[Project - MSI WHITE]: Portable Light Gaming Machine

Permalänk

[Project - MSI WHITE]: Portable Light Gaming Machine

Hej,

Efter att jag blev klar med min väggdator (länk) kände jag att det vore bra med en vanlig stationär som komplement då det inte är så smidigt att plocka ned datorn från väggen eller ta med den till ett LAN. En ursäkt för mig att bygga en till datorn med andra ord.

Jag har ett par chassi hemma från tidigare projekt (länk) och kunde välja mellan ITX eller ett MATX-system. Beslutet landade på ITX, då jag alltid har varit svag för mindre datorer i samma takt som komponenter (grafikkort, kylare, ssd, nätagg etc.) blir allt mer kompakt.

Temat blev vitt (& svart) med ett av MSI's mindre grafikkort och som rubriken lyder ska det vara en light (både vad gäller prestanda och volym) "gaming" dator. Följande komponenter valdes:
Chassi: Lian Li PC-Q02
PSU: Corsair SF450
CPU: Intel Core i3 6100
CPU-kylare: Cryorig C7
MoBo: MSI H110I Pro
GPU: MSI GeForce GTX 950 OC
RAM: Kingston HyperX DDR4 2133MHz CL14 8GB
SSD: Kingston HyperX Fury 240GB

Hoppas ni gillar bilderna och innehållet.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

cool mini rigg ja sleevade kablar är ju ute idag men är det jag som ser konstigt eller sticker taket värkligen ut som det gör ?

Okey det är bara taket som ser konstigt ut när den är naken alltså

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Ser riktigt fint och kompakt ut! 5/5

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Skrivet av crew seven:

cool mini rigg ja sleevade kablar är ju ute idag men är det jag som ser konstigt eller sticker taket värkligen ut som det gör ?

Okey det är bara taket som ser konstigt ut när den är naken alltså

Tack! Tycker (bra) sleevade kablar alltid höjer estetiken. Hade jag kunskap och tid för att göra skulle förmodligen alla mina byggen innehålla sleevade kablar. Men att kapa av nätaggregatets kablar och sleeva låter jag gärna bli, tills vidare )

Haha håller med att galleribilden ger en missvisande vinkel =D Inbyggt regnskydd!

Skrivet av törnvall:

Ser riktigt fint och kompakt ut! 5/5

Tack så mycket! =D