Permalänk

Tips på grafikkort

Jag har en Lenovo thinkcentre M93p (SFF) som musikdator. Problemet är att den har bara en VGA utgång och jag behöver två. Kan jag installera ett enkelt vga grafikkort och sätta in det på en PCI-express port, utan att det integrerade grafikkortet stängs av? Kan ngn ge mig tips på vilket grafikkort jag ska köpa? Det ska vara av låg-profiltyp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarn1956:

Jag har en Lenovo thinkcentre M93p (SFF) som musikdator. Problemet är att den har bara en VGA utgång och jag behöver två. Kan jag installera ett enkelt vga ljudkort och sätta in det på en PCI-express port, utan att det integrerade ljudkortet stängs av? Kan ngn ge mig tips på vilket ljudkort jag ska köpa? Det ska vara av låg-profiltyp.

Är det ett ljudkort eller grafikkort som du är ute efter?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Är det ett ljudkort eller grafikkort som du är ute efter?

Grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bagarn1956:

Jag har en Lenovo thinkcentre M93p (SFF) som musikdator. Problemet är att den har bara en VGA utgång och jag behöver två. Kan jag installera ett enkelt vga ljudkort och sätta in det på en PCI-express port, utan att det integrerade ljudkortet stängs av? Kan ngn ge mig tips på vilket ljudkort jag ska köpa? Det ska vara av låg-profiltyp.

den där måste jag säga var rörig...

DU kan inte skicka ljud via VGA? VGA är endast för Analog bildsignal.

tror du blandat ihop VGA och HDMI möjligen.

och du kan ha flera ljudkort aktiverade samtidigt för att få fler utgångar.

tips är USBkort så slipper du leta efter ett som passar i lågprofil.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Sorry, jag har skrivit fel. Det handlar bara om grafikkort. Jag har ändrat det nu. Va fan fick jag ljudkort ifrån????

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarn1956:

Sorry, jag har skrivit fel. Det handlar bara om grafikkort. Jag har ändrat det nu. Va fan fick jag ljudkort ifrån????

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/produkt/5410150/gigabyte-geforce-gt-710-2g...
Detta känns väl som något som kanske passar dina behov? Du kan använda enbart kortet till båda skärmarna.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk

Det lutar åt att jag skaffar mig ett USB-grafikkort. Tack för hjälpen och tålamodet.

Skickades från m.sweclockers.com