Avinstallera Nvidia drivrutiner

Permalänk
Medlem

Avinstallera Nvidia drivrutiner

För några dagar sen så kom det en ny uppdatering till Windows 10 och innan det uppdaterades till den nya builden så hade jag nvidia drivrutin 362.00 eftersom det finns så många problem med 364.51 just nu. Så när min dator uppdaterade till den nya builden så installerades 364.51 automatiskt och nu har jag lite av båda drivrutinerna i "Program och funktioner". Så hur kan jag avinstallera alla drivrutiner helt så att jag kan ladda ner dem sen igen?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

För några dagar sen så kom det en ny uppdatering till Windows 10 och innan det uppdaterades till den nya builden så hade jag nvidia drivrutin 362.00 eftersom det finns så många problem med 364.51 just nu. Så när min dator uppdaterade till den nya builden så installerades 364.51 automatiskt och nu har jag lite av båda drivrutinerna i "Program och funktioner". Så hur kan jag avinstallera alla drivrutiner helt så att jag kan ladda ner dem sen igen?

Du skulle kunna prova Display Driver Uninstaller(DDU) och använda den knappen längst upp, d.v.s. Clean & restart.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

DDU som är länkad ovan är vad som behövs.

Dock ytterligare en bra sak är att se till att Windows update inte laddar ner och installerar senaste drivrutin för grafik eller även kanske andra drivrutiner också.

Detta görs med detta lilla program wushowhide.diagcab fiins här https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3073930

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

DDU som är länkad ovan är vad som behövs.

Dock ytterligare en bra sak är att se till att Windows update inte laddar ner och installerar senaste drivrutin för grafik eller även kanske andra drivrutiner också.

Detta görs med detta lilla program wushowhide.diagcab fiins här https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3073930

Jag har tagit bort mina gamla drivrutiner nu med hjälp av DDU och den fixar automatiskt åt dig så att Windows Update inte automatiskt laddar ner nya drivrutiner

Permalänk
Medlem

En fråga till bara. Är det bättre att ladda ner drivrutinerna från GeForce Experience eller ladda ner dem manuellt, eller har det ingen betydelse?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dmFT:

En fråga till bara. Är det bättre att ladda ner drivrutinerna från GeForce Experience eller ladda ner dem manuellt, eller har det ingen betydelse?

Det är samma drivrutiner du får men "slipper" att dra hem dem själv.

PS: Jag plockar hem dem själv och använder inte GE. Funkar galant.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)