Fråga till er som beställt montering hos Inet

Permalänk

Fråga till er som beställt montering hos Inet

Hur lång tid tog det för er att få er dator? Sitter och väntar med iPhonen i näven ifall man skulle få SMS:et att man kan hämta den i deras butik. Så hade gärna hört hur lång tid det tog från att ni fick första mailet till att ni hade datorn?

Permalänk
Medlem

Har självt inte köpt men har hört att det ligger runt en vecka

Om då alla delar fanns i lager

Permalänk
Skrivet av saizz:

Har självt inte köpt men har hört att det ligger runt en vecka

Om då alla delar fanns i lager

Står 7-10 dagar vid montering. Men hört vissa som fått sina redan efter 4-5 dagar. Man vill ju veta/drömma/hoppas lite

Permalänk
Medlem

Det beror ju så klart på hur mycket tryck det är, dvs hur många som beställer. Men som sagt utlovas montering 7-10 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

För mig tog det nog ändå upp emot två veckor eftersom datorn krånglade lite. Kan också ta längre tid då de har mycket att göra, så som vid juletid.
Men som sagt, en vecka är standard. Det är nog bara att snällt sitta och vänta, plötsligt händer det

Permalänk
Medlem

Läste igenom vad som ingår när man beställer en "montering" hos Inet.

Reagerade på detta, som jag tycker låter lite idiotiskt.

"Vid beställning av operativsystem så måste det vara OEM licens. Vi kommer då installera operativ och senaste och stabilaste drivrutinerna samt updates."

Varför måste det vara OEM? Varför kan inte @Inet installera en Retail-licens om man väljer det?

Permalänk
Inet
Skrivet av Exxovion:

Läste igenom vad som ingår när man beställer en "montering" hos Inet.

Reagerade på detta, som jag tycker låter lite idiotiskt.

"Vid beställning av operativsystem så måste det vara OEM licens. Vi kommer då installera operativ och senaste och stabilaste drivrutinerna samt updates."

Varför måste det vara OEM? Varför kan inte @Inet installera en Retail-licens om man väljer det?

Är kort och gott på av avtal och villkor som Microsoft har som gör att vi helt enkelt inte får bygga med retail-licenser..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde 3e mars och alla delar var i lager och har inte fått den än
Dom har dock hört av sig att dom har problem med XMP och minnena vid test.
Hoppas dom kan fixa det snart. Lite otålig blir man ju

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Någon som vet var @Inet bygger ihop burkarna? Kan man hämta dem på plats eller måste de skickas?

Permalänk
Inet
Skrivet av HerrNilsson:

Någon som vet var @Inet bygger ihop burkarna? Kan man hämta dem på plats eller måste de skickas?

Byggs på vårt centrallager men går tyvärr inte att hämtas upp på plats utan det skickas antingen direkt till slutkund eller till butik för upphämtning.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet:

Varför kan man inte hämta hos distributören? Har också en dator som i princip är klar och jobbar i närheten. Ändå ska jag antagligen behöva vänta till nästa vecka. Hade varit så mycket smidigare om jag fått hämta direkt från dem då jag är där. Reser hem till Stockholm under torsdagen och nästa vecka samma sak. Så allt blir skjuter på en vecka när jag hoppats få pyssla med det i helgen 😟

Permalänk
Medlem

Ni som gjort detta, hur är kabeldragningen? Och räcker det med att jag köper egen nyckel och ger den till INET via mail för att få OS installerat? Ser allting här bra ut för att de ska utföra allt eller är det något överflödigt som inte ingår i deras montering & test?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9673338/

Permalänk
Inet
Skrivet av dazn:

@Inet:

Varför kan man inte hämta hos distributören? Har också en dator som i princip är klar och jobbar i närheten. Ändå ska jag antagligen behöva vänta till nästa vecka. Hade varit så mycket smidigare om jag fått hämta direkt från dem då jag är där. Reser hem till Stockholm under torsdagen och nästa vecka samma sak. Så allt blir skjuter på en vecka när jag hoppats få pyssla med det i helgen 😟

Korta svaret är att vår logistik helt enkelt inte tillåter det. Vi har valt att det antingen ska skickas direkt till slutkund eller att man hämtar upp det i en av våra butiker.

