Det fetaste bilspelet atm??

Permalänk
Medlem

Ända jag kör är BeamNG 100% simulerade bilar inget arcade trams.

Men är iofs inget bil "spel" i sig iheller, mer alpha test.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Rocket league är riktigt kul

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Roffe:

Älskade Richard Burns Rally och spelade skiten ur det när det kom, men jag kan inte begripa varför någon skulle välja det framför Dirt Rally idag. Förutom att körkänslan i Dirt är fullt jämförbar med RBR så har det mer innehåll och variation samt (självklart) bättre grafik. Utan nostalgilinserna är valet hur lätt som helst för mig.

Jag har inte provat Dirt Rally än, men jag äter mina kalsonger om Codemasters producerat något som är likvärdigt med RBR i körkänsla.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Antar att jag får skämmas när jag påstår att TDU är det absolut roligaste bilspelet.

Föredrar konceptet att fritt glida runt i en stad än att vara låst till banor/slingor hela tiden.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Jag har inte provat Dirt Rally än, men jag äter mina kalsonger om Codemasters producerat något som är likvärdigt med RBR i körkänsla.

Jaha då blir det kalsonger till middag idag då, haha.
Nä men testa du så får du se, riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hoppas kallingarna smakar då.

Skämt åsido, det är naturligtvis en individuell sak men körglädjen jag känner när jag spelar DR är lika stor som den jag kände när med RBR när det var nytt. Jag kan inte minnas att RBR var bättre och jag har inget intresse av att ta reda på det heller.

Erkänner dock villigt att mitt förtroende för Codemasters innan jag testade DR låg på ungefär samma nivå som Titanic, så jag förstår om du är skeptisk.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Ända jag kör är BeamNG 100% simulerade bilar inget arcade trams.

Men är iofs inget bil "spel" i sig iheller, mer alpha test.

Tycker det är sjukt underhållande att se bilarna mosas i slow-motion
Gillar också att dom lagt till funktioner så som att bränsletanken kan ta eld och likaså motorn.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Grand turismo 7 verkar ju aaaaaaldrig släppas... Morr!

Permalänk
Medlem

@Spiffman: Gran Turismo Sport
Men vist iget släpp datum än, doch en beta snart verkar det som http://www.gran-turismo.com/us/products/gtsport/ längst ned.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Sitter ni på några andra bra svenska forum där ni i specifika trådar snackar om racing spel??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Sitter ni på några andra bra svenska forum där ni i specifika trådar snackar om racing spel??

Inte svensk forum, men på RaceDepartment brukar jag sitta och läsa lite ibland.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

För er som har Origin Acces får ni test spela nya need for speed fr.o.m 10e mars i 10 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Hoppas kallingarna smakar då.

Skämt åsido, det är naturligtvis en individuell sak men körglädjen jag känner när jag spelar DR är lika stor som den jag kände när med RBR när det var nytt. Jag kan inte minnas att RBR var bättre och jag har inget intresse av att ta reda på det heller.

Erkänner dock villigt att mitt förtroende för Codemasters innan jag testade DR låg på ungefär samma nivå som Titanic, så jag förstår om du är skeptisk.

Codemasters är väldigt aktiva på sociala medier och Twitch och lyssnar verkligen på deras community.

Fick i början på veckan ett PM från en av dessa där han skrev att han skulle rensa en leaderboard på "suspekta" tider och tänkte rensa hela tills han såg att jag hade den bästa ikke "suspekta" tiden så han sparade alla tider som var äkta.

Bara en sådan enkel sak som visar att dom verkligen bryr sig ger en ännu större hopp för ett helt underbart spel som jag verkligen älskar

DiRT Rally är och kommer att förbli det bästa spelet på länge för mig, och mitt förtroende för Codemasters är stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Älskade Richard Burns Rally och spelade skiten ur det när det kom, men jag kan inte begripa varför någon skulle välja det framför Dirt Rally idag. Förutom att körkänslan i Dirt är fullt jämförbar med RBR så har det mer innehåll och variation samt (självklart) bättre grafik. Utan nostalgilinserna är valet hur lätt som helst för mig.

Har det verkligen mer innehåll? Finns ju i princip oändligt med bilar och banor till rbr. (rsrbr http://forum.rallyesim.fr/ )
Förutom det kan man ju köra tex snö på vilken bana man vill, eller grus på vilken bana man vill osv.
Finns typ 14 svenska sträckor och svensk kartläsare också såklart
Volvo 240 på en sådan bana gör en varm i kroppen.

