktivt spelt så att säga?

Edit: svarar mig själv: Gediget att man själv kan inaktivera vissa! Alla quester verkar aktiva "alltid". Det gäller även redan sparade spel.

Visa signatur

-D'oh!|

Permalänk
Medlem

Kommer just tillbaka efter en paus på cirka 5 månader. Hade aldrig något problem med spelet förut, nu crashar det som aldrig förr... Det blev crash to desktop först tills jag ändrade någon inställning. Nu crashar Witcher3.exe.. Har ni haft liknande problem? Spelet är 1.11.

Såg också att "Radeon-Inställningar" hade craschat samtidigt som spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Kommer just tillbaka efter en paus på cirka 5 månader. Hade aldrig något problem med spelet förut, nu crashar det som aldrig förr... Det blev crash to desktop först tills jag ändrade någon inställning. Nu crashar Witcher3.exe.. Har ni haft liknande problem? Spelet är 1.11.

Såg också att "Radeon-Inställningar" hade craschat samtidigt som spelet.

Du menar alltså att drivrutinerna till graffen kraschar? Det beror nog inte på spelet, har du överklockat grafikkortet? Testa iaf att gå ner till standardklock samt att ominstallera drivrutinerna (även om du inte har överklockat).

Är det problem med drivrutinerna bör dock även andra spel krascha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Du menar alltså att drivrutinerna till graffen kraschar? Det beror nog inte på spelet, har du överklockat grafikkortet? Testa iaf att gå ner till standardklock samt att ominstallera drivrutinerna (även om du inte har överklockat).

Är det problem med drivrutinerna bör dock även andra spel krascha.

Jag tror inte det är fel på drivrutinerna. Fick ett tips att ta bort d3d11.dll, det verkar ha löst problemet. Jag kunde iaf spela en längre session utan att det kraschade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jag tror inte det är fel på drivrutinerna. Fick ett tips att ta bort d3d11.dll, det verkar ha löst problemet. Jag kunde iaf spela en längre session utan att det kraschade.

Bra att det löste sig

Fråga till folk som äger season pass:
Jag är totalt förälskad i detta spel och har lirat ca 20 timmar, lvl 8. Kommer definitivt skaffa season pass för eller senare, och det jag undrar är vid vilken level första expansionen blir spelbar? Har för mig att jag läste lvl 30 någonstans. För visst integreras expansionen i själva huvudspelet (dvs, det är inte en "standalone" quest som man tar från huvudmenyn??).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Bra att det löste sig

Jag är totalt förälskad i detta spel och har lirat ca 20 timmar, lvl 8. Kommer definitivt skaffa season pass för eller senare, och det jag undrar är vid vilken level första expansionen blir spelbar? Har för mig att jag läste lvl 30 någonstans. För visst integreras expansionen i själva huvudspelet (dvs, det är inte en "standalone" quest som man tar från huvudmenyn??).

Precis som du nämner så är det ingen standalone, utan det är en utökning av kartan. Om jag inte minns fel så kan du börja med Heart of Stone så fort du kommer till Velen/Novigrad, men jag rekommenderar också att vara i lite högre lvl. När jag spelade första gången var mina fiender lvl 34+, så att själv vara lvl 30+ är rätt så schysst! När du avklarat mainstoryn är du säkerligen kring 30, så oroa dig iallafall inte för det.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv

Har börjat lira igen efter flera månaders uppehåll och är ganska så vilsen, alla dessa uppdateringar har även rört till HUDen för mig. Någon som känner till en bra HUD mod?

Som det är nu är toppen av HUDen precis ovanför mitten på min skärm. Väldigt irriterande. Ändrar jag upplösning ingame annat än 2560*1440 blir allt knas och körs i något fönsterliknande läge trots att fullscreen är valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Precis som du nämner så är det ingen standalone, utan det är en utökning av kartan. Om jag inte minns fel så kan du börja med Heart of Stone så fort du kommer till Velen/Novigrad, men jag rekommenderar också att vara i lite högre lvl. När jag spelade första gången var mina fiender lvl 34+, så att själv vara lvl 30+ är rätt så schysst! När du avklarat mainstoryn är du säkerligen kring 30, så oroa dig iallafall inte för det.

