Steam, dropbox, IL2 Battle of Stalingrad m.fl. program kommer inte ut p nätet! W10

Permalänk
Medlem

Steam, dropbox, IL2 Battle of Stalingrad m.fl. program kommer inte ut p nätet! W10

Som rubriken säger, dessa program + några till genererar ett felmeddelande att jag inte är uppkopplad trots att jag har t.ex. FF igång ochkan surfa! Det mest irriterande är dock att Thunderbird inte kommer ut så jag tvingas använda gmail via webläsaren! Tbird går att uppdatera men jag kommer inte åt min gmail! IL2BoS går bara att köra offline, jag försökte ändra till steamlicens men steam påstår också att jag inte är uppkopplad! Om jag går dit via FF kommer jag in men inte via appen i datorn! Jag har gett programmen tillåtelse i alla möjliga inställningar jag hitta i Panda Global Protection, routern och windows defender (som jag ändå har stängt av och har stängt av UAV) för att vara säker på att inget ska blockera tillgången till nätet för de nämda programmen!
W 10 är en uppgradering från W 7home premium. Skulle en ren installation av tian på en ny HDD kunna vara en lösning?
All hjälp ta tacksamt emot!

Permalänk
Medlem

Testat stänga av Windows inbyggda brandvägg?

EDIT; dvs http://imgur.com/a/Tz8Jf

Permalänk
Medlem

@hultron: Brandväggen är avstängd. När jag klickar på avancerade alternativ får jag meddelandet: "Windows brandvägg går inte att nå, starta brandväggen för att använda avancerade alternativ" Detta tolkar jag som att den är avstängd!?