Bättre grafik vore konstigt om det inte hade då det är 12 år nyare.

Dock tycker jag inte skillnaden är så stor, speciellt banorna som folk gjort som ser riktigt bra ut. Bara söka på rsrbr 2016 på youtube tex för att se lite vad som finns.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det fetaste bilspelet just nu för mig är dirt rally! Sjukt grymt simulator spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Har det verkligen mer innehåll? Finns ju i princip oändligt med bilar och banor till rbr. (rsrbr http://forum.rallyesim.fr/ )
Förutom det kan man ju köra tex snö på vilken bana man vill, eller grus på vilken bana man vill osv.
Finns typ 14 svenska sträckor och svensk kartläsare också såklart
Volvo 240 på en sådan bana gör en varm i kroppen.

Bättre grafik vore konstigt om det inte hade då det är 12 år nyare.

Dock tycker jag inte skillnaden är så stor, speciellt banorna som folk gjort som ser riktigt bra ut. Bara söka på rsrbr 2016 på youtube tex för att se lite vad som finns.

Ok, rent objektivt med 12 år av moddande bakom sig så finns det mer innehåll i RBR, i alla fall om man inte är intresserad av online rallycross-biten i DR. Tillgängliga bilar och banor är fler till antalet, det kan jag erkänna. Lägg därtill att Codemasters vad jag vet inte planerar att tillåta användarskapade bilar och banor så kommer det med all säkerhet att förbli så. Codies fortsätter även efter release att ta fram nytt innehåll till DR men om man snackar kvantitet så lär RBR alltid vinna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar fortfarande Forza Motorsport 4 för x-box 360. SAAB 99 OBRUT runt nordslingan är kult.

Jag hoppas pc versionen som släpps snart i win store är lika bra.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Dirt 3 är det enda bilspelet jag orkat köra senaste 10 åren... har tom spelat igenom det säkert 4-5gånger

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Ok, rent objektivt med 12 år av moddande bakom sig så finns det mer innehåll i RBR, i alla fall om man inte är intresserad av online rallycross-biten i DR. Tillgängliga bilar och banor är fler till antalet, det kan jag erkänna. Lägg därtill att Codemasters vad jag vet inte planerar att tillåta användarskapade bilar och banor så kommer det med all säkerhet att förbli så. Codies fortsätter även efter release att ta fram nytt innehåll till DR men om man snackar kvantitet så lär RBR alltid vinna.

Jupp. Multiplayerdelen i rbr är väl halvgenomskinliga bilar som man inte kan kollidera med vilket iof vore konstigt annars då det är rally.

Hur är det i rallycross på dirt rally? Där kör man väl mot andra och kan kollidera med bilarna? Ser jävligt roligt ut må jag säga. Hur är isf nätkoden eller vad man ska säga?
Vet andra bilspel där de mest konstiga sakerna kan hända då man ligger bredvid varandra eller kommer i kontakt. (typ flyger iväg som en raket eller blir som man blir påkörd i 200km/h

Edit: Kollade lite klipp på youtube och det såg ju ännu roligare ut med riktiga människor som körde än ai som kör på räls.

Kommer det komma fler rallycrossbanor i framtiden månntro?

Roligaste man haft i ett bilspel var med rally masters från 2000 eller nått då det precis hade släppts och vi var ett par som körde mot varandra och en spelutvecklarna.
Fan, kollar man så ser det ju rätt bra ut i fysik och visuellt fortfarande med tanke på att det är 16 år gammalt https://www.youtube.com/watch?v=UlCw4FtI29A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

hoppas kallingarna smakar gott

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Dirt rally klart bästa jag kört, en ny ratt inköptes pga av detta spelet då den gamla inte kändes nog bra, kan låta dyrt och det var det Logitech G920 plus shifter, MEN värt varenda spänn spelar varje dag med mina söner , en varning kan väl vara att det är beroendeframkallande, svårt är det men när man sätter några banor så blir man rätt nöjd!!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Bifoga gärna ett foto när du börjat äta

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Jupp. Multiplayerdelen i rbr är väl halvgenomskinliga bilar som man inte kan kollidera med vilket iof vore konstigt annars då det är rally.

Hur är det i rallycross på dirt rally? Där kör man väl mot andra och kan kollidera med bilarna? Ser jävligt roligt ut må jag säga. Hur är isf nätkoden eller vad man ska säga?
Vet andra bilspel där de mest konstiga sakerna kan hända då man ligger bredvid varandra eller kommer i kontakt. (typ flyger iväg som en raket eller blir som man blir påkörd i 200km/h

Edit: Kollade lite klipp på youtube och det såg ju ännu roligare ut med riktiga människor som körde än ai som kör på räls.

