Värdeuppskattning på en ReadyNAS Ultra 6 med 15TB HDDs

Permalänk
Medlem

Värdeuppskattning på en ReadyNAS Ultra 6 med 15TB HDDs

Fick ärva den här apparaten och då jag inte har någon användning för den i mitt lilla hushåll tänkte jag sälja den.

Har då ett antal frågor då den verkar vara värd några slantar.

Vad kan den vara värd, med diskar? Jag förutsätter att jag bör sälja det som ett paket.
Vad bör jag sälja den via, Blocket, Tradera, annat? Helst inom Sverige.

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem

Det är ju 3TB diskar från Segate och deras Constellation serie. Säg en tusenlapp styck för dom i beg. värde.
Sen har jag svårt att uppskatta värde på en ReadyNas ultra 6, men försöker mig på en gissning på runt 2-3000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Det är ju 3TB diskar från Segate och deras Constellation serie. Säg en tusenlapp styck för dom i beg. värde.
Sen har jag svårt att uppskatta värde på en ReadyNas ultra 6, men försöker mig på en gissning på runt 2-3000.

Ja, det är galet svårt med de lite äldre modellerna. 7500 var min spontana gissning. Klockrent, då har jag en bättre bild än innan iaf. 3 är ES2 och 1 är ES3. Någon skillnad i värde?

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem

ES2 är äldre och därför inte lika värd, samt en disk en vanlig Barracuda. i sig har jag lite svårt att någon på Blocket eller så bryr sig om enterprise-klassning på diskarna och vill lägga 1000/disk. Barracudan är värd kanske 400.

NASen är en dual core 1,6Ghz med 1GB DDR2... 2-3000 låter ganska fläskigt.

MEN därmed sagt så var det nog en fin NAS på sin tid, prova med 5000 på Blocket och se intresset?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

ES2 är äldre och därför inte lika värd, samt en disk en vanlig Barracuda. i sig har jag lite svårt att någon på Blocket eller så bryr sig om enterprise-klassning på diskarna och vill lägga 1000/disk. Barracudan är värd kanske 400.

NASen är en dual core 1,6Ghz med 1GB DDR2... 2-3000 låter ganska fläskigt.

MEN därmed sagt så var det nog en fin NAS på sin tid, prova med 5000 på Blocket och se intresset?

Klockrent! Tack

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”