Permalänk
Medlem

Bra och billiga mekaniska tbord

Hej!
Jag letar efter ett billigt och bra mekansikt tbord med cheery mx red switchar. Det skall helst vara bakrundsbelyst. Jag skall använda det till CS.
Tackasam för svar

Permalänk
Medlem

Billigt säger oss inte mycket - vad har du för budget?

Billigt för dig kan vara dyrt för någon annan.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

800kr kanske gjör inget ön lite över

Permalänk
Medlem

@jojaa: har du något bra på lur eller vet inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@jojaa: har du något bra på lur eller vet inte?

Jag vet inte om det är fel pris eller ej men det här kan vara ett alternativ - http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/206709-q...

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

QPAD MK-50

Mekaniskt tangentbord utan något extra. Röda brytare vilka är de mest populära (själv föredrar jag de lite tyngre svarta brytarna).

Corsair K65 Tenkeyless

Behöver du inte numpad så rekommenderar jag däremot detta! Fantastisk byggkvalitet och med de upphöjda tangenterna som är väldigt unika för Corsair. Kostar dock lite mer än ovan länkade, men är definitivt mer robust med sitt metallutförande.

Jag är inget för "bling"-tangentbord med en massa ljus :). De kostar ofta det dubbla för samma bygge fast med programmerbara ljusshower!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Qpad MK-85 är rätt ofta på rea och har sett de säljas så lågt som 600kr, annars finns http://www.maxgaming.se/tangentbord/qpad/mk-85-gaming-mechani... för 999kr men vet inte hur bra brytarna är, hade ett QPAD MK-85 2011-2015 och var grymt nöjd med det.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har gått i liknande tankar (fast jag lutar åt bruna switchar) och hittade de här hos Webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188335-t...
Finns med både MX Red och MX Brown.

Har våra experter här på forumet något att säga om Tesoro?

Permalänk
Medlem

Tack! Har några riktigt bra förslag nu tror det blir Mk 85 för att den är belyst

Permalänk
Medlem

Razer tbord

Hej!
Jag hade tänkt att skaffa ett razer tbord men vet inte vilket eller om det är nödvändigt med chroma belysning

Permalänk
99:e percentilen

Med ditt registreringsdatum och trådens frågeställning som grund gissar jag att du kanske är lite yngre. Då kan jag passa på att nämna att Razer inte är den ultimata tillverkaren av allt från toapapper till elgrillar, även om deras reklam vill få dig att tro det.

Razer har en del bra tangentbord, men det finns andra märken som är lika bra eller bättre, till exempel Corsair, Ducky, Func och Steelseries.

Rent allmänt är den här "CHROMA OMG RAYZOR 1337 G4MING"-trenden inte mycket mer än ett sätt att fånga potentiella kunders ögon med coola effekter på mässor och reklamfilmer, även om det finns vissa tänkbara praktiska användningsområden för RGB-belysning. Ett tangentbord som blinkar, pulserar och har sig i 16777216 olika färger medan man använder det är dock inget att betala pengar för.

Dessutom vill jag tipsa om så kallade TKL-tangentbord, dvs tangentbord utan numpad. Om du inte ska lägga en majoritet av din tid vid datorn på att betala räkningar och bokföra utgifter i Excel har du bra mycket större glädje av den extra plats för musen som TKL ger.

Vidare vill du inte ha gummitangentbord, utan du vill ha mekaniska brytare. Det finns röda, svarta, blå, bruna och några andra. Röda är generellt bäst för gaming, men svårare att skriva på än blå och bruna. Svarta är som röda fast lite trögare.

Min rekommendation är ett TKL-tangentbord med röda brytare och vit, blå eller röd belysning. Skippa Chroma.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har tangentbord som lyser grönt, rött eller gult men är ej mekaniskt och då syns grönt bäst. Jag tycker razers gröna switchar är väldigt skjöna. Tbordet skall användas till gaming mest cs

Permalänk
Medlem

Håller med Alling. Razer är som Hollister. Dyrt och med dålig kvalitet. Jag skulle satsat på ett Corsair eller Steelseries. Och rgb belysning är mest en rolig grej att och ingenting du kommer sakna om du köper ett tangentbord utan. Men om du vill ha rgb så rekommenderar jag corsair strafe rgb. Då kan du även välja silent switchar om du vill ha ett tystare tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa begangat efter det kosrar ca 400-500 kr istället för 1000-2000

Permalänk
Medlem

@Piao24: vad är det för switchar på starfe rgb och vad kostar det?

Permalänk
Medlem

Har själv ett Razer Blackwidow Chroma och är väldigt nöjd med det! Har valt att aldrig har razer igen men då min flickvän gav mig detta i julklapp passade jag på att ge det en chans och har som sagt varit nöjd sedan dess!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blackwindow chroma har jag kollat på men det är väldigt dyrt!

Permalänk
Medlem

@draztic: det kostar ju ca2000
-_-

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha såna med låga lapptop tangenter tycker det är äckligt att spela på

Permalänk
Medlem

Jag är helt såld på mitt Blackwidow Chroma, ångrar inte köpet alls! Föredrar det över mina kompisars CoolerMaster tgbs men det är min personliga preferens. Jag gillar både switcharna och tycker det är det snyggaste tangentbordet ute på marknaden. Men om man inte vill spendera 1,7k på ett tangentbord så skulle jag rekommendera CoolerMaster då Corsair likväl Razer tenderar på att vara dyra. Sedan vilka switchar du väljer är upp till dig, in till någon butik och testa vore ju det bästa för att se vilka switchar som du föredrar

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@Piao24: vad är det för switchar på starfe rgb och vad kostar det?

Strafe rgb kan du få med red brown och blue standard switchar alltså. Men man kan också få det med silent switchar vilket är baserade på red switchar men tystare. Nypris silent switchar är 1689 på inet och med standard switchar runt 1500 tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem

har hela razer chroma serien och det är inget jag kommer köpa igen men visst de ser snyggt ut..

tangentbordet är "ok" men erbjuder inget speciellt som man inte får på ett mekaniskt tangentbord runt 1000 lappen och har värdelös mjukvara men de har ju alla tillbehörstillverkare i princip så inget unikt

headsetet.......... om du gillar tung bas och ljudet man får ur 50krs lurar från gekås är det headsetet för dig! enda som är bra är utseendet, mikrofonen och vikten på headsetet men inget för dig som vill ha bra ljud i spel eller lyssna på musik.

Musen är däremot riktigt skön och av bra kvalitet och har inget att klaga på där!

Har blackwidow tgb, deathadder mus och kraken headset

http://www.razerzone.com/gaming-keyboards-keypads/razer-black...
http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-deathadder-chroma
http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-kraken-71-chroma

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av 76FELIX:

Jag vill inte ha såna med låga lapptop tangenter tycker det är äckligt att spela på

Ja, du ska ju ha Cherry-switchar eller motsvarande och vanliga, höga keycaps på ett gamingtangentbord.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag köper en blackwindow utan chroma som lyser grönt. Jag köper ett begangat troligtvis efter som att dom bara kostar ca 500kr

Permalänk
Medlem

Har själv ett Razer Blackwidow Chroma men ångrar mig sjukt mycket nu nått halvår efter jag köpt det du betalar inprincip bara för att få chroma om jag hade vart du nu så hade jag köpt ett corsair antingen ett k65 eller k70 med röda brytare för du kommer tröttna väldigt fort på det ''klickiga'' ljudet från blackwidowet...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni är bäst razer blackwindow som lyser grönt elr corsair strafe mx red rgb?

Permalänk
Medlem

Razer blackwindow vs corisar strafe rgb mx red

Hej!
Jag undrar vilket ni skulle rekommendera corisar strafe rgb mx red elr razer blackwindow
Skriv Järna för och nackdelar.om ni kommer på något