Kommer det komma fler rallycrossbanor i framtiden månntro?

Roligaste man haft i ett bilspel var med rally masters från 2000 eller nått då det precis hade släppts och vi var ett par som körde mot varandra och en spelutvecklarna.
Fan, kollar man så ser det ju rätt bra ut i fysik och visuellt fortfarande med tanke på att det är 16 år gammalt https://www.youtube.com/watch?v=UlCw4FtI29A

RX kan vara kul som fan men som vanligt med onlineracing så är det nog bäst med organiserade race. Det funkar ändå rätt bra i Dirt då bilarna tål lite kontakt och jag har faktiskt inte stött på något direkt ojuste beteende i öppna race. Nätkoden verkar stabil men så är det ju aldigt särskilt många bilar på banan samtidigt. Öppna race verkar begränsade till fyra spelare men jag vet inte om det gäller privata också.

Håller för övrigt med dig om Rally Masters. Det var nästan hur kul som helat att köra det på LAN med kompisarna. Önskar att CM också ville lägga till möjligheten att köra race på de vanliga rallysträckorna även om det vore orealistiskt och kaotiskt.

Dessutom tycker jag att kalsongskämten passerat bäst före nu...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

DiRT Rally för den bästa rally-simulatorn någonsin.
Project Cars är en bra ban-simulator.
Shift 2 är en bra nästan-simulator som är aningens förlåtande men ändå har väldigt bra körkänsla och fartkänsla.

Nej dirt rally är inte den bästa rally-simulatorn någonsin lol. Simcade som bäst med.
CARS är simcade det med och Shift är inte simulator någonstans utan 100% arkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Nej dirt rally är inte den bästa rally-simulatorn någonsin lol. Simcade som bäst med.
CARS är simcade det med och Shift är inte simulator någonstans utan 100% arkad.

Jodå, det är vetenskapligt bevisat att Dirt Rally är mer realistiskt än verklig rally. Dessutom berodde Michael Schumachers besvikelse till comeback på att han spelat för mycket NFS under uppehållet och inte längre stod ut med arkadfysiken i F1-bilen.

Ärligt talat, den här debatten har pågått sedan 90-talet och den är lika meningslös nu som då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar man att bara KÖRA så är Assetto Corsa svårslaget. Underbar fysik och hur mycket bilar som helst. Lite då och då släpper de vettigt prissatta DLC's. Dock är AIn skitskum, så vill man inte köra online så blir det lite, som det elakt kallas - Hotlap Simulator Personligen vill jag dock bara köra runt och jaga tider så för mig är det perfekt.

Testat Project Cars och tycker fysiken är väldigt skum jämfört med AC och Simbin-spelen. Nåt konsolligt över det hela. Störigt att AI'n kör ut bilen ur pitlane åt en vid start och att detta sker utan att bry sig om fysik alls. 30G's svängar är inga problem då.

NFS ska vi inte ens prata om. Sicket skit. Sista jag spelade som var roligt var Shift 1.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av Jocke83:

Antar att jag får skämmas när jag påstår att TDU är det absolut roligaste bilspelet.

Föredrar konceptet att fritt glida runt i en stad än att vara låst till banor/slingor hela tiden.

Det var grymt roligt! Finns det några liknande spel idag tro? Vill ha realistiska bilar inte NFS trams men inte tråkig bankörning utan open world.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Jodå, det är vetenskapligt bevisat att Dirt Rally är mer realistiskt än verklig rally. Dessutom berodde Michael Schumachers besvikelse till comeback på att han spelat för mycket NFS under uppehållet och inte längre stod ut med arkadfysiken i F1-bilen.

Ärligt talat, den här debatten har pågått sedan 90-talet och den är lika meningslös nu som då.

Vilken debatt? Det finns ingen debatt kring det jag sagt, bara förvirrade personer som inte kan skilja på arkad, simkad och simulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Vilken debatt? Det finns ingen debatt kring det jag sagt, bara förvirrade personer som inte kan skilja på arkad, simkad och simulation.

Varför inte bara ta en valium och inse att folk har olika definitioner på vad som är en "simulator" i stället för att försöka påtvinga andra din uppfattning?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Varför inte bara ta en valium och inse att folk har olika definitioner på vad som är en "simulator" i stället för att försöka påtvinga andra din uppfattning?

Därför att det inte är en fråga om åsikt.