Hur många av er ska förboka HTC Vive på måndag den 29e Feb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Helvete. Jag lyckades inte genomföra köpet. Stog "out of stock" när jag hade fyllt i allt och skulle bekräfta. Det står dock i shoppen att det fortfarande är i lager, men när jag försöker beställa igen så kommer jag inte fram överhuvudtaget

OJ! Det gick fort...tråkigt!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Alltid det där krånglet med att behöva va hemma å signa...
Vive:n blir ytterligare en tusenlapp dyrare alltså när man ska behöva sjukskriva sig den dagen hehe!

Du har inga barn så du kan Vabba?

Allvarligt så är det ett aber att behöva signera leveranser.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Men jag förstår inte riktigt... reserveras 9300kr direkt eller kommer dessa reserveras/dras senare?
Ser inte ut att ha reserverats än på mitt konto, och jag har fått bekräftelse-mail.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Men jag förstår inte riktigt... reserveras 9300kr direkt eller kommer dessa reserveras/dras senare?
Ser inte ut att ha reserverats än på mitt konto, och jag har fått bekräftelse-mail.

Undrar samma sak, köpet gick igenom och jag fick bekräftelsemail, har ringt supporten sen 5 över 4 nu utan svar.

Måste fan veta att det gick igenom och att pengarna kommer dras, jag är jävligt dålig på att hålla i pengar, speciellt en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Helvete. Jag lyckades inte genomföra köpet. Stog "out of stock" när jag hade fyllt i allt och skulle bekräfta. Det står dock i shoppen att det fortfarande är i lager, men när jag försöker beställa igen så kommer jag inte fram överhuvudtaget

Flera som får detta och rapporterat att det fungera om man försöker igen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whipslash:

Undrar samma sak, köpet gick igenom och jag fick bekräftelsemail, har ringt supporten sen 5 över 4 nu utan svar.

Måste fan veta att det gick igenom och att pengarna kommer dras, jag är jävligt dålig på att hålla i pengar, speciellt en månad

Det stog ju när man la beställningen. Om du betalar med kort så dras det inte för än det skickas och om du använde paypal så reserveras pengarna direkt.

Permalänk

Har pengar dragits från någons konto ?
Kan någon bekräfta ?

GOING BANANAS HÄR !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whipslash:

Undrar samma sak, köpet gick igenom och jag fick bekräftelsemail, har ringt supporten sen 5 över 4 nu utan svar.

Måste fan veta att det gick igenom och att pengarna kommer dras, jag är jävligt dålig på att hålla i pengar, speciellt en månad

Ja precis. Dum som jag är så drog jag det på lönekontot där jag hade pengarna sparade. Nu blir det ju lite jobbigt när man alltid måste ha dessa 9300 där utan att röra de eller för guds skull glömma de Hade ju vart bättre om de reserverades eller drogs direkt!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Flera som får detta och rapporterat att det fungera om man försöker igen.

/hulle.

Har försökt i en halvtimme nu Men jag försöker väl en halvtimme till.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Det stog ju när man la beställningen. Om du betalar med kort så dras det inte för än det skickas och om du använde paypal så reserveras pengarna direkt.

Fyfan! tack då vet jag, missade det i all hets, satt och skrek här för direkt när nedräkningen var slut hände inget på flera minuter och jag försökte logga in på steam för att se om det var där man skulle boka, googlade som en idiot efter order vive osv..

Men då är det bara världens längsta månad kvar nu då ^^

Permalänk
Medlem

Brukar DHL/UPS ringa och bestämma tid/dag eller hur brukar det vara?
Tar 10 min från jobbet att ta sig hem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Brukar DHL/UPS ringa och bestämma tid/dag eller hur brukar det vara?
Tar 10 min från jobbet att ta sig hem...

Hoppas det blir DHL, då får du SMS där du kan välja om du vill ha hemleverans eller hämta upp det på närmsta DHL service-point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Det stog ju när man la beställningen. Om du betalar med kort så dras det inte för än det skickas och om du använde paypal så reserveras pengarna direkt.

Ah ok, missade det också, tack! Ja men då e det bara att se till att man har kakorna liggandes på kontot i april Jäklar va kul!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Vänta nu... sitter och läser FAQ på sidan.

"I live outside the US. Do I have to pay customs fees?
If you live outside the United States, custom and tariff fees may apply according to your country's import laws. These fees are not collected by this company, and this company does not have control of these fees."

Vad betyder detta? Kan väl inte gälla för HTC Vive? Ska inte import/momsen vara inkluderad i detta pris? Eller ska man behöva betala ytterligare moms på nästan 2000kr?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Överväger helt klart att förboka..

