Sony Vegas movie eller Final Cut Pro X - Vilket ska jag köpa ?

Permalänk
Medlem

Sony Vegas movie eller Final Cut Pro X - Vilket ska jag köpa ?

Hallå hallå!

Tänkte börja redigera filmer, men står inför två redigeringsprogram. Och det är mellan Sony Vegas movie och Final Cut Pro X.
Men innan jag bestämmer mig så vill jag ha lite tips om vilket som är det prisvärda programmet. Och vad ni tycker om dom två olika redigeringsprogrammen?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

jag antar att du har en mac eftersom du anser det.
jag kan inte hjälpa dig med att bestämma, men kan förklara lite vad jag anser om sony vegas.
det är ett väldigt lätt program att lära sig, det har mycket man kan göra med den, så det spelar ingen roll om du är en mästare eller nybörjare. den har support för CUDA vilket jag gillar, men ogillar att jag aldrig riktigt fått exporterna att få perfekt bild.

jag använder själv adobe premiere idag däremot, då jag ansåg att de var en uppgradering från sony vegas.

efter denna mening är de endast min åsikt, och ingen fakta:
jag tycker final cut är lite mer användarvänlig, men har inte speciellt mycket djup. utan det är mycket likt dom flesta apple programmen. dom ska bara fungera, vara lätta och hantera. det är nackdelen med programmet

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem