Det fetaste bilspelet atm??

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Därför att det inte är en fråga om åsikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Och den attityden gör världen bättre därför att...??

Eller är det bara så att det stärker ditt ego att gå runt och kalla folk som tycker att Dirt Rally är en simulator för "förvirrade"?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Och den attityden gör världen bättre därför att...??

Eller är det bara så att det stärker ditt ego att gå runt och kalla folk som tycker att Dirt Rally är en simulator för "förvirrade"?

Det är inte en fråga om åsikt, definition eller mitt ego till att jag kommenterar nån som säger att Shift är nästan en simulator.
Precis som om jag hör nån säga att jorden är platt så kommer jag poängtera att den faktiskt är rund.

Permalänk
Medlem

Det är inte en fråga om åsikt, definition eller mitt ego till att jag kommenterar nån som säger att Shift är nästan en simulator.
Precis som om jag hör nån säga att jorden är platt så kommer jag poängtera att den faktiskt är rund.

Så du känner bara att det är din skyldighet att tillrättavisa människor som råkar ha en annan definition av ordet "simulator" än din, som är den enda sanna? Du kan förneka det hur mycket du vill men åsikter och definitioner är vad det handlar om när det gäller bilspel, och jordens form är ytterst irrelevant för diskussionen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Så du känner bara att det är din skyldighet att tillrättavisa människor som råkar ha helt galet fel definition av ordet "simulator" än din

Japp, var det något mer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Och ljud, ljud och grafik - där gör sällan NFS en besviken

https://www.youtube.com/watch?v=p51yJxa3fo8

bilen låter inte ens så i verkligheten, inte ens i närheten. R35 låter mycket mörkare än det där, så neeeeh ljudet är fortfarande kast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Yupp, körkänslan och hela upplägget på speler är dock jävligt platt och mediokert efter man lirat lite bättre saker och om man gillar köra "grip" bilar och inte sladda runt burnout style så är de galet underlägset i nyaste NFS.. Gick o köpte mig need for speed underground 2 till xbox och need for speed most wanted till xbox 360 igen

Skickades från m.sweclockers.com

Det är de bästa nfs som har gjorts.

Permalänk

Ur simulatorsynpunkt:
Assetto Corsa - Grym känsla, snyggt som få... suuug dålig AI!
iRacing - Grym känsla, enbart online...
rFactor2 - många bra moddar, som t.ex. Flat 6

Ur simcade synpunkt:
Project Cars - Snyggt, somliga bilar har rätt go känsla... somliga pretty far from it!
F1 20xx serien - Om man e F1-nörd Har över 1000 loggade timmar sett över F1 2010, 2011, 2012 och 2013... hoppat över 2014 och 2015... kanske blir 2016 om recensionerna blir bra.

Ur arcade synpunkt:
The Crew - jävligt snyggt (åk från Maine till Key West) och rätt så roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det är de bästa nfs som har gjorts.

Nej, äldre NFS spel var bilspel och inte styling simulatorer med cutscenes med värdelösa skådespelare som inte går att skippa..

Grattis om du gillar det! GTA 5 uppfyller de behoven jag har av att styla och leka runt och när jag vill ha bra racing kör jag DiRT Rally och GRiD Autosport.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Nej, äldre NFS spel var bilspel och inte styling simulatorer med cutscenes med värdelösa skådespelare som inte går att skippa..

Grattis om du gillar det! GTA 5 uppfyller de behoven jag har av att styla och leka runt och när jag vill ha bra racing kör jag DiRT Rally och GRiD Autosport.

nfs har knappt varit bra när det gäller simulering, endast Gran turismo och forza har varit de bästa.

nfs har bara varit bra på styling och trimning samt freeway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

nfs har knappt varit bra när det gäller simulering, endast Gran turismo och forza har varit de bästa.

nfs har bara varit bra på styling och trimning samt freeway.

Då är du nog inte så gammal så du upplevt äldre NFS spel från 2003 och bakåt innan underground serien kom.

https://www.youtube.com/watch?v=iMRAMLk9Rb4

en bra video som visar hela historien:

https://www.youtube.com/watch?v=_CiPIOLR-I0

man ser en tydlig trend från 2003 och framåt utom NFS Shift 1 & 2 där spelen är mer inriktade mot ett annat håll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FlatOut-serien (dock inte sista/senaste spelet, som va shite).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

bilen låter inte ens så i verkligheten, inte ens i närheten. R35 låter mycket mörkare än det där, så neeeeh ljudet är fortfarande kast.

