Häng med när SpelClockers testar Tom Clancy's The Division

Permalänk
Melding Plague

Häng med när SpelClockers testar Tom Clancy's The Division

I ett ödsligt New York efter kollapsen intar de första betatestarna Tom Clancy's The Division. Häng med på Twitch när gänget hos SweClockers ger ett smakprov av spelet!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Laggar var 10 sekund.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

Svart bild.

Edit: Nu funkar det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Ni läste väll ToS innan ni började streama den stängda betan?
Är för i övrigt kul att ni visar gameplay i från aktuella spel som folk väntar på.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon185723:

Ni läste väll ToS innan ni började streama den stängda betan?
Är för i övrigt kul att ni visar gameplay i från aktuella spel som folk väntar på.

Fritt fram att spela in och Streama bäst man vill!
http://forums.ubi.com/showthread.php/1377200-Closed-Beta-FAQ?...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ser kul ut, vad är målet?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Irriterande att det inte är first person imo :/

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Irriterande att det inte är first person imo :/

Tycker man borde göra det till standard att man kan välja mellan båda som i GTA V. Personligen tycker jag dock third person passar bättre i open world av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Twitch har tydligen bannat mig, kan inte se strömmen utan vpn och med vpn så laggar den satan

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Irriterande att det inte är first person imo :/

Instämmer, drönarvy över en gubbe som är ute och joggar i zick zack är inget som lockar mig, first person ftw. Vilket för övrigt är vad hela den uppkommande VR-boomen handlar om, att vara där.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

@hakd kanske är nått bråk mellan Twitch och Isla de Muertas regering ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker man borde göra det till standard att man kan välja mellan båda som i GTA V. Personligen tycker jag dock third person passar bättre i open world av någon anledning.

Skrivet av the squonk:

Instämmer, drönarvy över en gubbe som är ute och joggar i zick zack är inget som lockar mig, first person ftw. Vilket för övrigt är vad hela den uppkommande VR-boomen handlar om, att vara där.

Precis (båda av er har bra poänger!)

Tycker själv att det ger en mycket bättre känsla att faktiskt kunna rikta in skotten bättre och ha något som gör att det känns som att jag faktiskt har gjort något coolt. Inte en random gubbe som dessutom tar upp en stor del av synfältet :/

Med det sagt så tycker jag inte heller att spelet ska vara riktat mot rush and gun personer (som tex BF4, och i mycket högre utsträckning CoD), som det här faktiskt ser till att inte göra iom den klumpiga 3-persons vyn.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Dålig bildkvalitet. Varför kör ni inte minst 1080p?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vad går spelet ut på egentligen? Jag har kollat lite videos, men man verkar bara springa på andra onlinespelare och strida.

Permalänk
Inaktiv

Ser väldigt intressant ut, Spelar man mot andra spelare eller hur fungerar det?

**Edit länka gärna någon video från youtube där någon förklarar eller berättar här i tråden/annan tråd!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Woods:

Ser kul ut, vad är målet?

Skrivet av biorrith:

Vad går spelet ut på egentligen? Jag har kollat lite videos, men man verkar bara springa på andra onlinespelare och strida.

Skrivet av anon186265:

Ser väldigt intressant ut, Spelar man mot andra spelare eller hur fungerar det?

**Edit länka gärna någon video från youtube där någon förklarar eller berättar här i tråden/annan tråd!

Spelet är satt i New York, efter att samhällstrukturen brakat samman av trycket efter biologiska och infrastrukturangrepp. Man spelar en så kallad sovande agent, en katastrofåtgärd ifall samhället kollapsar. Då skall man kliva in och försöka återställa lag/ordning/struktur. Samt utreda vad som hänt, hur botar man sjukan, etc.

Spelet utnyttjar många psykologiska vinklingar, människan har gått tillbaka till överlevnadsläge till varje pris. Spelaren ska i en slags öppen värld springa runt, hjälpa andra, samla resurser till sin bas, utveckla basen, lösa mysteriet och försöka beskydda folk. Samtidigt som man skjuter av mängder med "bad guys".

I betan fick vi se dels den öppna världen med co-op vs PvE men också "Dark Zone" med PvP kombinerat med PvE. Helt klart hade vi roligast i Dark Zone med många luriga taktiker, folk som försökte extrahera loot de hittat och naturligtvis folk som försökte sno looten - dvs gå "Rogue" och mörda andra division agenter. Då får man en slags bad guy status och kan dödas av andra spelare utan negativa följder. Rogue statusen försvinner efter x sekunder. Den bästa looten finns självklart just i DZ.

Skrivet av AMD-FX:

Dålig bildkvalitet. Varför kör ni inte minst 1080p?

Ja, det var väldigt dålig kvalitet. Vi borde ha haft minst 720p med 4500 bitrate. Kollar!

Orsaken att vi inte kör 1080 är att vi håller på och testar lite med capture cards, ska se om vi inte kan spela in en separat fil med lite högre kvalitet simultant med GPU som encoder.

Skrivet av anon185723:

Ni läste väll ToS innan ni började streama den stängda betan?
Är för i övrigt kul att ni visar gameplay i från aktuella spel som folk väntar på.

Självklart, vi streamar inget utan att vara 100% säkra. Är vi inte det så kör vi inte spelet på stream. I detta läget så frågade vi dels deras support men den infon kom även ut i klartext via mail. Väldigt många beta tester är numera semi-lanseringar där de avsiktligt bygger hype. Innehållet planeras noga just för att streamen (och beta spelare) ska få se tillräckligt med godis/teasers.

