Ljudskillnad mellan olika lurar

Permalänk
Medlem

Ljudskillnad mellan olika lurar

Har haft dessa lurar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=375364 och dom har varit löjligt bra, tyvärr gick dom sönder..
Har kollat på dessa två lurar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=31653
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2625329

Alla verkar ju mycket nöjda med dom, frågan är då hur besviken ni tror jag kommer bli? Jag gamear mest men vill ha bra ljud när jag lyssnar musik, qpad lurarna har klarat av både och.

Permalänk

har inte testat några av dem men Sannheiser är väl kända för att ha relativt cleant ljud utan allt för mycket förvrängning av ljudet i sin lurar.

Hyper X lurarna ska väl vara bra vad jag hört men tippar att med tanke på prisskillnaden troligen mindre påkostade element speciellt när du dessutom får en mick inbakad i priset

men kan mycket väl vara så att du har bättre ljud jag vet inte du får kolla lite reviews helt enkelt på dem.

betygen på prisjakt är lite missvisande iom att 90% av dem skriver inte äns ut vad de jämfört med och kan ha gett topbetyg i gämförelse med ett par 50:- lurar från biltema för allt vad vi vet.

personligen så måste jag säga att jag gillar hyperX vad iaf vad det ser ut byggkvalité bättre hatar plast och metall går före alla dagar de som drar ner dem i utséende är den stora loggan på sidorna hade gärna sett dem utan den.

dock känns sannheiser mer som ett pålitligt företag när det kommer till ljudkvalité (vad jag hört iaf) plus att de inte smetar på feta sannheiser loggor överallt.
nackdelen är väl att de verkar ha så mycket plast på sina lurar iaf vad det ser ut som dock inte sett dem irl så kan ha fel på den saken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

hyper x är en Beyer lur det ser man direkt på själva formen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HyperX-lurarna är INTE tillverkade av Beyerdynamic men av det kinesiska företaget Takstar. De baseras på modellen Pro 80 och låter i min mening RIKTIGT bra för priset. Jag har Takstar HI2050 (den öppna versionen av Pro80) och blir alltid lika förvånad över hur bra ljud de levererar. Självklart låter mina Sennheiser HD600 och Philips Fidelio X2 bättre men de kostar å andra sidan betydligt mer och är nödvändigtvis inte värda merkostnaden.
Huruvida du kommer bli nöjd med Hyperx-lurarna kontra QH-1339 kan bara du veta men att du får bra ljud för priset med HyperX kan jag lova.
Kolla även in Qpad QH90, samma som HyperX.

Sennheiser-lurarna har jag inte hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

hyper x är en Beyer lur det ser man direkt på själva formen.

Skickades från m.sweclockers.com

Formen är karaktäristisk för 49:--lurar också.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag kan inte svara på någon skillnad i ljudkvalitet, men använder Hyperx lurarna som du länkat och är väldigt nöjd. Bekväma, i mina öron ett bra ljud och har hört av mina kompisar att micken låter bra över teamspeak. Lycka till med inköpet!

Permalänk
Medlem

Vilka är bäst på gaming (spelar typ bara cs) och vilka är bäst för musik?
Hoppas ju att sennheister lurarna är bättre på båda men vet inte om det är så..

Permalänk
Medlem

Skippa "spel-lurarna"

Köp ett par riktiga lurar. Sennheiser HD600 här: http://www.blocket.se/kronoberg/Sennheiser_HD600__MD441__Okta...

Bättre till allt med ungefär 500%.

Permalänk
Medlem

Ett par riktiga hörlurar vinner oftast över ett "gaming" headset som många har sagt.

De flesta hörlurar går att kombinera med exempelvis en modmic (sweclockers gjorde nyss recension på denna) och då kan du få verkligen vilken konfiguration som helst. Rekommenderade en kompis att göra så här, han skaffade audio technica ath-m50x med modmic och var super nöjd, innan hade han kört logitech g930 och det han upplevde som den verkliga förbättringen var just ljudet.

Själv kör jag en liknande set up med beyer dt990 pro och en sennheiser mikrofon. Dessa alternativ brukar oftast kosta liter mer men du får betydligt mycket mer för pengarna.