Visa signatur

”I don’t suffer from insanity, I enjoy every minute of it”

Citius, altius, fortius

Permalänk
Avstängd

@Aleister: Sub-Total: 990.25 €, där gick min gräns. 8000 kr, helt okej men inte 9 240kr.
Satsar på att hitta ett OR DK2 för 2 000 kr istället om det dyker upp någonstans.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Även jag har beställt en nu. Dyrt blev det. Men ska försöka göra lite business med det.
Edit: inte sälja vidare alltså. Utveckla mm.

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Vänta nu... sitter och läser FAQ på sidan.

"I live outside the US. Do I have to pay customs fees?
If you live outside the United States, custom and tariff fees may apply according to your country's import laws. These fees are not collected by this company, and this company does not have control of these fees."

Vad betyder detta? Kan väl inte gälla för HTC Vive? Ska inte import/momsen vara inkluderad i detta pris? Eller ska man behöva betala ytterligare moms på nästan 2000kr?

Tror det stod att den skickas från Irland när jag beställde så nej.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Wohoo! Nu gick det att beställa igen, så det blev en Vive för mig också trots allt Undra hur det blir med leveransdatumet då bara, iom 4 timmar efter releasen. Aja, det blir en avbeställning av Riften imorn iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tror det stod att den skickas från Irland när jag beställde så nej.

/Hulle.

Ah den missade jag. Det låter mer logiskt också, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Wohoo! Nu gick det att beställa igen, så det blev en Vive för mig också trots allt Undra hur det blir med leveransdatumet då bara, iom 4 timmar efter releasen. Aja, det blir en avbeställning av Riften imorn iaf.

Välkommen ombord broder

Rift, Facebook och Fuckerberg kan dra åt helvete med sina exclusive titles jävla giriga rövhål !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Wohoo! Nu gick det att beställa igen, så det blev en Vive för mig också trots allt Undra hur det blir med leveransdatumet då bara, iom 4 timmar efter releasen. Aja, det blir en avbeställning av Riften imorn iaf.

Trodde det skulle vara kört att beställa nu. Men när jag såg din post så gick jag in och beställde, funkade nu också

Sen får vi ju se hur stor rush det var, kanske priset är så högt att de inte får leveransproblem. Längtar redan tills jag får min Vive

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Avstängd

Fortfarande "In stock" första mars.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Fortfarande "In stock" första mars.

Förvånar mig lite faktiaskt. Jag panikbeställde min strax efter 16:00 för jag räknade med att de skulle va slut efter en halvtimme
Äntingen har de en mycket större produktion än Oculus Rift hade, eller så är det helt enkelt priset som spelar in. 9200-9300kr inkl frakt är ändå mycket pengar, så många drar sig i sista stund för att slutföra beställningen, speciellt när de ser frakten. Men tror ändå att enheterna tar slut i veckan. Shit vad jag längtar nu!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Jag satt och väntade på att countdown skulle nå 0. Inget hände! Inget dök upp. Jag tryckte f5 som besatt och fick samma resultat. Fem minuter senare så lyckas jag hitta en länk på HTC-hemsidan där man kunde beställa...

16:08 gick min beställning igenom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag satt och väntade på att countdown skulle nå 0. Inget hände! Inget dök upp. Jag tryckte f5 som besatt och fick samma resultat. Fem minuter senare så lyckas jag hitta en länk på HTC-hemsidan där man kunde beställa...

16:08 gick min beställning igenom...

Du hade tur du!

Jag satt som en tok jag oxå, med irriterande kollegor som stog o hängde över axeln o fråga hur det gick när inget ville funka! :-/

Jag kom väl oxå in efter ca 5 min men det hängde sig totalt vid betalningen och fick inte igenom den förrän efter 16:30 när jag till slut gav upp på firefox o bytte till explorer (om det nu var det som gjorde det).

Får se när man faktiskt får hem den, står bara i kvitensen att de börjar leverera i april, inte när de faktiskt skickar mitt specifika ex. :-/ Man kan ju tycka htc borde ha rutin för massproduktion så har ändå förhoppning om att få den tidigt i april.

Permalänk
Medlem

@Nubbits:

De skriver i vilken månad man hamnar i när man bokar. Och det verkar vara så att länderna har fått en viss andel enheter. I USA har de börjat skriva Maj på beställningarna, samma med Tyskland idag. Så du är förmodligen i April.

Permalänk
Avstängd

Blir en Phantom 4 istället. 14 000 kr är som hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

@KaZZoA: Alright! Jag ser att det står maj nu när jag går in och testar ja, så då blir det nog i april för min del!

Tackar för info, vet inte om jag blir mer eller mindre otålig nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Alltid det där krånglet med att behöva va hemma å signa...
Vive:n blir ytterligare en tusenlapp dyrare alltså när man ska behöva sjukskriva sig den dagen hehe!

Är man hemma en dag blir det automatiskt en vecka. För den där första dagen kostar ju lika mycket som resten av veckan..

Kan vara bra att få lite tid med VR när den är ung också, VR behöver sällskap den första veckan i sitt nya hem.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |