Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

För 99 kr är det säkert ett riktigt bra fynd. Dock endast Micro-USB och går ej att byta ut kabeln(vad jag förstått)

Skulle köpt om det inte var för att jag har USB Type-C på min mobil.

Låt det inte hindra dig. Både jag och sambon har USB C på mobilerna, men det är dumt att göra sig av med sina gamla kablar bara för det. Finns en utmärkt lösning http://www.ebay.com/itm/Tronsmart-USB-3-0-Type-C-Male-to-Micr...

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

@Adam West: Så som jag förstod det så var det version 1 dvs den utan aux. Har dock inte fått hem min än så vet ej med 100% säkerhet.

Skrivet av kronwalled:

Har en Arozzi Enzo, först intrycket var att den var gediget byggd relativt bekväm, och prisvärd. Men skenet kan bedra... tog inte allt för lång tid innan den började knarra, glappa och hålla på. Har tagit isär och satt ihop den igen utan resultat, fungerade helt ok från början dock. Kan hända att jag fått ett måndagsex, men kommer att tänka mig för både en och två gånger innan jag köper en ny Arozzi, tyvärr.

Fanns en handfull headsets, såg inte om något var trådlöst dock.

Visst är det tråkigt, speciellt när man tänker på att Arozzi är ett svenskt företag

Någon som vet något om AKracing stolarna?
Vet att DXracing stolarna är tipp topp.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

@Jocke83 Aaah ok. Det är ju egentligen det trådlösa man är ute efter så det blir nog ett köp i vilket fall. Tack för hjälpen!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Roshag: Både g933 och steelseries H wireless fanns där för tror jag. Dyker säkert upp på sista chansen.

Vet du va steelseries H kostade?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite Dustin-stämpel på Komplett just nu...

Sony HDR-AZ1 53% rabatt 1490kr, finns på Telia för 1176kr: http://www.telia.se/privat/telefoni/produkter-tillbehor/produ...

Samsung EV-NX3000BOHDK 29% rabatt 2990kr, finns på Cdon för 2490kr: http://cdon.se/hemelektronik/samsung-ev-nx3000bohdk-16-50-1-3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Vet du va steelseries H kostade?

Alla Steelseries headset jag ser är P800, X100, och P100.

Permalänk
Medlem

@Roshag: Jag vågar inte lova, men jag tyckte det var 1999:- , håll mig inte till det bara!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Alla Steelseries headset jag ser är P800, X100, och P100.

H Wireless är exakt samma som P800. Av någon anledning fick dom för sig att döpa om det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Roshag: Jag vågar inte lova, men jag tyckte det var 1999:- , håll mig inte till det bara!

Du har FEL!!! 1990kr var priset.

Skrivet av SeF.Typh00n:

H Wireless är exakt samma som P800. Av någon anledning fick dom för sig att döpa om det.

Okok, har ingen koll alls på gaming headset, listade bara de som fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Du har FEL!!! 1990kr var priset.

Aja, blir en seppuku på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Du har FEL!!! 1990kr var priset.

Okok, har ingen koll alls på gaming headset, listade bara de som fanns.

Okej men då får man vänta tills 22 antar jag?

Någon som vet om headsetet är värt pengarna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Okej men då får man vänta tills 22 antar jag?

Någon som vet om headsetet är värt pengarna?

Priset finns fortfarande: https://www.komplett.se/product/853886/datorutrustning/headse...

Permalänk
Medlem

Jag har bara en generell fundering, var det något "värt" på rean på komplett? Eller var det bara skräp? Missade rean.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@doerman: Beror väl på om du va ute efter något. Va en del GPU med lite bättre priser, inga WOW-priser direkt. i5 6500 för 1590:- va väl en bra deal.. Även Steelseries P800 för 1990 istället för 3090 som billigaste på prisjakt är. Jag hade köpt P800 om det inte vore för att jag köpte ett annat headset förra veckan. i slutändan va det inte många produkter som man inte kunde hitta billigare någon annan stans. så en ganska misslyckad rea skulle jag säga, men det är min personliga åsikt, säkert nån som gjorde ett bra klipp

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Fult som stryk men köpte "Mad Catz S.T.R.I.K.E.TE Tangentbord" för 499:- på komplettrean, billigt mekaniskt tangentbord som verkar helt OK. Kanske lackar om det eller så för att inte skämmas för mycket.

Tycker också de färdigbyggda datorerna var ganska prisvärda, köpte själv en sådan för ett par år sedan under en 6timmarsrea. Självklart kan man bygga billigare själv, men så är det ju alltid.

Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

#16044930
@Zyzlite
Den slinker ner till samma pris som på Inet med tanke på att frakten på Elgiganten ligger på 49kr vs. gratis (Inet). Kan inte använda CollectStore eller köpas i butik.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

599:- för en 240GB SSD som har fått helt OK betyg! riktigt bra pris.

http://cdon.se/hemelektronik/crucial-bx200-240gb-2-5-ssd-p355...

När jag kolla står det 649:- Fortfarande som OK pris, men det är bara 50:- lägre än näst bästa på prisjakt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

När jag kolla står det 649:- Fortfarande som OK pris, men det är bara 50:- lägre än näst bästa på prisjakt.

Förstår inte heller hur denna SSD i nuläget kan länkas på Prisjakt till CDON för 599:- och länken går till ett pris på 649:- ?

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Förstår inte heller hur denna SSD i nuläget kan länkas på Prisjakt till CDON för 599:- och länken går till ett pris på 649:- ?

Prisjakt uppdaterades väl i morse nån gång samtidigt som tipset skrevs och då kostade den 599:- CDON har väl ändrat priset sen dess.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

En total idiot när det kommer till ljud söker hjälp!
Gillar Sennheiser starkt och är på jakt efter nytt headset, såg att Sennheiser Game Zero är på rea på dustinhome.
Kollat/läst en del recensioner och som jag förstår det krävs det lite bättre ljudkort för att få bra ljud i dessa då de är 150 Ohm hörlurar. Har ett Z170 pro gaming moderkort, tror ni det duger?

Edit: Lite fundersam nu. Dustinhome säger 150 Ohm, inet säger 50 Ohm.

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytero:

En total idiot när det kommer till ljud söker hjälp!
Gillar Sennheiser starkt och är på jakt efter nytt headset, såg att Sennheiser Game Zero är på rea på dustinhome.
Kollat/läst en del recensioner och som jag förstår det krävs det lite bättre ljudkort för att få bra ljud i dessa då de är 150 Ohm hörlurar. Har ett Z170 pro gaming moderkort, tror ni det duger?

Edit: Lite fundersam nu. Dustinhome säger 150 Ohm, inet säger 50 Ohm.

Jag har ett par, 150 ohm är det korrekta men kan vara så att Inet har en annan revision. Tror de har gjorts i två upplagor nämligen.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Jag har ett par, 150 ohm är det korrekta men kan vara så att Inet har en annan revision. Tror de har gjorts i två upplagor nämligen.

Ah, läste det lite senare. Vad är din åsikt om dem? Hur är ljudet samt mic?
Dock fortfarande osäker på om man får önskat ljud med endast moderkort

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

När jag kolla står det 649:- Fortfarande som OK pris, men det är bara 50:- lägre än näst bästa på prisjakt.

Det var 599:- när jag länkade, verkar som att de höjt priset ett snäpp nu

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Inte orkat kika igenom noga, men Cdon's rea var väl inget att hänga i granen direkt.

Intenso-disken har väl schysst pris.

Fick mina två idag. Det sitter Seagate Desktop HDD ST4000DM000 i dem vilka ligger på över 1300:- styck löst, så det var en bra deal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Conditioned:

En sak som har stört mig med den här tråden är att man alltid måste bläddra längst bak istället för att bara klicka på bokmärket. Här är ett sätt att kringgå detta:

Bokmärk http://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-dis.... Det är dynamisk länk som alltid länkar till sista sidan. Du behöver nog ha ett borkmärke så kan du bara högerklicka den och lägga in länken ovan.

Säkert många av er som gör så här men jag irriterade mig över detta och satte mig ner och funderade i 30 sekunder.

Hur skapar man dynamiska länkar?

En sak jag också stör mig på är Sweclockers marknaden där de visar alla annonser både sälj,köp,byte när jag endast att det ska visa säljas.

Skrivet av tomle:

Som ovanstående, hur skapar man dynamiska länkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur skapar man dynamiska länkar?

Forumet skapar dem åt en. "Sista sidan" är dubbelpilen åt höger, när man väljer sida. (syns inte om man redan är på sista sidan) och första olästa är kuvertet till vänster om tråden i list-vyn. För att låta forumet generera en söklänk för marknaden, kan du prova med att göra sökningen du vill ha sparad, och kopiera adressradens innehåll. Det är inte helt omöjligt att "säljes" är dynamisk, (och även att den genereras per användare) och det då inte kommer fungera... Prova och se om länken fungerar nu, och om ett par timmar...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Har kollat en tid nu men har inte sett någon hyffsad mick på rea. Skulle nån lyckas få syn på nån trevlig mick så skicka ett PM eller dylikt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Forumet skapar dem åt en. "Sista sidan" är dubbelpilen åt höger, när man väljer sida. (syns inte om man redan är på sista sidan) och första olästa är kuvertet till vänster om tråden i list-vyn. För att låta forumet generera en söklänk för marknaden, kan du prova med att göra sökningen du vill ha sparad, och kopiera adressradens innehåll. Det är inte helt omöjligt att "säljes" är dynamisk, (och även att den genereras per användare) och det då inte kommer fungera... Prova och se om länken fungerar nu, och om ett par timmar...
B!

Tack men det förstnämnda visste jag nämligen men vad har det med att starta en dynamisk länk eller menar du att forumet gör det automatiskt om jag trycker på dubbelpilen och sparar den länken som bokmärke?

När det gäller marknaden skrev jag lite fel. Jag är ute efter ett RSS-flöde som automatiskt exludererar köpes annonser, hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Tack men det förstnämnda visste jag nämligen men vad har det med att starta en dynamisk länk eller menar du att forumet gör det automatiskt om jag trycker på dubbelpilen och sparar den länken som bokmärke?

Dubbelpilen är statisk. Den är alltid "http://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-dis..." för sista sidan i den här tråden. Det är marknadens sökfilter som är dynamiskt. Länken jag klistrade i går ledde till sök - säljes, men i dag är den länken död, och ger "error 404", så det går inte riktigt lika enkelt att skapa en genväg till n färdig sökning på det viset. Det är möjligt att det finns ett annat sätt, men så enkelt var det inte.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Kjell säljer idag Flirc IR-mottagare för 239kr ist för 299kr
Även andra "pi-tillbehör" med 20% rabatt

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: fel tråd (?)