Skrivet av LeBron:

Ni som gjort detta, hur är kabeldragningen? Och räcker det med att jag köper egen nyckel och ger den till INET via mail för att få OS installerat? Ser allting här bra ut för att de ska utföra allt eller är det något överflödigt som inte ingår i deras montering & test?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9673338/

Om du vill att vi installerar Windows åt dig så måste det ligga på ordern och det måste vara en OEM-licens. Är tyvärr Microsoft som sätter begränsningarna och vi måste följa det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Lånar tråden lite.

Beställde en dator med montering måndag morgon förra veckan, orderstatus är fortfarande "bokad" så det finns ingen möjlighet att hinna få min dator inom två veckor.

Full förståelse att jag inte är enda kunden hos Inet men mer än två veckor för en dator där alla produkter fanns på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallarballar:

Lånar tråden lite.

Beställde en dator med montering måndag morgon förra veckan, orderstatus är fortfarande "bokad" så det finns ingen möjlighet att hinna få min dator inom två veckor.

Full förståelse att jag inte är enda kunden hos Inet men mer än två veckor för en dator där alla produkter fanns på lager?

Har du testat att ringa/mejla Inet?
Vanligtvis är det så man får svar på en fråga, vi är inga spåtanter och siare som kan säga vad som händer hos Inet...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga i samma ämne angående orderstatus på order/byggnation om @Inet eller nån annan här på forumet vet;

Har beställt en dator med byggnation och alla delar fanns i lager, först stod det på Mina Sidor/Orderstatus "Mottagen", några dagar senare stod det "Bokad" och när man går in på själva ordern har det stått "Packas" i nästan 4 dagar. Betyder "packas" att datorn håller på att byggas eller står det "monteras" eller liknande när den börjat byggas?

Permalänk
Inet
Skrivet av hellowe:

Jag har en liten fråga i samma ämne angående orderstatus på order/byggnation om @Inet eller nån annan här på forumet vet;

Har beställt en dator med byggnation och alla delar fanns i lager, först stod det på Mina Sidor/Orderstatus "Mottagen", några dagar senare stod det "Bokad" och när man går in på själva ordern har det stått "Packas" i nästan 4 dagar. Betyder "packas" att datorn håller på att byggas eller står det "monteras" eller liknande när den börjat byggas?

Just byggordrar får fel status för tillfället på hemsidan då det blir lite special i våra interna system. Vi kommer att uppdatera det när vi gör en refresh på "mina sidor" så man kan följa status på byggordrar men för tillfället får du höra av dig till oss direkt så kan vi kolla läget!

Måste vi säga något så kan man grovt säga att status "packas" betyder att den är påbörjad, eller ligger plockad och redo i kö för påbörjas.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Korta svaret är att vår logistik helt enkelt inte tillåter det. Vi har valt att det antingen ska skickas direkt till slutkund eller att man hämtar upp det i en av våra butiker.

Om du vill att vi installerar Windows åt dig så måste det ligga på ordern och det måste vara en OEM-licens. Är tyvärr Microsoft som sätter begränsningarna och vi måste följa det.

Hur kommer det sig att Webhallen tillåter att man då beställer retail Windows?

Visa signatur

| ASUS Maximus IX Code | Intel I7 7700K| Corsair Hydro H110i V2 | ASUS Geforce GTX 1080 strix | Corsair RM750x 750W | Corsair Dominatur Platinum 16GB @ 3000MHz | Samsung SSD 960 Evo 500GB | WB HDD Blue 2TB | Fractal Design Define R5