Gött, då kan jag lägga det på hyllan ett tag! Finns så sjukt mycket att göra i detta spel, har varit på väg till Oxenfurt i typ fem timmar nu för att göra ett main quest, men blir alltid side-tracked på vägen :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Har börjat lira igen efter flera månaders uppehåll och är ganska så vilsen, alla dessa uppdateringar har även rört till HUDen för mig. Någon som känner till en bra HUD mod?

Som det är nu är toppen av HUDen precis ovanför mitten på min skärm. Väldigt irriterande. Ändrar jag upplösning ingame annat än 2560*1440 blir allt knas och körs i något fönsterliknande läge trots att fullscreen är valt.

Låter som något blivit fel. Prova återställ inställningarna och se om det blir ok. Du kan göra det genom att stänga spelet och ta bort inställningsfilerna *.settings under \Dokument\The Witcher 3\

När du fått det att fungera, ställ in som du vill ha det för en minimal HUD. Sen kan du i spelet stänga av HUD helt med "Home" (standard knapp). Personligen kör jag med så mycket som möjligt avstängt, tycker det ger mer inlevelse. Sen kan man ta fram det som behövs (kolla buffs etc) med Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Gött, då kan jag lägga det på hyllan ett tag! Finns så sjukt mycket att göra i detta spel, har varit på väg till Oxenfurt i typ fem timmar nu för att göra ett main quest, men blir alltid side-tracked på vägen :).

Det härliga med ett bra spel...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Låter som något blivit fel. Prova återställ inställningarna och se om det blir ok. Du kan göra det genom att stänga spelet och ta bort inställningsfilerna *.settings under \Dokument\The Witcher 3\

När du fått det att fungera, ställ in som du vill ha det för en minimal HUD. Sen kan du i spelet stänga av HUD helt med "Home" (standard knapp). Personligen kör jag med så mycket som möjligt avstängt, tycker det ger mer inlevelse. Sen kan man ta fram det som behövs (kolla buffs etc) med Home.

Tack för svaret, ska testa med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Bra att det löste sig

Trodde jag löst det... Skulle spela igen igår, crashade efter 30 sekunders spelande. Inget meddelande alls, kraschade bara till desktop utan förvarning. Det sparas dock crashinfo grejer i Witcher 3 mappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg att Malukah (känd från sin tolkning av Skyrim-musik) gjort en Witcher 3 låt för en vecka sen. Mycket eko som vanligt, men ändå bra.

Priscilla's Song

Originalet (på engelska) https://www.youtube.com/watch?v=2YAITI_np_M

Permalänk
Inaktiv

En dagsfärsk NeoGAF-tråd med "flygbilder" från Velen och Novigrad, Skellige och White Orchard. Ser riktigt läckert ut faktiskt.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1166771

Permalänk
Inaktiv

Om man kan lita på dessa butiker så är en Enhanced Edition faktiskt på väg till Witcher 3: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1168697

Förhoppningsvis är det en gratis uppdatering lika som med både Witcher och Witcher 2, om det hela nu stämmer då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om man kan lita på dessa butiker så är en Enhanced Edition faktiskt på väg till Witcher 3: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1168697

Förhoppningsvis är det en gratis uppdatering lika som med både Witcher och Witcher 2, om det hela nu stämmer då.

Lite gammal nyhet nu kanske, men då ingen här lagt upp det så... Ryktet är dementerat, det var något sorts misstag:

http://www.pcgamer.com/cd-projekt-slays-witcher-3-enhanced-ed...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpLar:

Lite gammal nyhet nu kanske, men då ingen här lagt upp det så... Ryktet är dementerat, det var något sorts misstag:

http://www.pcgamer.com/cd-projekt-slays-witcher-3-enhanced-ed...