Jo, fast du har väl inte spelat spelet antar jag. Detta är med högsta uppgraderingen på avgassystemet vilket hämtar sin inspiration ifrån Armytrix. Ljudet är inte kasst, men din kunskap är rätt kass.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Jo, fast du har väl inte spelat spelet antar jag. Detta är med högsta uppgraderingen på avgassystemet vilket hämtar sin inspiration ifrån Armytrix. Ljudet är inte kasst, men din kunskap är rätt kass.

https://www.youtube.com/watch?v=fg1Tg3MWEPo

har du kört och hört hur den låter i verkligheten?

ljudet kan inte jämföras med verkligheten

Det är som att jämföra körningen med ratt och pedal hemma med riktigt körning.

(self five)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

har du kört och hört hur den låter i verkligheten?

Har du kört en R35 med avgassystem från Armytrix menar du? Man behöver knappast ha hört en IRL för att avgöra att det är ganska likt verkligheten. Känns som om du vare sig läste mitt inlägg eller såg och lyssnade på videoklippet jag länkade. Här har du lite mer info angående ljudet i NFS http://www.speedhunters.com/2015/10/recording-the-sounds-of-n...

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Har du kört en R35 med avgassystem från Armytrix menar du? Man behöver knappast ha hört en IRL för att avgöra att det är ganska likt verkligheten. Känns som om du vare sig läste mitt inlägg eller såg och lyssnade på videoklippet jag länkade. Här har du lite mer info angående ljudet i NFS http://www.speedhunters.com/2015/10/recording-the-sounds-of-n...

har inte kört med dess utförande men jag vet att det låter inte samma som i spelet, i spelet känns ljudet mer som en humla. Så du menar att alla klipp tar upp specifika ljudet som kommer utanför?

Istället för att kolla på massa klipp och sitta inomhus så kan du ta och dra ut och höra mellan det verkliga ljudet istället för det digitala ljudet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Då är du nog inte så gammal så du upplevt äldre NFS spel från 2003 och bakåt innan underground serien kom.

https://www.youtube.com/watch?v=iMRAMLk9Rb4

en bra video som visar hela historien:

https://www.youtube.com/watch?v=_CiPIOLR-I0

man ser en tydlig trend från 2003 och framåt utom NFS Shift 1 & 2 där spelen är mer inriktade mot ett annat håll.

första nfs körde jag när Underground kom ut. Shift spelen har jag kört och det är mer som gran turismo och forza wannabe.

Dessutom handlar det mest om vilka som är utvecklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

har inte kört med dess utförande men jag vet att det låter inte samma som i spelet, i spelet känns ljudet mer som en humla. Så du menar att alla klipp tar upp specifika ljudet som kommer utanför?

Istället för att kolla på massa klipp och sitta inomhus så kan du ta och dra ut och höra mellan det verkliga ljudet istället för det digitala ljudet.

Eftersom ljudet förändrats helt när man byter till detta avgassystem så kommer det givetvis inte låta som en R35:a i standardutförande eftersom det ska låta likt en R35:a gör med Armytrix. Om du läser länken från Speedhunters om hur de spelar in ljudet till NFS så kan du se att de har rätt rigorösa anordningar för att efterlikna ljudet i verkligheten. Med tanke på dina svar förstår jag att du vare sig spelet spelet, läst vad jag skrivit, jämfört videoklippen med varandra utan enbart skrivit för att klanka ned på spelet.

NFS 2015 har många brister men ljudet är inte en av dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilket hästjobb de gör, grymt imponerande alltså.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Och ljud, ljud och grafik - där gör sällan NFS en besviken

https://www.youtube.com/watch?v=p51yJxa3fo8

I mitt tycke låter en gammal 240 grymmare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Eftersom ljudet förändrats helt när man byter till detta avgassystem så kommer det givetvis inte låta som en R35:a i standardutförande eftersom det ska låta likt en R35:a gör med Armytrix. Om du läser länken från Speedhunters om hur de spelar in ljudet till NFS så kan du se att de har rätt rigorösa anordningar för att efterlikna ljudet i verkligheten. Med tanke på dina svar förstår jag att du vare sig spelet spelet, läst vad jag skrivit, jämfört videoklippen med varandra utan enbart skrivit för att klanka ned på spelet.

NFS 2015 har många brister men ljudet är inte en av dom.

Problemet är fortfarande det att det är svårt att digitalisera det riktiga ljudet som hörs. De videon ger inget. Klankar inte ned på spelet. Ser för och nackdelar av alla nfs spel.

Permalänk
Medlem

Japp, var det något mer?

Nej, när folk sänker sig till att avsiktligt felcitera andra för att framhäva sin poäng så vet man att de har slut på vettiga argument.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

I mitt tycke låter en gammal 240 grymmare...

Fast det är ju en subjektiv bedömning av vilken typ av motor man gillar. Att man tycker B21:an kurrar mysigare än en modern sportbil med tredjepartstillverkares avgasrörslösning är väl inget konstigt Jag tycker dock den låter fantastiskt och dessutom gillar jag känslan av detalj i efterlikningen av verkligheten

Skrivet av Alle22:

Problemet är fortfarande det att det är svårt att digitalisera det riktiga ljudet som hörs. De videon ger inget. Klankar inte ned på spelet. Ser för och nackdelar av alla nfs spel.

