Permalänk

White Coldness (Uppdaterad)

Uppdaterad efter ny hårdvara och ombyggnation.
Sökte en look med renhet och frisk positiv känsla.

/Danne

Chassie
Phanteks Enthoo Primo

Motherboard
ASUS Rampage V Edition 10

PSU
Corsair AXi 1200w

Processor
Intel® Core™ i7-5960X Extreme Edition. OC @ 4600mhz

Processor cooling
Custom loop with EK-Supremacy EVO Elite Edition

GPU Cooling
EK Blocks and backplates for 1080ti STRIX Nickel/Acetal

Water Pump
EK-XRES 140 Revo D5 PWM

Coolant media
EK-CryoFuel Clear

Tubing
PrimoChill PrimoFlex™ Advanced LRT™ 15,9 / 11,1mm

Fittings
EK-ACF Fitting 12/16mm - Nickel & Black Nickel

Radiator Top mounted
Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 420mm. 10 FPI.

Fan configuration Top radiator
Push/Pull. 3 + 3 Noctua NF-A14 PWM

Fan configuration Side radiator
Push/Pull. 2 +2 Noctua NF-F12 PWM

Radiator Back mounted
EK-CoolStream XE 120 (Single 60mm). 16 FPI.

Fan configuration Front intake
Push 2 Noctua NF-A14 PWM

System memory
32GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2800Mhz

System disc
Samsung 960 PRO M.2 NVME 512 GB

Storage disc
Samsung 850 PRO SSD 2 TB

Video Cards
2 X ASUS GTX 1080ti OC STRIX SLI config

Display Monitor
ACER Predator X34. G-Sync V2, 100hz.

Keyboard
Corsair K70 RGB, Cherry MX Red

Mouse
Corsair M65 RGB

Lightning
ASUS Aura internal, ASUS SLI Bridge HB and Corsair RGB Led strip

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra början!
Jag skulle nog prioritera att måla fläktarna före jag bryr mig om sladdarna, känns inte som att brunt passar in så bra iaf inte atm.
Kabel kammar skulle vara en billig uppgradering från buntband med alternativt sy ihop dem eller fläta.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk

Tack för synpunkterna, som jag helt håller med om. Buntbanden SKA bort, snarast.
Noctuafläktar, ja jag är ju insnöad helt på dem sedan lång tid tebax då jag prövat det mesta och tycker personligen de är enastående, MEN fattar ju inte varför de inte har fler färgval. Tveksam att spraymåla dem men ej helt uteslutet. Görs det blir nog även radiatorerna målade.

/Danne

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Krigslida: noctua har ju även svarta fläktar där man kan byta gummidetaljerna till valfri färg som noctua erbjuder, la till de fläktar med tillbehör som kan vara intressanta att kolla på i en kundvagn http://www.inet.se/kundvagn/visa/9247136/2016-03-09

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av kao172:

Bra början!
Jag skulle nog prioritera att måla fläktarna före jag bryr mig om sladdarna, känns inte som att brunt passar in så bra iaf inte atm.
Kabel kammar skulle vara en billig uppgradering från buntband med alternativt sy ihop dem eller fläta.

Vart kan man köpa kabel kammar? Vet att inet har några genomskinliga, men har sett svarta som är mycket snyggare.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

@b3h4ppyn0w
Jo känner till dessa vibrationsgummin i olika färger och även de svarta industriklassade fläktarna från Noctua. Dessa är dock betydligt mer högljudda än de jag har. Men kanske inte helt uteslutet.

@Jerkanftw
http://www.icemodz.eu/store/#!/Cable-management/c/5474654/off...

/Danne

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Krigslida: de är i princip samma fläktar fast med olika elmotorer, de svarta fläktarna går att styra ner till 500rpm medan de vanliga går ner till 300rpm, vid de fläkthastigheterna borde båda fläktarna vara i stort sett ljudlösa

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Nja, ljudlösa är de inte vid miniminivå. Relativt tysta kan man väl säga men jämfört med konsumentversionerna som är i stort sett ljudlösa vid miniminivåer är skillnaden för stor för mig iaf.

/Danne

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigslida:

@b3h4ppyn0w
Jo känner till dessa vibrationsgummin i olika färger och även de svarta industriklassade fläktarna från Noctua. Dessa är dock betydligt mer högljudda än de jag har. Men kanske inte helt uteslutet.

@Jerkanftw
http://www.icemodz.eu/store/#!/Cable-management/c/5474654/off...

/Danne

Vackert, tack!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

@Jerkanftw:
e22.biz
I England, funkar bra såvida dhl kommer lämpligt.

stylingwebben.se
I Sverige, fast dem har jag inte någon erfarenhet av.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk
Medlem

Ofta brukar noctuafläktar skära sig, men det här blev snyggt tyckte jag!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Ofta brukar noctuafläktar skära sig, men det här blev snyggt tyckte jag!

Tack. Ja nu har det gått en tid då man suttit och smält intrycken mer på djupet, och jag tycker mer och mer om nyansskillnaderna fläktarna ger i olika belysningar. Oavsett vilken led-nyans jag konfar på belysningen ser det faktiskt helt ok ut.
Tror jag nöjer mig.

Visa signatur
Permalänk

Uppdaterad, nytt kablage samt kabelkammar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Skulle man kunna få en länk till bakgrundsbilden?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.