Vi får se hur det blir. Att CDPR dementerar och påstår att det är ett fel utesluter ju inte att en Enhanced Edition är på gång. Uppenbarligen finns det även EAN-koder så något kan vara på gång. Brott mod NDA eller något går inte utesluta då CDPR själva lär vilja gå ut med uttalandet först.

Samtidigt känns det lite tidigt med en EE-utgåva redan. En GOTY vore mer rimligt förstås. Det märks snart nog oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att det finns gott om mods till spelet. Funderar på om det är någon här som använder mods, och i så fall vilka?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Buio:

Såg att Malukah (känd från sin tolkning av Skyrim-musik) gjort en Witcher 3 låt för en vecka sen. Mycket eko som vanligt, men ändå bra.

Priscilla's Song
https://www.youtube.com/watch?v=eOR2QYy670k

Originalet (på engelska) https://www.youtube.com/watch?v=2YAITI_np_M

Originalet finns inte med i soundtracket, någon som vet vart det går att få tag på?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Efter ett uppehåll från veckan efter att spelet släpptes (PS4) så spelade jag det nu på PC. Spelet är som en riktigt bra film man inte kan sluta följa. Ibland blir storyn för invecklad och man skippar vidare, men i överlag är det nog det bästa spel jag kört hittils. Ska påbörja New Game+ imorgon.

Favoritområden är nog Velen med alla öppna ytor.

Permalänk
Medlem

Någon som använt sig att debug console för att avsluta buggade quest?
Freya Be Praised! avslutas inte, jag lootade kistan, jag fick allt i men questen uppdaterades inte.

Sökt lite men det verkar vara lite oklart med att använda consolen för quest.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

Någon som använt sig att debug console för att avsluta buggade quest?
Freya Be Praised! avslutas inte, jag lootade kistan, jag fick allt i men questen uppdaterades inte.

Sökt lite men det verkar vara lite oklart med att använda consolen för quest.

Har aldrig hört talas om debug console. Kan man använda den för att starta om failed quests?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Har aldrig hört talas om debug console. Kan man använda den för att starta om failed quests?

Det är ett tillägg som finns på nexusmod.com, jag har aldrig använt det så vet inte riktigt hur det funkar men jag vet att vissa har använt det för att fixa items som dom inte lyckas hitta själva eller när det inte har droppats.

Det går la göra det mesta med den, spawna fiender, armor, crafting komponenter med mera.

Jag tänker inte fuska men det är riktigt störande när quests buggar ur och det är inte ens eget fel, tänkte om någon här på forumet vet hur och om det går att fixa det med debug console.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

Det är ett tillägg som finns på nexusmod.com, jag har aldrig använt det så vet inte riktigt hur det funkar men jag vet att vissa har använt det för att fixa items som dom inte lyckas hitta själva eller när det inte har droppats.

Det går la göra det mesta med den, spawna fiender, armor, crafting komponenter med mera.

Jag tänker inte fuska men det är riktigt störande när quests buggar ur och det är inte ens eget fel, tänkte om någon här på forumet vet hur och om det går att fixa det med debug console.

Brukar inte heller fuska, men har klarat spelet fyra gånger nu och vill gärna spela med allt som spelet har att erbjuda

Permalänk
Medlem

Hmm, jag verkar ha stött på en liten bugg.

Om man bara dubbelklickar shift så att hästen galopperar, så förlorar den ingen stamina alls. Någon annan som stött på detta?

Permalänk
Skrivet av SimpLar:

Hmm, jag verkar ha stött på en liten bugg.

Om man bara dubbelklickar shift så att hästen galopperar, så förlorar den ingen stamina alls. Någon annan som stött på detta?

Har varit så sedan release för mig, har för mig jag läste någonstans att det var en bugg men inte hört något officiellt alls.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