Tack, vi försöker ge lite extra nöje. Det kommer nog fler Division streams under helgen. Och andra nyheter under våren!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lan:

Spelet är satt i New York, efter att samhällstrukturen brakat samman av trycket efter biologiska och infrastrukturangrepp. Man spelar en så kallad sovande agent, en katastrofåtgärd ifall samhället kollapsar. Då skall man kliva in och försöka återställa lag/ordning/struktur. Samt utreda vad som hänt, hur botar man sjukan, etc.

Spelet utnyttjar många psykologiska vinklingar, människan har gått tillbaka till överlevnadsläge till varje pris. Spelaren ska i en slags öppen värld springa runt, hjälpa andra, samla resurser till sin bas, utveckla basen, lösa mysteriet och försöka beskydda folk. Samtidigt som man skjuter av mängder med "bad guys".

I betan fick vi se dels den öppna världen med co-op vs PvE men också "Dark Zone" med PvP kombinerat med PvE. Helt klart hade vi roligast i Dark Zone med många luriga taktiker, folk som försökte extrahera loot de hittat och naturligtvis folk som försökte sno looten - dvs gå "Rogue" och mörda andra division agenter. Då får man en slags bad guy status och kan dödas av andra spelare utan negativa följder. Rogue statusen försvinner efter x sekunder. Den bästa looten finns självklart just i DZ.

Ja, det var väldigt dålig kvalitet. Vi borde ha haft minst 720p med 4500 bitrate. Kollar!

Orsaken att vi inte kör 1080 är att vi håller på och testar lite med capture cards, ska se om vi inte kan spela in en separat fil med lite högre kvalitet simultant med GPU som encoder.

Självklart, vi streamar inget utan att vara 100% säkra. Är vi inte det så kör vi inte spelet på stream. I detta läget så frågade vi dels deras support men den infon kom även ut i klartext via mail. Väldigt många beta tester är numera semi-lanseringar där de avsiktligt bygger hype. Innehållet planeras noga just för att streamen (och beta spelare) ska få se tillräckligt med godis/teasers.

Tack, vi försöker ge lite extra nöje. Det kommer nog fler Division streams under helgen. Och andra nyheter under våren!

Utmärkt tack!

Låter riktigt spännande med Dark Zone och PvP samt PvE kombinationen! Blir nog ett köp då det släpps faktist

Permalänk
Medlem

Först göra ett spel som ska se verkligt ut (som inte blev så), sen totalt spamma skärmen med en overklig HUD?
(man skulle kunna tro att spelet ska föreställas vara Hitech-övervakat med en drönare till en dator).

Kan man välja vilken del man ska plåstra eller i vad är behovet att visa karaktärers skada m.m i vertices/linjer/färger?
(att det ska se häftigt ut, strunt i om det bryter illusionen ännu mer?).

Buggigt arcade-DEMO... för övrigt.

Permalänk

Jag har själv spelat nu i morse och jag måste säga att spelet inte är vad jag hoppades på.

Allt kändes så meh. prestandan kan jag inte klaga på alls, med riggen i sign fick jag ut relativt stabila 30 vilket funkar fint med handkontroll känns som att spela på en xbox.

Men spelet i sig vad jag kunnat testa känns dock meh..

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Snusfri

Hypen var stor för detta spelet, men försvann totalt är det blev ännu ett i raden av generic mmo med bara online/multiplayer.

Scenariot är synnerligen intressant men de hade kunnat gett spelet en intressant story och mastigt singleplayer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har hunnit spela ett par timmar och detta händer.
http://i.imgur.com/QOLuVD1.png

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Har hunnit spela ett par timmar och detta händer.
http://i.imgur.com/QOLuVD1.png

Så är det att vara beta testare Exakt så!

Och går man med på att vara betatestare, ja då är det bara att svälja.

Tycker du ska vara glad att ha hunnit spela ett par timmar
Spelade du några fler timmar efter omstart ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kul att se er spela. Trodde att det skulle bygga å att man skulle ut på äventyr på dagarna och sedan under kvällen/natten så brakade det loss om man skulle behöva hitta hem i tid.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så är det att vara beta testare Exakt så!

Och går man med på att vara betatestare, ja då är det bara att svälja.

Tycker du ska vara glad att ha hunnit spela ett par timmar
Spelade du några fler timmar efter omstart ?

Jo det är ju en del av det hela. Tyckte mest det var lite roligt

Sitter och spelar just nu. Level 8 Kört lite Dark Zone och väntar på några polare som sitter och laddar ner det.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker man borde göra det till standard att man kan välja mellan båda som i GTA V. Personligen tycker jag dock third person passar bättre i open world av någon anledning.

Första gången jag spelade ett mmo var SWG. Då körde jag first person i ett par dagar innan någon berättade för mig att jag var en noob som lirade i first person hehe

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Har hunnit spela ett par timmar och detta händer.
http://i.imgur.com/QOLuVD1.png

Sim City: Division Edition

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

dat HUD!!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

undra hur mitt gtx 780 ti sc med 4690k 4.5ghz kommer klara detta i 1080p

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Det är ju så in i förbaskat detaljerat spel... har sett ett par streams nu och blir mer och mer imponerad, om det är nerskalat så är det fortfarande snyggt.
Men är lite orolig för spelinnehållet, hur kommer end game se ut? Bara springa runt i DZ och farma loot?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

@macbang: Kommer nog gå rätt bra om jag får gissa.
Kör med datorn i sign på high/ultra 1920x1200 och får ut mellan 55-70FPS beroende på situation. Dock rätt gammal CPU som eventuellt begränsar.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W