Svårt tror jag inte det är, men det handlar ju också om hur mycket pengar man har i budget att lägga på utrustning för inspelning samt eftermixning i studio. Jag tror det är få, om ens någon arkadracer som lägger ned så mycket tid och känsla på ljudet som NFS. Det är ju trots allt ingen simulator utan ett casual-spel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Fast det är ju en subjektiv bedömning av vilken typ av motor man gillar. Att man tycker B21:an kurrar mysigare än en modern sportbil med tredjepartstillverkares avgasrörslösning är väl inget konstigt Jag tycker dock den låter fantastiskt och dessutom gillar jag känslan av detalj i efterlikningen av verkligheten

Svårt tror jag inte det är, men det handlar ju också om hur mycket pengar man har i budget att lägga på utrustning för inspelning samt eftermixning i studio. Jag tror det är få, om ens någon arkadracer som lägger ned så mycket tid och känsla på ljudet som NFS. Det är ju trots allt ingen simulator utan ett casual-spel.

yes, så sant

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker motorljudet låter för rent och som ni kallar det "digitaliserat" i spel. :/ Man vill väl inte att det ska rassla i hörlurarna/högtalarna men ljudet man spelar in med hjälp av ljudutrustningen och implementerar i spel är ju inte direkt så som man som förare hör det speciellt med all efterbearbetning. Tycker att alla som utvecklar bilspel borde ha 2 filter, ett mer det renare ljudet som är i spel nu och ett där det är lite mer rått och mer brutalt så som man själv mer hade uppfattat det bakom ratten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

första nfs körde jag när Underground kom ut. Shift spelen har jag kört och det är mer som gran turismo och forza wannabe.

Dessutom handlar det mest om vilka som är utvecklarna.

Det är sant, jag älskade själv underground serien men det var inget klassiskt NFS dock så var underground serien ett unikt koncept som man aldrig tidigare sett och det need for speed du snackar om är inget nytt men visst jag har inte testat det på PC än och bara lirat det till xbox one där recensionerna är betydligt sämre så ska väl införskaffa PC versionen snart och ge de en chans igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker om arkad-känslan i Grid spelen, har även Dirt 3/Showdown men återkommer alltid till Grid 2 då jag har tråkigt och vill liva upp studen. OBS! Långt från simulator mer än att bilarna förstörs när du krockar...

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag personligen tycker motorljudet låter för rent och som ni kallar det "digitaliserat" i spel. :/ Man vill väl inte att det ska rassla i hörlurarna/högtalarna men ljudet man spelar in med hjälp av ljudutrustningen och implementerar i spel är ju inte direkt så som man som förare hör det speciellt med all efterbearbetning. Tycker att alla som utvecklar bilspel borde ha 2 filter, ett mer det renare ljudet som är i spel nu och ett där det är lite mer rått och mer brutalt så som man själv mer hade uppfattat det bakom ratten.

Haha, hur ofta sitter du på motorhuven, klistrad på kofångaren eller svävar några meter snett ovanifrån när du kör? Sen kan jag tänka mig att man är tvungen att kompromissa en del för att det ska låta hyfsat bra oavsett vad man har för typ av ljud. Till syvende och sist tror jag det handlar om att du säljer väldigt lite spel pga. ljudet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, hur ofta sitter du på motorhuven, klistrad på kofångaren eller svävar några meter snett ovanifrån när du kör? Sen kan jag tänka mig att man är tvungen att kompromissa en del för att det ska låta hyfsat bra oavsett vad man har för typ av ljud. Till syvende och sist tror jag det handlar om att du säljer väldigt lite spel pga. ljudet

Kan man köra cockpit så brukar jag göra det men gäller det spel som NFS t.ex så får det ju bli hood och om det inte finns ovanför. Men jag tycker ändå ljudet gör väldigt mycket för spelkänslan, sedan kan inte ljudet göra ett dåligt spel bra men det kan göra ett bra spel bättre.

Skulle nog ändå vilja ha det "brutala, smutsiga" ljudet framför "lena, finare" även i de kameravinklarna.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet ej om stödet eller ens titeln finns till moderna plattformar, men det finns bara en kung och det är Sega Rally! Annars så är ju Dirt Rally helt enastående det med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Vet ej om stödet eller ens titeln finns till moderna plattformar, men det finns bara en kung och det är Sega Rally! Annars så är ju Dirt Rally helt enastående det med.

Att ett spel med så många år på nacken fortfarande kan se bra ut! Detta är väl en re-make och vet inte riktigt vilket år det kom ut men videon är i alla fall sedan 2011.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.