Asus 980ti Gold edition värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Asus 980ti Gold edition värt pengarna?

Hej alla glada!

Jag funderar på att köpa ett 980ti Gold edition från Asus. Fast jag vill veta lite om det är värt pengarna annars kan jag tänka mig köpa GTX 980 Ti Strix OC.

Hur stor skillnad är det på dessa kort, fpsmässigt/procentmässigt? Kommer jag märka stor skillnad mellan Gold och Strix?

All hjälp är jag tacksam för!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3203292 Strix OC

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3398116 Gold Edition

Permalänk

Absolut inte värt det om man inte vill ha guld Allså att räkna på om du vill lägga tusen kronor mer på 2-3 fps kanske och att den är guldfärgad kan bara du svara på

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt. Det är liten skillnad mellan kort som har en prisskillnad på 200-400kr som kan göra det dyra kortet ovärt men 1700kr är en helt annan liga på hur ovärt det är. Strix kortet och EVGA ACX 2.0 har båda fått toppklass och jag personligen hade tagit EVGA kortet men i den här ligan är det bland de billigaste korten som är bäst. Överklockning skiljer inte mycket heller så de är i princip lika förutom att prislappen för GOLD är så hög

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

@LaMara: Nej du betalar i stort bara för utseendet. Är du villig att betala extra för det lilla extra är det EVGA KingPin-edition du ska satsa på.

Permalänk
Medlem

Du går guld färg och en musmatta annars är dom i stort sett samma kort..

Har själv Strix och kylningen på det kortet är nåt speciellt 3 fläkar dessutom.

Kör på STRIX

https://www.komplett.se/product/849966/datorutrustning/grafik...

REA dessutom

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: okej det skiljer så pass lite ändå, då vet jag vilket kort jag inte ska köpa! Tack för hjälpen Mama!

Permalänk
Skrivet av LaMara:

@spicy_mama: okej det skiljer så pass lite ändå, då vet jag vilket kort jag inte ska köpa! Tack för hjälpen Mama!

Vilket kort köper du då?

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

@infigo: Jag tror det blir ett Strix kort, har läst att EVGA kortet också ska vara bra men håller mig till Asus då jag själv bara kört Asus. Jag tackar dig så hemskt mycket för hjälpen! Gold Edition Nej tack!

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: EVGA KingPin-edition kortet var ju skit snyggt! Riktigt stilt rent blir nästan sugen på det :D, men det blir ett Strix kort! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@fermia: Haha en musmatta för 2000kr mer lätt värt Jag passar på Gold kortet! Jag ska lägga en beställning på Strix kortet när jag har rast på jobbet :D! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@Gunner357: Jag ska köpa Strix kortet när jag har rast :D! Känns mer prisvärt, trodde det skulle vara en större skillnad men tydligen ingen alls förutom att du får en musmatta med gold kortet haha så komiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Du går guld färg och en musmatta annars är dom i stort sett samma kort..

Har själv Strix och kylningen på det kortet är nåt speciellt 3 fläkar dessutom.

Kör på STRIX

https://www.komplett.se/product/849966/datorutrustning/grafik...

REA dessutom

Förresten hur många kortplatser tar grafikkortet? är det 2 eller 2½?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaMara:

Förresten hur många kortplatser tar grafikkortet? är det 2 eller 2½?

2 men är långt och brett

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz