Permalänk
Medlem

Duger det med en DJ3 Standard åt en nybörjare?
Vet ni var man kan hitta billigast möjlig?(ja jag har kollat Prisjakt;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Duger det med en DJ3 Standard åt en nybörjare?
Vet ni var man kan hitta billigast möjlig?(ja jag har kollat Prisjakt;) )

Om den duger kan nog bara du svara på.. Men för att flyga med är den helt okej, för en nybörjare.
Skillnaden blir väl kamera-kvalitén, där du inte får 4K t.ex. eller kan sätta på ND-filter etc..

Phantom är dock väldigt bra överlag för att lära sig på, så vilken som fungerar, om kameran är vad man vill ha.
Det går ju dock att byta upp sig längre fram..

Här ser du skillnaden på dem..
http://www.dji.com/products/compare-phantom

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om den duger kan nog bara du svara på.. Men för att flyga med är den helt okej, för en nybörjare.
Skillnaden blir väl kamera-kvalitén, där du inte får 4K t.ex. eller kan sätta på ND-filter etc..

Phantom är dock väldigt bra överlag för att lära sig på, så vilken som fungerar, om kameran är vad man vill ha.
Det går ju dock att byta upp sig längre fram..

Här ser du skillnaden på dem..
http://www.dji.com/products/compare-phantom

Tack för den länken! Lutar nog åt att det blir en P3S Får hoppas att nåt företag sänker den till iaf 5000, de dröjer kanske inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Tack för den länken! Lutar nog åt att det blir en P3S Får hoppas att nåt företag sänker den till iaf 5000, de dröjer kanske inte!

Webhallen säljer P3S för 4990 kr nu.

Är det någon som kollat in Walkera F210 Racing Drone(Massdrop) ?

Sugen, men vette fan. Någon som kört FPV Racing tidare? erfarenheter? bra? dåligt?

@DaBone har du provat?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är det någon som kollat in Walkera F210 Racing Drone(Massdrop) ?

Sugen, men vette fan. Någon som kört FPV Racing tidare? erfarenheter? bra? dåligt?

@DaBone har du provat?

Nej, men är lite sugen själv. Bara tiden för lekandet som fattas...

Enda FPV jag testat är på min gamla Phantom P2 och min Inspire 1. Inspire:n är ju rätt rolig, då den gör 80km/t.. Men en mindre racing-quad är nog ännu roligare, gäller nog mest att inte bli åksjuk.
Skulle nog gått på en 250 isf..

Guider för nybörjare..
https://fpvracing.tv/guides/beginners
https://www.propellerhead.nu/guider/nyborjarguide-till-fpv-ra...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Webhallen säljer P3S för 4990 kr nu.

Är det någon som kollat in Walkera F210 Racing Drone(Massdrop) ?

Sugen, men vette fan. Någon som kört FPV Racing tidare? erfarenheter? bra? dåligt?

@DaBone har du provat?

Var hittar du att Webbhallen har den 4990?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Peckham:

Var hittar du att Webbhallen har den 4990?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste vara inloggad på webhallen då det är ett medlemspris
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/225435-dji_pha...

Permalänk
Medlem

Har en fråga, ser att P4 har kommit upp på prisjakt nu och ligger runt 16000;- men om man köper den direkt från DJI så ligger den för ca 12500;- (1499 dollar). Är det något jag missar eller om man inte har väldigt bråttom så är det smartare att beställa direkt från deras hemsida?

Sedan undrar jag givetvis om någon har lagt vantarna på den nya P4:an och vill dela med sig av upplevelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Har en fråga, ser att P4 har kommit upp på prisjakt nu och ligger runt 16000;- men om man köper den direkt från DJI så ligger den för ca 12500;- (1499 dollar). Är det något jag missar eller om man inte har väldigt bråttom så är det smartare att beställa direkt från deras hemsida?

Sedan undrar jag givetvis om någon har lagt vantarna på den nya P4:an och vill dela med sig av upplevelsen?

Skulle väl gissa på att tull och skatter tillkommer..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Är själv sugen på 4'an, men nu kommer det ett drös intressanta drönare under våren, så, läge att vänta lite..

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Webhallen säljer P3S för 4990 kr nu.

Är det någon som kollat in Walkera F210 Racing Drone(Massdrop) ?

Sugen, men vette fan. Någon som kört FPV Racing tidare? erfarenheter? bra? dåligt?

@DaBone har du provat?

Jag är ganska insatt så fråga på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandit_n1:

Jag är ganska insatt så fråga på!

Det jag är mest "orolig" över är...Kör man Fatshark/Walkera Google 3 är bilden så kass som man ser på vissa klipp, där folk kör med en lätt HD-kamera bak på, samtidigt som man ser Fatshark-bilden?

tldr; är bilden lika kass som den ser ut att vara på klippen?

Är F210 en bra "nybörjar-FPV" ?
Walkera Runner 250 är ju äldre, men prislappen skiljer sig ju inte speciellt mycket kontra F210 med alla nyheter.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Det jag är mest "orolig" över är...Kör man Fatshark/Walkera Google 3 är bilden så kass som man ser på vissa klipp, där folk kör med en lätt HD-kamera bak på, samtidigt som man ser Fatshark-bilden?

tldr; är bilden lika kass som den ser ut att vara på klippen?

Är F210 en bra "nybörjar-FPV" ?
Walkera Runner 250 är ju äldre, men prislappen skiljer sig ju inte speciellt mycket kontra F210 med alla nyheter.

Japp bilden i glasögonen blir inte något vidare skarp eftersom du ser en analog signal med ganska låg upplösning. Orsaken till den låga upplösningen är att du vill flyga med så låg latency som möjligt och det klarar inte dom digitala lösningarna som finns idag av.

Visst funkar en f210 bra som första quad. Hade du tänkt köpa hela paketet dvs med sändare och allt?

Permalänk
Medlem

Hallå alla flygare!
Jag har en phantom 3 som jag satte i ett träd under ett jobb, den rasade ca 20 meter och paniken var ett faktum.
Jag kommer fram till den och ser att kameran har lossnat, men kroppen och rotorbladen har klarat sig, kommer hem, byter blad och i rent funktionssyfte startar jag den och märker att drönaren har klarat sig med mindre märken på kroppen. Men eftersom kameran rykts loss från kroppen med kablage o hela skiten så finns det inget jag själv kan göra men min fråga tiller där ute är om ni har ideer eller känningar om vart jag skulle kunna lämna in den. Kamera har jag sett går att köpa från Danmark och England för ca 5000 men ni kanske har bättre tips. Finns möjlighet att sätta GoPro-gimble?

Tacksamt mottaglig för tips och råd.

Tack på förhand
//Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scholin:

Hallå alla flygare!
Jag har en phantom 3 som jag satte i ett träd under ett jobb, den rasade ca 20 meter och paniken var ett faktum.
Jag kommer fram till den och ser att kameran har lossnat, men kroppen och rotorbladen har klarat sig, kommer hem, byter blad och i rent funktionssyfte startar jag den och märker att drönaren har klarat sig med mindre märken på kroppen. Men eftersom kameran rykts loss från kroppen med kablage o hela skiten så finns det inget jag själv kan göra men min fråga tiller där ute är om ni har ideer eller känningar om vart jag skulle kunna lämna in den. Kamera har jag sett går att köpa från Danmark och England för ca 5000 men ni kanske har bättre tips. Finns möjlighet att sätta GoPro-gimble?

Tacksamt mottaglig för tips och råd.

Tack på förhand
//Jonas

Skulle defenitivt försöka få tag på en original-kamera/gimbal och laga själv, allternativt skicka in den på reparation.

GoPro är ett stort steg neråt, då man inte kan fjärr-kontrollera kameran.. Du får sätta på inspelning eller timelapse innan du flyger iväg och sedan låta den gå..
Sen så är det väl kostnadsaspekten.. En vettig gimbal till GoPro kostar runt 3500kr, GoPro 2-4000kr och sedan ska du eventuellt ha en videosändare/mottagare... Ytterligare +5000kr..

DJI har ju reservdelar som bara är att beställa..
http://store.dji.com/phantom-accessories/phantom-3-spare-part...

En annan länk som kan vara till nytta..
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2460080

Om du vill lämna in den så finns det väl inte så där jättemånga ställen i Sverige.. Du kan ju kolla med Pitchup i Göteborg, har nämnt dem tidigare i tråden..
http://www.pitchup.se/utveckling-och-utbildning-inom-dronar-t...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Stort tack... Jag börjar med att forska lite med hjälp av dina länkar!
Återigen... tack!
@DaBone:

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har planerat att införskaffa en DJI Phantom 4 inom en snar framtid, men har lite funderingar kring lagar och regler!
Som jag har förstått det vill man lägga in drönare i kameraövervakningslagen, men att detta fortfarande inte är satt?
Om det skulle bli som så att drönare med kamera faller in under kameraövervakningslagen, vad skulle det då innebära för mig som pilot? Att jag inte får ha med några ansikten i mina klipp, som inte godkänt att dom får vara där? Vem kontrollerar så att alla personer godkänt? Är det Försvarsmakten i samband med tillståndsgivningen?

Om jag vill filma ett klipp över Linköping, vilka steg behöver jag gå igenom för att få detta lagligt uppladdat på Youtube?
Som jag har förstått det är det såhär IDAG:
1. Eftersom Linköping ligger i en stor kontrollzon behöver jag ha godkänt från samtliga flygfält i närheten.
2. Ansöka om tillstånd för 1B UAS eftersom en Phantom 4 väger ca 1.7kg, här måste jag betala in en startavgift på 3800:- och sedan en årsavgift på 1200:- ?
3. Skicka in mitt filmade material till Försvarsmakten för en tillståndsgivning.
4. Vid eventuell musik krävs även godkänt från skapare.

Behövs punkt nummer 2 om jag vill flyga inom synhåll men samtidigt inom en kontrollzon? Känns löjligt dyrt bara för att få flyga lite, och dessa kontrollzoner sträcker sig lååångt utanför Linköping...

Min källa: Drönare Transportstyrelsen

Mvh Filip

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Hej!
Jag har planerat att införskaffa en DJI Phantom 4 inom en snar framtid, men har lite funderingar kring lagar och regler!
Som jag har förstått det vill man lägga in drönare i kameraövervakningslagen, men att detta fortfarande inte är satt?
Om det skulle bli som så att drönare med kamera faller in under kameraövervakningslagen, vad skulle det då innebära för mig som pilot? Att jag inte får ha med några ansikten i mina klipp, som inte godkänt att dom får vara där? Vem kontrollerar så att alla personer godkänt? Är det Försvarsmakten i samband med tillståndsgivningen?

Om jag vill filma ett klipp över Linköping, vilka steg behöver jag gå igenom för att få detta lagligt uppladdat på Youtube?
Som jag har förstått det är det såhär IDAG:
1. Eftersom Linköping ligger i en stor kontrollzon behöver jag ha godkänt från samtliga flygfält i närheten.
2. Ansöka om tillstånd för 1B UAS eftersom en Phantom 4 väger ca 1.7kg, här måste jag betala in en startavgift på 3800:- och sedan en årsavgift på 1200:- ?
3. Skicka in mitt filmade material till Försvarsmakten för en tillståndsgivning.
4. Vid eventuell musik krävs även godkänt från skapare.

Behövs punkt nummer 2 om jag vill flyga inom synhåll men samtidigt inom en kontrollzon? Känns löjligt dyrt bara för att få flyga lite, och dessa kontrollzoner sträcker sig lååångt utanför Linköping...

Min källa: Drönare Transportstyrelsen

Mvh Filip

Om stollarna skulle få igenom att kameraövervakningslagen gäller, så lär du inte kunna ta ett kort från en drönare, tills lagen skrivs om.
Finns ingen som kommer få godkänt för att ta bilder/film på det sättet, genom den lagen.. Tror inte ens att man kommer få ha en kamera monterad.. Så hoppas de sansar sig och tittar på hur våra grannländer agerat, speciellt Norge.
Tyvärr är vår svenska lag dåligt skriven..

1. Ja. Du måste ha tillstånd från flygkontrollen på bägge flygplatserna.

2. Gäller bara om du flyger kommersiellt. Alltså om du får inkomster av bilder/film du tar.
Har ingenting med att du flyger inom synhåll eller inom en kontrollzon, utan om du tjänar pengar på drönaren.
Dock ska du alltid ha drönaren inom synhåll, men kan ansöka om ytterligare tillstånd, för att få flyga utom synhåll.......

3. Ja, men du kan även senare ansöka om självgranskningsrätt inom ett visst geografiskt område.

4. Ja, men det finns också musik du kan använda fritt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om stollarna skulle få igenom att kameraövervakningslagen gäller, så lär du inte kunna ta ett kort från en drönare, tills lagen skrivs om.
Finns ingen som kommer få godkänt för att ta bilder/film på det sättet, genom den lagen.. Tror inte ens att man kommer få ha en kamera monterad.. Så hoppas de sansar sig och tittar på hur våra grannländer agerat, speciellt Norge.
Tyvärr är vår svenska lag dåligt skriven..

1. Ja. Du måste ha tillstånd från flygkontrollen på bägge flygplatserna.

2. Gäller bara om du flyger kommersiellt. Alltså om du får inkomster av bilder/film du tar.
Har ingenting med att du flyger inom synhåll eller inom en kontrollzon, utan om du tjänar pengar på drönaren.
Dock ska du alltid ha drönaren inom synhåll, men kan ansöka om ytterligare tillstånd, för att få flyga utom synhåll.......

3. Ja, men du kan även senare ansöka om självgranskningsrätt inom ett visst geografiskt område.

4. Ja, men det finns också musik du kan använda fritt..

Jättebra svar! Tack så mycket för det! Då blir det troligtvis en P4 snart, och sen får man väl anpassa sig om lagen nu skulle införas... Flytta till Norge blir väl en sista utväg

Det finns ingen namnlista man kan skriva på för att på något sätt underlätta arbetet för dom som strider för oss?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som inte bryr sig och flyger + filmar utan dessa tillstånd?
Personligen skiter jag fullständigt i lagar som dessa (flyger inte nära flygplatser och sånt såklart) som inte "makes sense"...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

P4'an kommer inte att flyga i kontrollzon?

"DJI: There will be no override of the NFZ for the Inspire, the Naza, the Phantoms. However it can be disabled on the A2 and was never a part of the WKM."

Sedan om lagförslaget går igenom så kan vi alla glömma att flyga drönare med kamera, finns inte en chans att länsstyrelsen ger ut tillstånd till privatpersoner, företag kommer att få det roligt med. Vi får hoppas att de arbetar ut något nytt. Som tur är torde det väl ta ett år innan ny dom kommer?

Permalänk
Medlem

Hejsan alla flygare. Har under ett år nu flugit budget drönare för att lära mig.
Idag har jag bra kontroll och känner mig trygg i mitt flygande och har således börjat titta efter en vettig drönare med FPV samt gps etc.

Jag har efter lite surfande och youtubande kommit fram till att en DJI P3 standard förmodligen skulle passa mig väl. Men min fråga är om ni har några negativa åsikter om denna? Prislägget på 5500:- är ju attraktivt.

Mvh

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Inaktiv

Bara att man vill ha något värre senare..

Permalänk
Medlem

Man får ju filma på allmän plats med en kamera, hur blir det då om man håller i drönaren och går runt och filmar eftersom man nu (snart) inte får filma med drönare? Kanske bollar med den i handen också? Så löjlig lag.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

funderar på att köpa en DJI Phantom Professional för att den är såpass billig. Tycker att 4an är lite för dyr.
Men kommer det snart komma nya modeller eller hur ligger det till?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

funderar på att köpa en DJI Phantom Professional för att den är såpass billig. Tycker att 4an är lite för dyr.
Men kommer det snart komma nya modeller eller hur ligger det till?

Phantom 3 Professional släpptes i slutet av april 2015
Phantom 4 i slutet av mars 2016

Det lär alltså dröja till mars-april 2017 innan Phantom 5 kommer, men vem vet, kanske rullar ut en Phantom 4 Pro i augusti... ?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av anon173292:

P4'an kommer inte att flyga i kontrollzon?

"DJI: There will be no override of the NFZ for the Inspire, the Naza, the Phantoms. However it can be disabled on the A2 and was never a part of the WKM."

Sedan om lagförslaget går igenom så kan vi alla glömma att flyga drönare med kamera, finns inte en chans att länsstyrelsen ger ut tillstånd till privatpersoner, företag kommer att få det roligt med. Vi får hoppas att de arbetar ut något nytt. Som tur är torde det väl ta ett år innan ny dom kommer?

DJI har en egen åsikt om NFZ. Så du kan flyga i de flesta zoner här i Sverige som LFV anger som NFZ. Kolla http://www.dji.com/fly-safe/category-mc?www=v1 så ser du vart du kan flyga.

Lite intressant att LFV har hels Stockholm som NFZ medans DJI har ett futtigt område runt Arlanda samt precis vid Friends Arena som enda NFZ i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Hejsan alla flygare. Har under ett år nu flugit budget drönare för att lära mig.
Idag har jag bra kontroll och känner mig trygg i mitt flygande och har således börjat titta efter en vettig drönare med FPV samt gps etc.

Jag har efter lite surfande och youtubande kommit fram till att en DJI P3 standard förmodligen skulle passa mig väl. Men min fråga är om ni har några negativa åsikter om denna? Prislägget på 5500:- är ju attraktivt.

Mvh

Personligen skulle jag gå på en P3 Advanced/Professional istället. Kostar lite mer men Lightbridge systemet för videolänken samt att kontrollera den gör det värt de extra kronorna. Lightbridge ger dig mycket bättre kontroll, kvalitet samt räckvidd.

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni uppskatta att den totala kostnaden på en Phantom 4 från DJI själva skulle bli? Kostar $1399 från dom och runt 16'000 SEK från större svenska återförsäljare.

Jag tänker att man kanske får en nyare revision, men att man istället får en krångligare väg vid ev. RMA och liknande...

Hur hade ni gjort? Det finns även förmånliga erbjudanden med extra batterier om jag beställer från DJI.
//Filip

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Vad skulle ni uppskatta att den totala kostnaden på en Phantom 4 från DJI själva skulle bli? Kostar $1399 från dom och runt 16'000 SEK från större svenska återförsäljare.

Jag tänker att man kanske får en nyare revision, men att man istället får en krångligare väg vid ev. RMA och liknande...

Hur hade ni gjort? Det finns även förmånliga erbjudanden med extra batterier om jag beställer från DJI.
//Filip

Det skulle bli ungefär densamma.. Alltså runt 15.500-16.500kr, om man räknar in tull och moms. Sen vet jag inte om frakt ska ingå..?

Tullverket har en sida där man kan räkna ut på ett ungefär. Dock är det inga drönare i listan..
http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD