Permalänk
Medlem

Vattenkylt Raijintek Metis

Mest som ett kul litet projekt bestämde jag mig för att se om jag kunde proppa in vattenkylning in mitt Raijintek Metis, och det gick ju faktiskt (nästan). På köpet ville jag se om Fractal Designs Kelvin S24 verkligen levde upp till det de säger att den klarar av, och jag blev faktiskt positivt överraskad. Det var lite jobbigt att fylla loopen med en relativt klen pump, men när den väl var fylld fungerade den hur bra som helst!

Vattenkylningen består av en Fractal Design Kelvin S24 med ett EK GPU-block och någon billig reservoar från tyskland. Använde mig av 8/11 slang.

Besök galleriet här

Permalänk
Avstängd

Känns som att du är en sådan som gillar färgen röd

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

tycker inte du att pumpen låter skit mycket har själv en sådan och den låter hela tiden

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobsDator:

tycker inte du att pumpen låter skit mycket har själv en sådan och den låter hela tiden

Nej, min låter nästan ingenting, om jag inte håller örat precis brevid datorn.

Permalänk
Medlem

försvinner inte syftet lite med ett litet chassi när komponenter måste monteras på utsidan för att få plats? Hade verkligen inte radiatorn gått in på insidan med slim-fläktar?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

försvinner inte syftet lite med ett litet chassi när komponenter måste monteras på utsidan för att få plats? Hade verkligen inte radiatorn gått in på insidan med slim-fläktar?

Nej det tycker jag inte, radiatorn är längre än chassit så den hade inte fått plats i chassit. Även om den gjorde det med slimfläktar skulle det bli väälidgt dåligt med luftflöde med någon millimeter mellan fläkt och grafikkort.
I vilket fall är datorn fortfarande mindre än något annat mITX-chassi som har plats för 240mm-radiator, det enda alternativet egentligen vore ncase m1, men det är ju så jävla dyrt.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra. Dock hade lite mera detal bilder inte skadat. Gärna lite på hur du har monterad radiatorn på taket.

Är sugen på något liknande.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

@Marticus:
Det går om man vill!, jag har testat!
(Ignorera min kinkade slang, ny slang och slanganslutningar är på G !)